Japonská automobilka Toyota plně využívá nové generace pick-upu HiLux k demonstraci schopností svých inženýrů. Po březnové ukázce výkonného Hiluxu se šestiválcem o výkonu 320 koní přichází i studie s výkonným naftovým agregátem.
Model je plně odvozen od sériového modelu, jen byly použity tovární formulové barvy. Přeci jenom i tým Formule 1 potřebuje reklamu a proč nespojit příjemné s užitečným. HiLux tak dostal typicky bílé lakování s červenými prvky.
K tomu si připočítejte 22" kola z lehké slitiny, chromované doplňky na sloupcích mezi dveřmi, chromované krytky vnějších zpětných zrcátek, tónovaná okna a speciální provedení krytu korby.
Důležitý je ovšem agregát. Toyota zapracovala na svém šestiválci 3,0 D-4D a řádně mu navýšila výkon. Ze současných 122 kW (166 k) se výkon zvýšil na 147 kW (200 k). I když se to může z pohledu konkurence zdát málo, pak je třeba mít na paměti, že tento motor se chlubí hlavně extrémní výdrží.
Motor prozatím plní emisní normu Euro IV, ale již se pracuje na agregátu se stejným výkonem a emisními normami Euro 5. Ten by se měl poté objevit i v produkčních modelech.
Toyota HiLux F1 Concept