Toyota FT-86: nový sporťáček je na světě

Spekulace o sbližování značek Toyota a Subaru nyní končí jejich potvrzením. Je tu produkci blízký koncept malého sporťáku.

Na autosalonu v Tokiu se již koncem tohoto měsíce na stánku Toyoty objeví první plod „japosnkých námluv”, půjde přitom o prototyp s označením FT-86 (tuto číslovku Japonci vyslovují hachi roku), jež odkazuje na slavnou Corollu se zadním pohonem.

Studie stojí na modifikované platformě Subaru Impreza s rozvorem náprav 2 570 mm a je opatřena výsostnými znaky Toyoty. První uvolněné snímky prototypu FT-86 ukazují sportovní automobil s konfigurací sedadel 2+2 a některými liniemi více než podobnými modelu Lexus IS-F.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nejzajímavější částí konceptu Toyota FT-86 je rozhodně jeho pohonná jednotka. Toyota se v ní rozhodla použít dvoulitrový motor Subaru s protiběžnými písty, ovšem oproti tradici Subaru pouze s atmosférickým plněním. Tato jednotka by měla být doplněna šestistupňovou převodovkou s manuálním řazením.

Ačkoli podvozek vychází z Imprezy, u Toyoty odstranili slavný „symetrický pohon všech kol“ a nahradili jej náhonem pouze zadní nápravy. Podle Toyoty mělo použití nepřeplňovaného motoru a pohonu jen zadních kol pomoci k redukci hmotnosti při zachování nízkého a vhodně umístěného těžiště. Podle hlasů přímo z nitra automobilky jede FT-86 opravdu dobře a vyznačuje se velmi slušnými dynamickými parametry a vyváženými jízdními vlastnostmi. Důraz na jízdní zážitky a těsné sepjetí řidiče s jeho strojem lze sledovat i v interiéru, jehož čalounění poodhaluje takřka obnažené části struktury.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Toyota FT-86 by měla za prvními svými zákazníky na japonském trhu dorazit koncem roku 2011, ale očekáváme, že se do té doby ještě změní jak v naladění či výběru motoru, tak v otázce designu a vybavení interiéru.  Zatím se tento prototyp vyznačuje vnějšími rozměry 4 160 mm/1 760 mm/1 260 mm (déla/šířka/výška).

Toyota již dříve zastavila výrobu modelů Celica, MR2 nebo Supra, takže v současnosti vlastně postrádá skutečně sportovní automobil pro řidičské zážitky, což je pro takto velkou automobilku docela ostuda. Právě model FT-86 by ji mohl v tomto ohledu opět vrátit do hry, a to i díky ceně, který by měla začínat na částce 25 000 dolarů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Toyota FT-86
Subaru Legacy 1.994
Rok výroby: 2006
Stav: 56 903 km
Cena: 149 000 Kč
Subaru Legacy 1.994
Rok výroby: 2008
Stav: 137 135 km
Cena: 160 000 Kč
Subaru  1.6
Rok výroby: 2016
Stav: 14 950 km
Cena: 650 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 59 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků