Toyota FT-86: nový sporťáček je na světě

Spekulace o sbližování značek Toyota a Subaru nyní končí jejich potvrzením. Je tu produkci blízký koncept malého sporťáku.

Na autosalonu v Tokiu se již koncem tohoto měsíce na stánku Toyoty objeví první plod „japosnkých námluv”, půjde přitom o prototyp s označením FT-86 (tuto číslovku Japonci vyslovují hachi roku), jež odkazuje na slavnou Corollu se zadním pohonem.

Studie stojí na modifikované platformě Subaru Impreza s rozvorem náprav 2 570 mm a je opatřena výsostnými znaky Toyoty. První uvolněné snímky prototypu FT-86 ukazují sportovní automobil s konfigurací sedadel 2+2 a některými liniemi více než podobnými modelu Lexus IS-F.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nejzajímavější částí konceptu Toyota FT-86 je rozhodně jeho pohonná jednotka. Toyota se v ní rozhodla použít dvoulitrový motor Subaru s protiběžnými písty, ovšem oproti tradici Subaru pouze s atmosférickým plněním. Tato jednotka by měla být doplněna šestistupňovou převodovkou s manuálním řazením.

Ačkoli podvozek vychází z Imprezy, u Toyoty odstranili slavný „symetrický pohon všech kol“ a nahradili jej náhonem pouze zadní nápravy. Podle Toyoty mělo použití nepřeplňovaného motoru a pohonu jen zadních kol pomoci k redukci hmotnosti při zachování nízkého a vhodně umístěného těžiště. Podle hlasů přímo z nitra automobilky jede FT-86 opravdu dobře a vyznačuje se velmi slušnými dynamickými parametry a vyváženými jízdními vlastnostmi. Důraz na jízdní zážitky a těsné sepjetí řidiče s jeho strojem lze sledovat i v interiéru, jehož čalounění poodhaluje takřka obnažené části struktury.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Toyota FT-86 by měla za prvními svými zákazníky na japonském trhu dorazit koncem roku 2011, ale očekáváme, že se do té doby ještě změní jak v naladění či výběru motoru, tak v otázce designu a vybavení interiéru.  Zatím se tento prototyp vyznačuje vnějšími rozměry 4 160 mm/1 760 mm/1 260 mm (déla/šířka/výška).

Toyota již dříve zastavila výrobu modelů Celica, MR2 nebo Supra, takže v současnosti vlastně postrádá skutečně sportovní automobil pro řidičské zážitky, což je pro takto velkou automobilku docela ostuda. Právě model FT-86 by ji mohl v tomto ohledu opět vrátit do hry, a to i díky ceně, který by měla začínat na částce 25 000 dolarů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Toyota FT-86
Subaru Impreza 1.994
Rok výroby: 2010
Stav: 45 047 km
Cena: 145 000 Kč
Subaru Legacy 1.994
Rok výroby: 2006
Stav: 56 903 km
Cena: 155 000 Kč
Subaru Legacy 1.994
Rok výroby: 2008
Stav: 137 135 km
Cena: 165 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

včera | Radek Pecák | 5 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků