Toyota GT 86 oficiálně: 200 koní, 205 Nm a extrémně nízké těžiště

Na oficiální a kompletnější informace o tomto modelu jsme se načekali opravdu hodně dlouho. Vesele se spekulovalo o tom, kolik například nabídne benzinový boxer koní, jak bude auto vypadat a jak se vůbec bude jmenovat. Tomu všemu je konec. Toyota vydala oficiální tiskovou zprávu, ve které je řečeno vše podstatné.

Evropané mohou rovnou zapomenout na celou dobu prezentované jméno FT-86. Japonská novinka nakonec ponese název GT 86. Půjde o automobil s koncepcí 2+2 dlouhý 4240 mm, široký 1775 mm a vysoký pouhých 1285 mm. Rozvor náprav má hodnotu 2570 mm, rozchod předních kol činí 1520 mm, zadní kola mají mezi sebou ještě o dvacet milimetrů více.

Zajímavé je rozložení hmotnosti, které nemá daleko k ideálu. Na přední nápravu připadá 53 procent, na tu zadní 47 procent. Kolik ovšem auto váží dohromady, to tisková zpráva nezmiňuje (údajně by ale mělo jít o necelých 1300 kg). Poslední údaj na téma rozměrů, který stojí za zmínku, je výška těžiště. Toyota udává, že GT 86 má těžiště položené 475 mm nad zemí. Máme se na co těšit.

Sportovní auta | Premiéry | Subaru

Fotogalerie: Subaru BRZ STI Concept v Los Angeles

Pod kapotou je atmosféricky plněný plochý čtyřválec. Jeho objem činí 1988 ccm a kompresní poměr 12,5:1. Jde o čtvercový motor, vrtání i zdvih mají shodně 86 mm. Maximální výkon 200 koní je dostupný až při 7000 ot./min. Vrchol točivého momentu má hodnotu 205 Nm, které dosahuje při 6600 ot./min.

Údaje o jízdní dynamice zatím zveřejněny nebyly. Přes šestistupňovou manuální převodovku je poháněna zadní náprava a samozřejmě nechybí ani diferenciál LSD. Alternativou může být šestistupňový automat nabízející možnost řadit pádly pod volantem.

Toyta GT 86 bude spolu se Subaru BRZ představena už za pár dní na autosalonu v Tokiu. Na evropské trhy se dostane v polovině příštího roku. 

Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 110 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2012
Stav: 116 855 km
Cena: 290 000 Kč
Toyota Corolla 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 141 091 km
Cena: 65 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 5 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků