Toyota GT86 se dočká druhé generace i přes slabé prodeje té současné

Po počátečním úspěchu sportovního kupé Toyota GT86 najednou zájem opadl a prodejní výsledky zaostávají za očekáváním. Zvláštní, protože automobilka nejprve nestačila uspokojovat poptávku, ale pak se jí najednou začala hromadit na skladě auta.

Toyota však nehodlá model GT86 pohřbít. Podle slov evropského viceprezidenta Toyoty pro prodej a marketing Karla Schlichta, který poskytl rozhovor australskému magazínu Motoring, by bylo chybou takové auto dále nenabízet, protože by se tím poškodila pověst značky z dlouhodobého hlediska.

Testy | Sportovní auta | Toyota

Test: Toyota GT86 – rychlost je na nic  

Toyota evidentně ví, o čem mluví, neboť po konci modelu MR2 a Supra vlastně nenabízela jediný skutečně sportovní model. Ale zase jste si mohli koupit Prius... Navíc automobilka do vývoje nové platformy pro malý sporťák s pohonem zadních kol investovala příliš mnoho peněz.

Karl Schlicht potvrdil, že se nová generace Toyoty GT86 připravuje, ale že si ještě počkáme, protože současný model musí projít klasickým životním cyklem. Pod tím si zřejmě máme představit výrobu v délce zhruba osmi let s faceliftem v polovině životního cyklu.

Technika | Sportovní auta | Kupé | Toyota | Subaru

Na brzdě: Toyota GT86 vs. Subaru BRZ

Toyota  2.231
Rok výroby: 2009
Stav: 143 151 km
Cena: 150 000 Kč
Toyota Avensis 1.794
Rok výroby: 2006
Stav: 195 954 km
Cena: 85 000 Kč
Toyota Land Cruiser 2.982
Rok výroby: 2007
Stav: 208 503 km
Cena: 295 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků