Toyota iQ 2011: novinky pro nejmenšího

Ultraprcek od Toyoty se na trhu ještě pořádně neohřál a již jej čeká facelift. Konečně víme více o provedených změnách.

Základ evropské nabídky Toyoty (tedy co do velikosti, cenově je dražší než řada stájových kolegů) jsme vám podrobně a včetně českých cen představili na tomto místě. Nyní však automobilka pro model iQ připravila omlazovací kúru a představila ji na autosalonu v Paříži. Žádné extrémní změny se ale neodehrály a dotkly se především interiéru a pohonných jednotek.

Zážehové motory 1,0 VVT-i a 1,33 Dual VVT-i (žádný diesel v nabídce není a nebude) díky nim nyní plní požadavky emisní normy Euro V, přičemž Toyota tvrdí, že zlepšení hospodárnosti nešlo v žádném ohledu na vrub výkonovým parametrům. Základní „litr“ má tedy jezdit v průměru se spotřebou 4,4 l/100 km a emisemi CO2 ve výši 99 g/km, výkonnější motor s objemem 1,33 l pak vykazuje 4,9 l/100 km.

Modifikace interiéru se soustředily na „zlepšení kvality a rozšíření možností individualizace“. Na výběr tak nově bude kombinace obkladů s převládající šedou barvou a kontrastně, černě vyvedenou horní částí palubní desky a dveřních obkladů. V tomto případě lze volit z odstínů karoserie Eclipse Black, Pearl White, Island Blue a Tyrol Silver, za příplatek je k dispozici také celokožené čalounění.

Obkladové materiály palubní desky a dveří mají nyní měkčený povrch, také středová konzole je nově černá. V nabídce zůstávají také laky v odstínech Deep Amethyst, Chilli Red a Decuma Grey. Modernizované vozy Toyota iQ by do prodejů měly nastupovat ještě během tohoto roku, ceny se měnit nebudou.

Připomeňme, že dnes se nejlevnější iQ s litrovým motorem a výbavovým stupněm Luna prodává od nemalých 339 900 Kč, již v sérii však nabízí například klimatizaci, litá kola, kůží potaženou hlavici řadicí páky a věnec multifunkčního volantu nebo rádio s přehrávačem CD a MP3.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Toyota iQ 2011
Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 110 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2012
Stav: 116 855 km
Cena: 290 000 Kč
Toyota Corolla 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 141 091 km
Cena: 65 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků