Toyota iQ: nové detaily, české ceny

33 komentářů

zantee
20. září • 1:35

ahoj všichni příznivci IQ
jezdila jsem v práci modelem IQ LUX a nemůžu si tohle auti vynahcválit. Jen mě překvapil, že je to v česku tak drahá záležitost. Po městě ( BASILEJ) je naprosto perfektní do úzkých ulic, parkování jde skoro samo( jsem řidič začátečník) a vejde se opravdu všude. Jen jednu mouchu jsem pozorovala, je opravdu omezený výhled skrz zadní sklo, takže je nutné být extremně opatrný a využívat při parkování parkovací čidla. Horší je, že člověk špatně vidí cyklisty,....
Ale jinak jsem totálně happy z našich 5 ti IQ. :)

Adrian77
15. června • 15:05

Krásný vozítko, co si klidně může hrát na stylovku a samá nová technologie. Za 250 000 by to ale bylo celkem drahý. Když to porovnám s Aygem od stejného výrobce, tak je to jednoznačný. Jen mě u IQ matou otáčky při maximálním krouťáku 4800. Aygo má tytéž výkony a krouťák o 3 Nm vyšší a při cca o 1200 otáčkách níž... ten motor 1.0 není stejnej, jako v Aygu, nebo Yarisu?A pro Ty, kteří se na můj příspěvek vrhnou, že to mám porovnávat se Smartem:
Pro mě je podstatný čtyřmístný (ikdyž nouzově) interiér - to Smart nemá. A vzhledem k tomu, že většina aut má 3,8 -4,2 m, je parkování skoro stejně jednoduché ať má auto 3,4, nebo jen 3 metry. A ještě jedna podstatná věc. Smart má maximálku 135 km/h, Toto i další Toyoty 160 km/h a ikdyž je to auto do města, s tímto - na rozdíl od Smarta - není člověk na dálnici odkázán na kličkování mezi přetíženými kamiony na zdevastovaných pravých pruzích našich dálnic.Jinak mám dvojče Ayga - Citroena rok a půl, nalítáno už 56 000 kilometrů a bez jedinýho zaváhání. Prakticky každý týden jezdím trasu Praha Brno a při rychlosti cca +- 150 km/h to bere cca 6 litrů, na okreskách při rychlostech +- 110 km/h si to vezme cca 4 litry. O městě nemluvím, po Praze jezdím za cca do 5,5 l/100 km.Takže je IQ krásný vozítko, rád se na něj podívám, u prodejce klidně vyzkouším, ale za tuto cenu je to tak vše :-)

Tomcat
14. června • 9:42

Běžný produkt dnešních dní auto které nechytne za srdce , teda pokud to zrovna nebude infarkt z toho kolik ta kabelka nakolech pro manželku stála.
No podle mně to je malé drahé auto, se slabým motorem a velkou spotřebou, tedy opravdu terno.....
Stylovka to není , takžeto bude chtít hodně velkou masírku a reklamní kampaň aby si to rozumný koupil.
V současné době je problém s prodejem mnohem normálnějších vozů ( ne nešrotovný to nevytrhne) a tohle si bude hledat místo na slunci jen těžko.

dannero
13. června • 1:12

Tak tohle mě rozesmálo,čekal jsem cenu kolem 180tis za takové kapesní vozítko ale tohle mě dostalo.K čemu tam jsou tuny airbagů když to auto nemá téměř žádnou deformační zónu.Myslím že tohle vozítko zůstane v našich končinách pouze jako rozmar bohatých paniček než jako auto pro každý den.B-]

PoliceCollector
14. června • 1:49

Proč je to tak drahé ? Vždyť to stojí nejen víc než Yaris ale dokonce víc než Auris a nejdražší verze atakuje i Corrolu... Je to zajímavý vozík ale předražený... Kdybych si kupoval malý stylový auto tak radši Fiat 500...

Fantomas
12. června • 18:56

Jistě, každá věc má svého kupce a jistě i tato Toyota za 430.000,- Kč (z mého pohledu taška za půl milionu). Tak jako například jeden umělec kdysi nas..l do plechovek a teď se to prodává jako umělcovo ho.no za neskutečné prachy :-) Já to ale nechápu. Může mi někdo vysvětlit co nutí lidi kupovat takhle malé autíčko za tolik peněz? Co dostanou jiného, nebo navíc, za ty peníze, oproti jiným autům? Nebo obráceně - co je na tomhle miniautíčku tak drahého?

Radek.
12. června • 22:49

Jsou lidi, kteří si jako nákupní tašku koupí i 4kW Aixam za podobné peníze jako iQ.
Já bych si ani do jednoho nesednul (na to se mám moc rád), ale pokud je to odveze z bodu A do bodu B a mají z toho radost, neberme jim to. Pořád jsou to líp utracené prachy než za rozvodové právníky a nebo prosázené v kasinu, na automatech a nebo na krachující burze...

gabrook
12. června • 21:00

Je jiné. Přinejmenším tím, že ho nebude mít každý.

Nikoloki
12. června • 19:25

Cituji svůj příspěvek z jiného servru:"Takže já jsem ten magor, který je ochotný si iQ koupit a to v nejvyšší výbavě. Už 12 let jezdím s Nissanem Micra s CVT převodovkou, v podstatě pouze 35 km denně do práce a zpátky, popřípadě do hypermarketu na nákup obnášející pár tašek, a jsem v autě přitom sám. Za 12 let bych spočítal na prstech jedné ruky situace, kdy jsme v autě byli čtyři, asi jen těsně by mi nestačily obě ruce na spočítání situací, kdy jsem v něm byli dokonce tři. No a pokud se dobře pamatuji, tak pět nás v něm nikdy nejelo.
Teď sháním auto s CVT převodovkou (proč, to je moje věc - a komentáře k CVT si laskavě odpusťte) a jezdit budu zase v zásadě jenom do práce a zpátky. Takže si mám koupit Mercedes A nebo B, Audi A4 nebo A6, Hondu Insight nebo Civic Hybrid, Nissan Qashqai nebo Toyotu Avensis, Verso či Prius - anebo si mám koupit Toyotu iQ? U všeho ostatního budu platit víc (auto, servis, pojistku, u hybridu se dá čekat v horizontu deseti let i pár desítek tisíc za výměnu NiMH baterií) za cosi, co v zásadě nevyužiju a co tedy bude žrát prachy zbytečně, zatímco iQ mě odveze podobně jako Micra a vyjde na stejné peníze, jako Micra před dvanácti lety."

pepa
12. června • 10:03

Davat do tehle nakupni kabely motor 72kW a aby mela maximalku 170, to chce hodne potlacenej pud sebezachovy

Skyline
12. června • 12:28

V mem aute je tech kW jeste vic a maximalka pres 220. Pri 50 km/h po meste ti reknu, ze je to fakt vo strach, normalne RESPECT WOE. :-D:-D

Filip
12. června • 17:30

Já bych celé ty debaty shrnul asi takto... Smart je taky nepraktický pekáč v očích jedněch a v očích druhých miláček a geniální auto, zkrátka nechme úvah nad cenou, spotřebou, užitkem.... své příznivce si iQ jistě najde stejně jako odpůrce, to je u každé automobilky... kdo na to má a líbí se mu - přeji mnoho spokojených km, kdo na to má a nelíbí se, nebo na to nemá, nechce.... ok, jděte dál, na trhu je nabídka dost velká

Radek Ondrášík
12. června • 14:36

No jo, ale to tvoje auto nemeri 3 metry :)

Skyline
12. června • 16:20

Jasne, ale pointa byla uplne stejna, jako u tebe - akorat jsem svou odpoved rozepsal, kdyz tam jeste tvuj prispevek nebyl :-) Proste je jedno, jak silny je v tom motor, pri normalni jizde je vykon vzdy jen a jen plus (nemusim s tim jezdit 170 po dalnici, ale tech 72 kW se bude hodne hodit pri predjizdeni na okresce, efekt je tim padem uplne opacny, pudu sebezachovy je potreba mnohem mene, anzto je predjizdeni rychlejsi a bezpecnejsi, nez se zakladim motorem).

Radek Ondrášík
12. června • 11:36

To auto neumi jezdit 50-90-130? Umí, takže proč řešíte, že to teoreticky umí jet 170? Musíte s tím jezdit 170? Nutí vás někdo? LImity jsou jasně dané, takže když tam daji 500 koní a Vmax bude 350 kmh, je to naprosto v pohodě.

Niemand
12. června • 15:09

Ale to prece neni vubec v poradku.Protoze silny motor = vysoka spotreba a vysoka cena = presne to, co toto auto mit z povahy nema.Radeji bych privital 1.0 benzin, a nejaky motor s nizsi spotrebou + systemy start n' stop apod.A samozrejme cenu kolem 200 000.

Skyline
13. června • 7:49

Co to blabolis, niemande? Copak tam ten zakladni motor 1.0 neni? A silny motor = vysoka spotreba me dojalo :-D Ja bych o tehle nakupni tasce uvazoval naopak POUZE s tim silnejsim motorem a system jako start n'stop bych naopak s chuti nechtel, takze hledat tenhle druh auta, trefila by se toyota velmi presne. Ze ty nejsi potencialni zakaznik je zjevne uz z toho, ze bys to chtel za 200k. Taky znam lidi, kteri by chteli za 200k Mini. Stejne jako ty, maji smulu.

Niemand
13. června • 13:18

Rekl bych, ze jste me nepochopil :-/Ja jsem chtel vyjadrit, ze bych videla jako rozumne tam mit jenom 2 motory, ten 1.0 co tam je a pak benzinova alternativa s nejakymi dalsimi setricimi programy.
Nevim co presne Vas dojalo. Pokud si myslite, ze vykonejsi motor ma nizsi spotrebu nez vyrazne slabsi motor (pri stejncyh podminkach provozu), tak pak se dojimejte dle libosti, ale to je asi tak vsechno co s tim udelate.O cem uvazujete Vy je jedna vec, ale o cem bude uvazovat ta vetsina ktera s ito ma koupit je vec druha.Nicmene uvidime, jaka budou prodejni cisla v CR a na zapad od nas.
Tady prece nejde o to, za kolik si to ja nebo Vy predstavuejme. Tady jde o to, aby to nebyl ekonomicky propadak, coz pri tech cenach hrozi ze bude.

Filip
12. června • 10:01

Tenhle prcek je opravdu povedená kárka, předjížděl mne v květnu v německu, až jsem se divil, jakou má dynamiku. Hledal jsem nějaké info a našel jsem stránky toyotaiq.cz kde je hodně popisů, fotek, ceníky a i možnost předobjednávky

Clayton
12. června • 19:15

Tohle je fakt hodně trapný a jako příznivce Toyoty a Lexusu mě docela mrzí, že Toyota sahá k takovéto formě reklamy v diskuzích. Prosím redakci aby příspěvěk na který reaguji odstranila jako skrytou reklamu.

petr
12. června • 11:01

Dynamiku má horší než Yaris, což mě docela překvapilo:Zrychlení 0-100 km/h:
iQ 1.0 VVTi - 16,6s
Yaris 1.0 VVti - 15,7siQ 1.3 Dual-VVTi - 13,4s
Yaris 1.3 Dual VVTi - 11,7s

Mone
12. června • 10:32

priste si to oznac jako VIRALNI REKLAMA.... to je ukrutna dynamika, kamarade, az te to v tvem trabantu odfouklo na polni cestu a myslel sis, ze jedes rally, jeste, ze te mama zavolala k veceri, nebot by k tomu pribyla nehoda a rozhodne se neda rict, ze by mela nejakou spojitost autem (tedy ne autonehoda).

miromen4
12. června • 8:00

Toyota je u nas uplně mimo s cenami u všech modelu a cenu tohodle angličaku nebudu ani komentovat protože mě napadaji jen nespisovna slova. Toyota jako značka se mi uplně zhnusila a při vyběru auta ji budu ignorovat.

homer
12. června • 12:04

Nejenom toyota ale i honda je u nás s cenama hodně mimo mísu a podle toho taky vypadaj prodeje.
A prosil bych u aut určených primárně do města uvádět spotřebu "město". Tam je totiž realita i neuvěřitelných 8 litrů (např.nissan micra benzín automat) což deklasuje jakousi nízkonákladovost této kategorie.

Radek Ondrášík
12. června • 12:53

Ano a když si na střechu namontujete billboard, bude spotřeba po městě u tohoto prcka klidně 15 l. Takže musíte se dívat v souvislostech. Takže jakou by mělo spotřebu auto o 3 kategorie větší při použití benzínu a automatu? Ve městě tak 10-12 litrů.Pokud budete ovšem porovnávat micru s benzínem a v automatu s třeba Audi A2 1,2 TDI v manuálu, pak se nedivme te rozdílnosti spotřeby. Prostě dopředu si stanovíte porovnání tak, aby to dopadlo jak potřebujete.

Niemand
12. června • 15:04

Jenze Vy jste to nepochopil.Srovnavano bylo zrejme trochu neco jineho, a to sice to, ze za 370 000 muzete mit auto, ktere je vetsi, ma podobnou vybavu a co je horsi, muze mit stejnou nebo i nizsi spotrebu.Pak se toto auto stava obtizne prodejne, zvlaste pak pokud je tak neprakticke a skarede.Pokud by cena auta byla nekde kolem 200 000 v zakladu, pak snad ...

Atlis
12. června • 8:29

Toyota prestrelila s cenou iQ nielen v Cechach, ale aj na Slovensku a v Polsku.
Pred nedavnom sme ako druhe auto do rodiny kupili novy Ford Ka, 1.2 Titanium, z priplatkovej vybavy spomeniem napriklad metalizu, 16" kolesa ci automaticku klimu a cennikovo bolo to auto tak ci tak o 25 percent lacnejsie ako porovnatelne vybavene iQ. No a pretoze sme brali auto z predajne, cena vysla v porovnani s iQ o celych 40 percent nizsia ako u Toyoty. iQ mi sa velmi paci, sam jazdim Avensisom, ale s takou cenovou politikou si ho muzu strcit niekam.

Major
12. června • 10:10

Srovnáváte nesrovnatelné... jediným konkurentem na trhu pro iQ je Smart. a ten je cca. o 15kKč levnější při stejné výbavě. iQ není o ceně, tzn. pokud ho cenově srovnáváte není pro vás. :) To auto má výbavu, kterou žádný z uvedených nemá.. :)Na druhou stranu uvedení na český trh asi nebyla nejlepší volba, toto auto neni pro český trh.

zantee
20. září • 1:41

milý major, jezdila jsem oběma auty Smart i IQ a musím říct, že srovnáváš nesrovnatelné. Nebo v domácích poměrech škodu 100 a superb. Zkus si vjet do ostřejší zatáčky 50km/h ve Smartu ( skoro se hodíš na střechu) a v IQ( pohodička).
Ale cena je vážně šílená. Je to asi tím Lobby. Prostě nedostupné,...

Atlis
12. června • 12:07

Myslim, ze diskusia sa zacala od cenovej politiky.Plne chapem, ze iQ je mestske auticko, stylova zalezitost, ale to iste je aj F500, Ka ci ale aj kolinska trojka - a vsetky tie auta maju dost nevyhodny pomer cena/vykon. Ked Toyota uviedla Aygo, vacsina testov sa tocila okolo porovnania so Smartom. Kedze je iQ mensie ako Aygo a spol, znovu sa roztocil kolotoc porovnavania so Smartom. Osobne som iQ medzi kandidatov na kupu zaradil, v PL zijem, iQ tu bolo uvedene do predaja uz pred asi mesiacom, takze ceny som poznal uz dlhsie a auticko som mal moznost si obzriet. Zakladnou podmienkou pri nasom nakupe bolo male auto s maximalnou moznou vybavou. iQ si svoju cenovku nezasluzi ci je urcene pre trh CR, SR alebo Banglades. Detto Smart. Ceny su v oboch pripadoch prestrelene.

petr
12. června • 6:14

Řekl bych, že to s cenou Toyota přepískla, vždyť Yaris 1.33 Dual-VVTi v max. výbavě stojí 369.900,- Kč. Toyota iQ v přibližně stejné výbavě, tedy Sol, ale jen s motorem 1.0VVti stojí stejně, tedy 369.900,- Kč. Takže za stejné peníze může mít člověk většího Yarise s lepším motorem.

Zdenek
12. června • 18:11

Jak jsem přečetl na začátku cenu od, tak jsem dále nečetl. S touto cenou ať jde Toyota do P....

expert
12. června • 13:47

svatá prostoto ....

Doporučujeme

Články odjinud