Toyota GT86-R Eco Explorer Marangoni jezdí na čpavek (+ 47x foto)

Italský producent pneumatik Marangoni zvolil pro svou prezentaci vskutku originální a působivý způsob…
Seznam kapitol
  1. Toyota GT86-R Eco Explorer
  2. Fotogalerie

Jednou z méně zdůrazňovaných premiér letošního autosalonu v Ženevě se stalo speciální provedení kupé Toyota GT86. Zapomeňte na oficiální studii Toyota FT86 Open, Eco Explorer je o něčem jiném. Tento vůz připravil italský výrobce pneumatik Marangoni. A jak pneumatiky co nejlákavějším způsobem prezentovat? Samozřejmě na speciálně upraveném automobilu! Jméno Marangoni tak pro naše čtenáře není ničím novým, jistě si totiž vzpomenou třeba na „zelenáče“ Alfa Giulietta G430 Marangoni.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Toyota GT86-R Eco Explorer, v hlavní roli by měly bít barevné pneumatiky

Aby bylo bontonu a cílu kampaně Marangoni učiněno zadost, zmiňme především červené pneumatiky Marangoni M-Power EvoRed. Speciál Toyota GT86-R Eco Explorer však vyniká dosti významnou přestavbou karoserie, ale hlavně pohonné jednotky. Ta prošla sadou modifikací zvyšující výkon na 220 koní (162 kW), ovšem hlavně umožňující spalovat čpavek. Adaptace konvenčního spalovacího motoru pro jeho využívání přitom není nijak složitá, zvláště v době moderních, elektronicky řízených směšovacích systémů.
 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Motor je uzpůsoben na alternativní spalování čpavku

Čpavek (NH3) je velmi toxický plyn, ve světové výrobě jde co do objemu výroby o druhou nejprodukovanější chemikálii a jeho drtivá většina se používá při výrobě hnojiv. Využití čpavku ve spalovacích motorech není žádnou novinkou, používal se třeba pro pohon užitkových vozidel za druhé světové války a sloužil též jako raketové palivo. Ačkoli v sobě čpavek neskrývá tolik energie jako konvenční paliva vyrobená vesměs z ropy, vyznačuje se při hoření absencí sazí a je docela levný.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Karoserie se dočkala řady nových aerodynamických prvků

Pohonná jednotka této Toyoty byla opatřena soustavou Bigas International NH3, jež umožňuje alternativní provoz na čpavek (amoniak) uchovávaný ve zvláštním zásobníku. Vůz GT86-R Eco Explorer údajně na třicetilitrovou nádrž ujede přibližně 180 km. Do 2 800 ot./min. běží motor na čpavek, po překročení této hranice přepíná na benzín, takže při běžném městském a příměstském cestování lze jezdit prakticky jen na čpavek.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Drobné změny se nevyhnuly ani interiéru

Model Toyota GT86-R Eco Explorer Marangoni se na první pohled vyznačuje řadou stylistických doplňků, vesměs dodaných opět společností TRC Italia. Kromě již zmíněných červených pneumatik Marangoni obutých na devatenáctipalcových ráfcích stojí za pozornost také nové nárazníky, prahové obklady, zadní difuzor a prahové obklady. Interiér se dočkal třeba sportovních sedadel Sparco, doplňků z uhlíkových kompozitů nebo specifické hlavice řadicí páky.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Toyota GT86-R Eco Explorer
  2. Fotogalerie
Toyota  2.231
Rok výroby: 2009
Stav: 143 151 km
Cena: 150 000 Kč
Toyota Avensis 1.794
Rok výroby: 2006
Stav: 195 954 km
Cena: 85 000 Kč
Toyota Land Cruiser 2.982
Rok výroby: 2007
Stav: 208 503 km
Cena: 295 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků