Toyota FT-86 II: další informace z Bruselu

Druhá verze prototypu Toyota FT-86 II přichází na sadě nových snímků a se zákulisním krátkým filmem. (+ 32 foto a video)

Vylepšené provedení studie sportovního vozu s pohonem zadních kol, který Toyota připravuje pro sériovou výrobu ve spolupráci se společností Subaru pod označením FT-86 II, oslavilo svoji premiéru teprve před několika týdny na letošním autosalonu v Ženevě, teprve nyní vám však můžeme nabídnout více studiových fotografií a také jedno video z přípravy focení. To probíhalo v evropském středisku Toyoty, jež se nachází v belgickém Bruselu (kde jinde…). Připomeňme, že Subaru na svém ženevském stánku vystavilo tento projekt v podobě konceptu Subaru RWD. Šlo prakticky jen o podvozek opatřený průhlednou plastovou karoserií. Přesto je dosti možné, že se základní silueta vozu pro sériovou výrobu nakonec nijak zásadně lišit nebude.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Od uvedení původního prototypu Toyota FT-86 již uplynulo hodně vody a automobilka nyní tvrdí, že je připravena vůz vrhnout do sériové výroby a prodeje již v modelovém roce 2012. Vzhled první verze studie FT-86 byl veřejností přijat velmi dobře; není divu, dává fandům sportovních vozů šanci pořídit si v dohledné době cenově dostupný sportovní automobil s „klasickou“ koncepcí s pohonem zadních kol a motorem uloženým vpředu, jehož posláním budou především jízdní zážitky. Na druhou stranu je otázkou, kolik z těch, kteří se o „dobré přijetí“ postarali, bude ochotno hotový vůz nakonec skutečně pořídit…

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

V druhém provedení FT-86 se nepatrně změnilo především tvarování přední i zadní části karoserie, nicméně úprav doznaly i ostatní povrchové díly karoserie. Toyota tvrdí, že tyto modifikace mají na svědomí především požadavky na bezpečnost a praktické využití. Připomeňme, že nový model v modifikacích Toyota a Subaru bude sdílet stejný podvozek s dvoulitrovým „boxerem“, šestistupňovou převodovkou a pohonem zadních kol. Podle Toyoty bude toto kupé vynikat lehkou stavbou, nízkým těžištěm a příznivým poměrem výkonu a hmotnosti. Pravdou je, že příznivci dostupných, lehkých a zábavných sportovních vozů v poslední době nemají prakticky z čeho vybírat, takže tento segment trhu skutečně zaslouží poněkud povzbudit. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 


 

Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 110 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2012
Stav: 115 244 km
Cena: 300 000 Kč
Toyota Avensis 1.995
Rok výroby: 2005
Stav: 172 019 km
Cena: 80 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků