Zaujalo mě spojení za a) cituji:" uvedení na trh v nevýznamně odlišné podobě nemůže být po zachycení vozu na „Smyčce” pochyb."A pohled na fota, co já vím, konceptu (to červené auto) a maskovaného testovacího vozu (to černé auto). Může jít, co já vím, o nějakou mulu, ale rozhodně nejsem přesvědčen o podobě červeného a černého auta. Tvar dveří je například naprosto jiný a zdá se mi, že prosklená plocha z bočního pohledu je viditelně větší (jak u červeného auta). Zbytek si netroufám porovnávat.
To je mula
Pak mi ta citovaná část připadá poněkud mimo.:-)
Tedy podoba tam může být, ale pokud soudíme z těchto fot, tak bych se přeci jen bránil spojení "nevýznamně odlišné"...i když, to je samo o sobě dost neurčité.:-)
Subaru je konstrukčně klasický předohrab s vývodem na zadní nápravu tj. auto s motorem podélně před přední nápravou. Tento sporťáček bude mít klasické uspořádání tj. motor až a pokud možno co nejdál za přední nápravou a pohon zadní nápravy. Pro toto uspořádání se ani řešení náprav ze subaru ani jejich naladění vůbec nehodí a nehodí se ani převodovka. Jediné co zůstáva je motor a upřímně řečeno, boxer pro zástavbu za nápravu taky není žádné terno.
Když se kouknu na boční profil obou aut, dá se čekat posunutí motoru směrem k řidiči tak o 20cm, to není tak radikální změna, navíc to bylo umožněno díky pohonu jen zadní nápravy, přední náprava bude každopádně jiná už jen umístění třmenů je jinde než u imprezy, takže je otázka co tam z tý imprezy vůbec je kromě motoru :D možná zadní diferenciál i s nápravou, ale tím to asi končí.
Motor musí za nápravu t.j. posun minimálně o 80cm dozadu. Pokud zůstane vpředu nebo nad přední nápravou tak to bude mít obdobně průserové jízdní vlastnosti jako např. baworáky apod.
Nejsem si uplně jistý, jestli v autech těchto rozměrů lze vůbec motor za přední nápravu dostat. A že by automaticky umístění motoru muselo znamenat průserové jízdní vlastnosti..... Stačí se podívat třeba na Integru (která má vůbec sportovně-špatnou koncepci), S2000, MX-5, 350(370)Z. A naopak třeba SLR, kde byl motor posunut jak nejdále to šlo bylo "sportovně" sklamáním.Dokud to auto někdo neotestuje a nebo ještě lépe s něčím nesrovná, přijde mi předčasné vynášet nějaké soudy.
Klasická koncepce je stará 100 let a pro vozy s poháněnou nápravou a motorem před řidičem je ideální a velmi blízká motoru před zadní nápravou. Stačí se podívat na schopnosti např. vette. Toho nemůže nikdy žádný bavor dosáhnout - má špatně posazený motor - auto je nevyvážené a bez esp vpodstatě nepoužitelné.
Jistě. Vette je také od začátku stavěna jako sportovní auto. BMW obecně musí i u sportovních modelů vycházet ze základu, který je o kompromisech.Narážel jsem ale na to, že u těchto sportovních "prcků" jako bude toto "Tobaru" prostě není místo, aby se motor posunul za přední nápravu. A také jsem narážel na to, že už dopředu prorokovat auto špatné jízdní vlastnosti pouze z důvodu uložení motoru je dosti krátkozraké.
Naopak, to je naprosto zásadní.
Co je naopak naprosto zásadní ? Umístění motoru ? Jistě, ale jsou i vyjímky, které i přes "špatné" uložení motoru nabízejí výbornou ovladatelnost celého auta a naopak "správné" uložení motoru nemusí automaticky znamenat to nej. A jak už jsem psal, dokud tohle auto nikdo neprojede, tak je zbytečné cokoliv prorokovat.
Zelí se nám nějak odmlčel :-D
Nechcem sa Ta dotknut, ale z toho co pises mam pocit ze si si prave privlastnil patent na rozum. Ak si pozries foto motoroveho priestoru AE86, tak budes asi prekvapeny, ze motor ani nahodou nie je cely za prednym zavesenim... a co je este zvlastnejsie, je tu cely rad zabavnych sportovych aut klasickej koncepcie, co nemaju motor CELY za prednym zavesenim... svinstvo, ze? Do motoroveho priestoru aut segmentu B/C len tazko narves motor za predne zavesenie. Hej a este cosi... prezrad mi prosim, s cim jazdis. dik.
Něco jiného jsou tzv. zábavná auta a něco diametrálně odlišného jsou rychlá auta. Zábavnost je v podstatě nestabilita, kdy se použitím plynu auto dostává daleko za hranice neutrálního chování. Velmi použitelné v disciplínách jako je driftování. To ale nemá nic společného s rychlou jízdou. Naopak. To je přesně to co rychlé jízdě brání. Motor nad nápravou a pohon zadních kol jak používají oblíbené auta jako bmw, mercedes..... jsou modifikací klasické koncepce, kdy motor ze své výhodné polohy musel jít dopředu, aby vzniklo kompaktní auto s dostatkem užitkového prostoru pro posádku. Je to kompromis, který jde proti jízdním vlastnostem a hlavně proti vyvážení vozu. Nepomůže ani snaha o přesun váhy co nejvíce dozadu tj. kastle co nejvíce za zadní nápravu, zadní sedadla vecpat mezi kola, baterku nacpat až dozadu k nárazníku..... Dnes např.můžete číst o úpravách na M5, kde se snaží vepředu udělat vše z hliníku, aby auto vyvážili.... odlehčovat vzadu je samozřejmě ani nenapadlo. Ví co dělají, ale nahlas to neřeknou.Každý si může udělat vlastní názor nebo si nechat vyplachovat mozek reklamou, tiskem, názory tzv. odborníků na netu.... každého věc. Nikomu nic nenutím.
Zeli uz ojel tri oktavky a povazuje je za super auta:-D Kdyz pak nekdo takovy kritizuje auto, ktere sotva videl na obrazku, je to vcelku sranda.
Skyline +1:-D
no právě že když se podíváš kde je motor v impreze a to že ta Toyota má mezi kolama a předníma dveřma k dobru tak 20cm, tak není kam ten motor 80cm posunout
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.