Toyota i-ROAD působí při jízdě jako opilý námořník

Hodně nezvyklý koncept dorazil do Ženevy v balení automobilky Toyota. Jmenuje se i-ROAD a působí na první pohled hodně… no, rozkolísaně.

Unikátní elektrická tříkolka s uzavřenou kabinou pro dva cestující přitahovala podle kolegy Lukáše Ditricha, který ji v Ženevě fotografoval, velkou pozornost. A nebylo divu.

Vozítko o rozměrech 2350 mm (délka), 850 mm (šířka) a 1445 mm (výška) pohánějí dva 2kW elektromotory umístěné v předním kole. Rozvor ultra-kompaktního vozidla je 1700 mm.

Udivuje hlavně šířka konceptu, která je běžná spíše pro jednostopá vozidla. Umožňuje vozidlu protáhnout se tam, kde jiní končí. Na jedno parkovací místo se prý vejdou čtyři vozítka i-ROAD.

A nová je i technologie Active Lean, která zajišťuje automatické naklánění tohoto dopravního prostředku (Toyota ho označuje jako osobní přepravník!!), při průjezdu zatáčkou. Minimální poloměr otáčení je pouhé tři metry.

Dojezd konceptu je podle Toyoty 50 kilometrů a cestující nepotřebují při jízdě helmy. Po vyčerpání kapacity baterie ji lze dobít z běžné domovní zásuvky během tří hodin.  

Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 110 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2012
Stav: 116 855 km
Cena: 290 000 Kč
Toyota Corolla 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 141 091 km
Cena: 65 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků