Toyota iQ 2011: novinky pro nejmenšího

Ultraprcek od Toyoty se na trhu ještě pořádně neohřál a již jej čeká facelift. Konečně víme více o provedených změnách.

Základ evropské nabídky Toyoty (tedy co do velikosti, cenově je dražší než řada stájových kolegů) jsme vám podrobně a včetně českých cen představili na tomto místě. Nyní však automobilka pro model iQ připravila omlazovací kúru a představila ji na autosalonu v Paříži. Žádné extrémní změny se ale neodehrály a dotkly se především interiéru a pohonných jednotek.

Zážehové motory 1,0 VVT-i a 1,33 Dual VVT-i (žádný diesel v nabídce není a nebude) díky nim nyní plní požadavky emisní normy Euro V, přičemž Toyota tvrdí, že zlepšení hospodárnosti nešlo v žádném ohledu na vrub výkonovým parametrům. Základní „litr“ má tedy jezdit v průměru se spotřebou 4,4 l/100 km a emisemi CO2 ve výši 99 g/km, výkonnější motor s objemem 1,33 l pak vykazuje 4,9 l/100 km.

Modifikace interiéru se soustředily na „zlepšení kvality a rozšíření možností individualizace“. Na výběr tak nově bude kombinace obkladů s převládající šedou barvou a kontrastně, černě vyvedenou horní částí palubní desky a dveřních obkladů. V tomto případě lze volit z odstínů karoserie Eclipse Black, Pearl White, Island Blue a Tyrol Silver, za příplatek je k dispozici také celokožené čalounění.

Obkladové materiály palubní desky a dveří mají nyní měkčený povrch, také středová konzole je nově černá. V nabídce zůstávají také laky v odstínech Deep Amethyst, Chilli Red a Decuma Grey. Modernizované vozy Toyota iQ by do prodejů měly nastupovat ještě během tohoto roku, ceny se měnit nebudou.

Připomeňme, že dnes se nejlevnější iQ s litrovým motorem a výbavovým stupněm Luna prodává od nemalých 339 900 Kč, již v sérii však nabízí například klimatizaci, litá kola, kůží potaženou hlavici řadicí páky a věnec multifunkčního volantu nebo rádio s přehrávačem CD a MP3.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Toyota iQ 2011
Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 110 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2012
Stav: 115 244 km
Cena: 300 000 Kč
Toyota Avensis 1.995
Rok výroby: 2005
Stav: 172 019 km
Cena: 80 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků