Toyota Hilux Evo: na Dakar s dvoukolkou!

Toyota se rozhodla k radikálnímu kroku – na Dakar 2017 pojede s kompletně přepracovaným autem. Jihoafrická divize Toyota Gazoo Racing připravila na příští ročník legendárního vytrvalostního závodu speciál Hilux Evo, lišící se od loňské verze opravdu radikálně. Místo těžké čtyřkolky má Hilux Evo pohon pouze zadních kol, což způsobilo společně s dalšími modifikacemi úsporu neuvěřitelných 615 kg a auto tak nyní váží jen 1300 kilo.

Zajímavosti | Nákladní auta | Motocykly | Sport

10 věcí, které jste možná nevěděli o Rally Dakar

Před zadní nápravou uložený atmosférický osmiválec bude navíc poprvé vybaven 38mm restiktorem, stejným jako v případě Mini a Peugeotu, takže se síly vyrovnají. Hilux Evo také dostal větší, 37palcové pneumatiky, vybavené systémem dofukování a upouštění tlaku a podvozek s výrazně větším rozsahem pohybu pružin a tlumičů.

Nový speciál by měl být výrazně rychlejší, než dosavadní model a intenzivní testy prý prokázaly, že by pohon zadních kol neměl představovat žádný handicap. Rallyové speciály dostanou do ruky zkušené posádky, které tvoří jezdec Nasser Al-Attiyah a kopilot Matthieu Baumel, Giniel de Villiers a spolujezdec Dirk von Zitzewitz  a Leeroy Poulter s Robem Howiem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 110 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2012
Stav: 116 855 km
Cena: 290 000 Kč
Toyota Corolla 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 141 091 km
Cena: 65 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků