Toyota iQ: ceny a specifikace odhaleny

Toyota otevřela objednávkovou knihu modelu iQ, který se od ledna začne prodávat ve většině evropských zemí. Co přináší?

Jednička automobilového průmyslu z hlediska prodejnosti již brzy nabídne vůz, který se bezpochyby zařadí mezi ty nejmenší na trhu. Požadavky studentů nebo jen šetrně založených řidičů se pokusí splnit novinka s jednoduchým názvem iQ, jež se v předprodukční verzi poprvé objevila na frankfurtském autosalonu. Rok poté v Paříži zazářila na stánku Toyoty i sériová verze, k níž nyní automobilka vydala i první specifikace a ceny.

Toyota iQ bude zpočátku dostupná ve dvou výbavových stupních, v základním s označením iQ a v trochu dražším s označením iQ2. Základní verze iQ vybavena manuální pětistupňovou převodovkou bude dostupná již od 9 495 liber (296 000 Kč), pokud se ovšem rozhodnete pro bezstupňovou převodovku CVT připlatíte si ještě 1 000 liber (31 200 Kč). Standardní výbava zahrnuje 15-ti palcová litá kola, vyhřívaná elektricky ovládatelná zpětná zrcátka, klimatizaci a audiosystém sestávající ze šestice reproduktorů.

Výbava u verze iQ2, která je dostupná již za 10 495 liber (330 000 Kč) je samozřejmě o něco bohatší. Zde jsou standardem přední mlhovky, dešťový senzor, bezklíčový vstup do auta a automatické zapnutí potkávacích světel při nastartování.

Opomenout nesmíme ani širokou škálu prvků bezpečnostní výbavy, která je na auto tohoto druhu poměrně nezvyklá. Samozřejmostí je ABS, kontrola trakce, elektronický stabilizační systém a devět airbagů včetně jednoho zadního, který chrání cestující před úlomky ze zadního okna, a který jako první nabízí právě Toyota. Neméně bohatá je i nabídka doplňkové výbavy, kde najdeme třeba navigaci, kožená sedadla a lepší audio systém. Navíc, pokud si Toyotu iQ objednáte do 1. března 2009, dostanete metalický lak (bílá, černá, tmavomodrá) jako bonus.

Jen pro kompletnost dodáváme, že čtyřmístná Toyota iQ je poháněna úsporným jednolitrovým agregátem VVT-i s kombinovanou spotřebou pouhých 3,8 l/100 km. Na druhé straně však musíme uznat, že pořizovací cena není zrovna nejnižší, ovšem pro ty, kteří toho nejvíce najezdí ve městě a nepotřebují zrovna velký vůz, se to může vyplatit.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Toyota iQ: nejkratší Toyota přichází
Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 110 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2012
Stav: 116 855 km
Cena: 290 000 Kč
Toyota Corolla 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 141 091 km
Cena: 65 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 5 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků