Toyota GT86 bude v další generaci převlečená a hybridní Mazda MX-5

Toyota GT86 vznikla jako jednoduché a zábavné auto s klasickou koncepcí pohonu, což mimo jiné zahrnuje také atmosférický motor. Jenže vůz se neprodává tolik, jak bylo všeobecně očekáváno a proto se zdá, že s příchodem nové generace se pojetí automobilu změní. Toyota údajně hodlá využít jako základ Mazdu MX-5, motor dostane turbo a přibude také systém KERS.

Testy | Sportovní auta | Toyota

Test: Toyota GT86 – rychlost je na nic  

S informacemi přišel magazín Motoring. Pokud by se tyto zprávy potvrdily, pak by byla nová Toyota GT86 lehčí a dostala by menší motor. Hovoří se o čtyřválci s objemem 1,5 litru, ale není zcela jasné, zda jde o motor Mazda. Každopádně Toyota počítá s přítomností systému přeplňování, díky kterému by se výkon měl dostat až na 140 kW (190 koní). Ulehčit motoru práci pak má také systém KERS. Nová GT86 by tedy měla být hybrid.

Tajné | Sportovní auta | Kabriolety | Fiat | Mazda

Chcete rychlou Mazdu MX-5? Počkejte si na Fiat 124 Spider Abarth

Zda se i v příští generaci objeví spolu s Toyotou GT86 také Subaru BRZ, to zatím není vůbec jisté. Údajně někteří představitelé Subaru mají pochybnosti o projektu BRZ jako takovém, protože tak úplně neodpovídá filozofii značky, která se prezentuje výhradně pohonem všech kol.

Podle zdrojů kolegů z magazínu Motoring by se měl koncept nové Toyoty GT86 objevit za dva roky a hotové auto by mělo být k dispozici zhruba v roce 2020. 

Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 110 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2012
Stav: 116 855 km
Cena: 290 000 Kč
Toyota Corolla 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 141 091 km
Cena: 65 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků