Toyota GT86 dostane v Evropě ploutvičku na střeše, výkon zůstane

Automobilka Toyota představila úpravy, jimiž prošlo její kupé Toyota GT86 ve verzi pro evropské trhy.

Skutečný facelift to není, spíš bychom mohli hovořit o dílčích modifikacích v rámci průběžného vývoje. Model Toyota GT86 se u nás prodává teprve dva roky, takže radikální úpravy zatím čekat nemůžeme, nejvíce se údajně soustředily na další ladění podvozku a jízdních vlastností. Asi nejdůležitější změnou jsou tužší prvky závěsů předních kol a použití tužších tlumičů na zadních kolech, přičemž celek má vést k lepší čitelnosti vozu, jeho reakcí a vozovky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Toyota GT86 dostala novou anténu a upravenou palubní desku

To má řidiči dát větší jistotu při jízdě na hraně. Zároveň se omezily náklony karoserie v zatáčkách a řízení má mít přímější reakce. „Není důvod, proč by měl vývoj ustat ve chvíli, kdy se auto dostane na trh,“ uvedl šéf vývoje Tetsuya Tada a dodal: „GT86 je o zapojení řidiče a my jsme rozhodnuti tento rys vozu trvale posilovat. Modelový rok 2015 představuje nejnovější stav průběžného vývoje typu GT86.“

Testy | Sportovní auta | Toyota

Test: Toyota GT86 – rychlost je na nic

Zvenčí se evropská Toyota GT86 modelového roku 2015 dočkala zejména dvou nových barevných odstínů, perleťové bílé a stříbrné, a ploutvičky v zadní části střechy, jež nahrazuje dosud používanou konvenční anténu. Interiér má nový obklad palubní desky s texturou připomínající uhlíkové kompozity a to by mělo být všechno. Vylepšený model se u nás začne prodávat v průběhu letošního léta.

Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 110 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2012
Stav: 116 855 km
Cena: 290 000 Kč
Toyota Corolla 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 141 091 km
Cena: 65 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků