Toyota GT86 bude stát 799 900 korun a nebude pro každého

V Barceloně jsme se účastnili představení nové sportovní zbraně Toyoty – modelu GT86. O tom, jak na nás vůz zapůsobil, vás budeme informovat v nejbližších hodinách. Teď jen několik zajímavých faktů z tiskové konference, která právě skončila v hotelu Florida…

„Ročně se vyrobí 100 000 gétéček. V Evropě se bude zcela jistě prodávat nejlépe, 15 000 kusů ročně. Dalšími zajímavými trhy budou USA a Japonsko,“ odpověděl na otázku AutoRevue, kde bude o nový sportovní automobil největší zájem, Robert Tickner představitel Toyota Europe.

V Česku se počítá s prodejem 40 kusů v roce 2012 a 100 kusů v roce 2013.

Vůz bude nabízen jen s vyšší výbavou. Bude stát 799 900 korun s manuální převodovkou a 839 900 korun s automatickou převodovkou.

"Už dnes evidujeme v Česku více než 30 objednávek, řekl Tomáš Vaněk, představitel Toyoty v ČR. A to je také vysvětlení, proč se bude GT86 u nás nabízet jen ve vyšší výbavě - zájem silně překračuje očekávání.

Hlavními zájemci prý budou „dads who dream“, jak zaznělo v Barceloně z úst Roberta Ticknera. Tedy muži středního věku, kteří již vychovali děti a nyní si chtějí užít.

Jistě se po novém voze budou prý ptát ale i majitelé legendárního modelu Celica, předchůdce GT86. Těchto vozů jezdí třeba v Česku stále ještě 687.

Největšími konkurenty sporťáku od Toyoty pak budou VW Scirocco a Peugeot RCZ.
 

Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 110 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2012
Stav: 115 244 km
Cena: 300 000 Kč
Toyota Avensis 1.995
Rok výroby: 2005
Stav: 172 019 km
Cena: 80 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 11 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků