Kapitoly článku:
Hlas inženýra
„U GT86 jsme si stanovili tři cíle nutné k tomu, aby se řidič za všech okolností cítil pánem situace. Prvním byl pohyb vozidla popírající fyzikální pravidla momentu setrvačnosti´. To znamená agilní vůz vždy ochotný reagovat na pokyny řidiče. Druhým cílem bylo ´jízdní chování, jako by vůz byl stále přilepen k vozovce´. A za třetí jsme chtěli docílit ´hladkého průběhu zdvihu v zájmu stabilní a pohodlné jízdy´,“ řekl na prezentaci pro české novináře v Barceloně Toshiaki Noda, asistent hlavního inženýra.
Spojenectví se Subaru
Ke zrodu GT86 pomohlo spojenectví se Subaru. Za program vývoje zodpovídaly obě automobilky společně.
Toyota měla na starosti produktové plánování (rozhodla o základním konceptu – pohon zadních kol, nízké těžiště, intuitivní ovládání; nastavila základní cíle pro výkon a specifikaci; zodpovídala za design interiéru a vnějšku vozu).
Subaru mělo na starosti konstrukční návrh, na mnoha částech motoru se ale uplatnily technologie od Toyoty, to platí i pro převodovku a podvozkové partie.
Technické údaje: Toyota GT86
Počet válců/ventilů na válec • rozvod
4/4 • DOHC
Typ motoru • zdvihový objem
zážehový • 1 998 cm3
Nejvyšší výkon
147 kW (200 koní)
Nejvyšší výkon při otáčkách
7 000 ot/min
Nejvyšší krouticí moment
205 Nm při 6 400 až 6 600 ot/min
Zrychlení z 0 na 100 km/h
7,6 s
Nejvyšší rychlost
226 km/h
Převodovka: způsob řazení • počet stupňů
manuální • 6 stupňů
Hmotnost: provozní • celková
13 kg • 1 239 kg
Prům. spotřeba: komb.
7,8 l/100 km
Rozchod kol: vpředu • vzadu
1 520 mm • 1 540 mm
Rozměr pneumatik
215/45R17
Rozměry: délka × šířka × výška
4 240 × 1 775 × 1 425 mm
Kompletní fotogalerie: