Toyota i přes problémy zaznamenala rekordní zisk

V době neustálých řečí o hospodářské krizi překvapí výsledky Toyoty za loňský fiskální rok, jenž skončil posledním březnovým dnem roku 2010. Toyota vykázala zisk ve výši 2,2 miliardy dolarů, což znamená výrazné zlepšení v porovnání s rokem předchozím, kdy naopak zaznamenala ztrátu bezmála 5 miliard. Přesto poklesl prodej jejích vozidel o 330 000, resp. 4,36 %, představitelé značky ale věří, že se jim letos podaří zisky navýšit o dalších 48 %

Na těchto výsledcích nic nezměnily ani svolávací servisní akce, jež se dotkly zhruba devíti milionů automobilů. Tyto akce jsou pod drobnohledem zvláště amerických vládních kruhů, které pečlivě sledují jejich průběh a časování, podle místních zákonů je totiž automobilka povinna upozornit veřejnost na systémové problémy svých vozů do pěti dnů od chvíle, kdy je zjistí. Toyotě se v tomto ohledu zřejmě vše nedaří jak by chtěla, o čemž svědčí řada žalob ze strany uživatelů, nově musí například zaplatit pokutu ve výši 16,4 milionů dolarů. Zdá se však, že firma je dost silná na to, aby tyto nepříjemnosti ustála.

Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 110 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2012
Stav: 116 855 km
Cena: 290 000 Kč
Toyota Corolla 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 141 091 km
Cena: 65 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků