Toyota iQ: nové detaily, české ceny

Na český trh nastupuje autíčko, jež potvrzuje, že Smart nebyl zas až takovým krokem mimo. Pojďme se na něj detailně podívat.

České zastoupení Toyoty zveřejnilo podrobnosti k začátku prodeje zajímavého městského vozu Toyota iQ. Zároveň byl uveřejněn kompletní ceník k tomuto modelu a k dnešnímu dni je model iQ již v oficiální nabídce pro trh v České republice.

Toyota iQ se bude v České republice nabízet ve třech motorizacích - 1,0l VVT-i, 1,4l D-4D a nový 1,33 Dual VVT-i, které jsou součástí firemní filozofie Toyota Optimal Drive, o níž jsme vás podrobně informovali na tomto místě. Model iQ bude možné získat s manuální 5 či 6 stupňovou převodovkou nebo se samočinnou převodovkou Multidrive. Také nabízené výbavy jsou tři - Luna, Sol a Lux.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nejlevnější provedení startuje na ceně 339 900 Kč, což lze považovat za slušnou hodnotu s ohledem na rozsah standardní výbavy a jistou jedinečnost vozu. V bohaté základní výbavě základní řady Luna jsou totiž také systém ABS+EBD+BA, dále VSC, 9 airbagů včetně kolenního a hlavového airbagu v oblasti zadního okna (který se v sériové produkci objevuje vůbec poprvé, nahlédněte do přiložené fotogalerie), klimatizace, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, el. ovládaná okna, 15“kola z lehkých slitin, palubní počítač, elektrický posilovač řízení EPS, radiopřehrávač CD s podporou souborů MP3 a WMA, 6 reproduktorů, ovládání audio systému na volantu, imobilizér, výškově nastavitelný volant či optitronové palubní přístroje. Jak je vidět, iQ směřuje spíše na zákazníky, kteří ocení bohatou výbavu, ale také kompaktní rozměry a příznivou spotřebu paliva.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Základní pohonnou jednotkou je zážehový litrový tříválec s výkonem 50 kW při 6 000 ot./min. a točivým momentem 91 Nm při 4 800 ot./min. V kombinaci s pětistupňovou manuálně řazenou převodovkou (automat Multidrive je ve všech verzích nabízen za příplatek 30 000 Kč, jeho údaje jsou v závorkách) dosahuje rychlosti 150 km/h, zrychluje z 0 na 100 km/h za 16,6 s (17,7 s) a v kombinovaném režimu spotřebuje průměrně 4,5 l (4,7 l) benzínu na 100 km.

Tento motor se dodává k výbavám Luna a Sol, zatímco provedení Lux je při základní ceně 424 900 Kč vyhrazen výkonnější čtyřválec s objemem 1,33 l standardně dodávaný s manuálně řazeným „šestikvaltem“. Díky výkonu 72 kW/6 000 ot./min. a točivému momentu 123 Nm/4 400 ot./min. je o poznání čipernější, s manuálními převody je osazen systémem Start/Stop. Toyota iQ s ním pokoří stovku za 13,4 s (Multidrive 13,1 s), dosáhne rychlosti 170 km/h, ale spotřeba paliva zůstává v kombinovaném režimu na velmi slušných 4,8 (5,1) l/100 km. Oba zážehové motory mají čtyřventilové rozvody s proměnným časováním.

Vznětový čtyřválec 1,4 l D-4D s dvouventilovým rozvodem SOHC bude dodáván výhradně v kombinaci s prostřední výbavou a manuálně řazenou šestistupňovou převodovkou, a to za cenu 429 900 Kč. Tento motor dává výkon 66 kW již při 3 400 ot./min. a jeho točivý moment 190 Nm je dostupný v rozmezí od 1 800 do 3 200 ot./min. Vůz s ním dosahuje rychlosti 170 km/h, z 0 na 100 km/h zrychluje za 12,6 s a v průměru si řekne o 3,9 l nafty na 100 km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Toyota iQ se kromě jiného vyznačuje kompaktním samosvorným diferenciálem. Patřila k první šestici vozů, které byly testovány v nárazových testech EuroNCAP podle nové metodiky a uspěla zde, o čemž jsme vás informovali na tomto místě.

Zájemci o novinku mají od příštího týdne možnost seznámit se s modelem iQ u vybraných autorizovaných partnerů Toyota prioritně ve velkých městech ČR. První vozy by měly být předány zákazníkům na začátku září 2009.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Toyota iQ
Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 110 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2012
Stav: 116 855 km
Cena: 290 000 Kč
Toyota Corolla 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 141 091 km
Cena: 65 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků