Toyota dostane motory BMW, Lexus však nikoli

57 komentářů

Posera
20. prosince • 13:56

Toyota a BMW se hadaji a VW se jako nejvetsi automobilka na svete smeje :)

PT
20. prosince • 18:57

VW není největší automobilka na světě a možná ani nikdy nebude, VW bude největší koncern na světě. Neplést si prosím pojem a průjem ;-)

Zelí
20. prosince • 8:31

Zoufalství bmw na pokračování. Tak by se dalo vyložit tato tisková zpráva. BMW nutně potřebuje dosáhnout vyšší sériovosti v produkci motorů, proto se snaží najít partnery v autobyznysu. I kdyby to měli být naprosto nestravitelní partneři jako pažout a teď toyota, kteří budou jenom parazitovat na léta budované aureole špičkové automobilky. Ekonomika je ale neúprosná, aby se výroba zaplatila je nutno dosáhnout poměrně velké sériovosti a tu bmw nemá. Navíc se zvyšuje tlak na časté inovace, už nestačí vyrábět padesát let pořád ten samý motor a jenom ho šolichat (viz obstarožní řadový šestiválcový ingot), to už nestačí. Takže nastává sešup do nižších pater. Toyta v podstatě žádné motory nepotřebuje, má svoje dostatečné výrobní kapacity, ale proč z toho něco nevytěžit a nezískat nějaké zákazníky v evropě. Pro bmw je to ostudné spojení ........... jinou cestu asi nemá. Je to spojení s čertem.

Skyline
20. prosince • 8:37

Porad jeste BMW neni tak zoufale, aby prodavalo lacine sunty jen s jinou kastli jako to dela VW a o level vyse i Audi.

Dusan
20. prosince • 8:47

Tak BMW skoro deset let vyrabelo svoje vlastni lacine sunty, takze jinou kastli ani nepotrebovalo. :-D

Skyline
20. prosince • 8:54

Tak s tim bych uplne nesouhlasil, precejen BMW neudela levnou plecku pro low-end jako je Skoda aby to nasledne rebadgoval na VW a pak jeste o patro vys na Audi. Mezi koncernem a BMW nejak nevidim duvod nad cimkoliv premyslet, akorat na rozdil od Audi nema BMW vychovanou zakladnu pozeru, kteri nechteji lepsi auto, ale chteji na tom stavajicim lepsi znak.

Dusan
20. prosince • 11:10

BMW zadnou lacinou znacku nepotrebuje to klidne proda low-end plecku rovnou pod svoji vlastni znackou. :-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Skyline
20. prosince • 11:36

Jak prosim vypada ta lacina low-end plecka pod znackou BMW? Ktere modely tam radis? Me se zatim zdalo, ze at se mi to libi (trojka kupe) nebo nelibi (vsechna X, GT a dalsi zrudy), levne z toho neni nic (a to ani otresna X1). Ale treba jsem se jenom spatne dival.

WinDiesel
20. prosince • 15:49

On to myslí tak - levno vyrvobil hodně draho prodal

Skyline
20. prosince • 17:12

Jenze to jaksi nema nic spolecneho s tim, na co se ptam.

asdf
20. prosince • 12:38

Je to srandovní když se dva japoncofilové handrkujou o tom, jestli je větší šrot báwo nebo váwo :-D:-D:-D

Skyline
20. prosince • 8:54

Tak s tim bych uplne nesouhlasil, precejen BMW neudela levnou plecku pro low-end jako je Skoda aby to nasledne rebadgoval na VW a pak jeste o patro vys na Audi. Mezi koncernem a BMW nejak nevidim duvod nad cimkoliv premyslet, akorat na rozdil od Audi nema BMW vychovanou zakladnu pozeru, kteri nechteji lepsi auto, ale chteji na tom stavajicim lepsi znak.

Petr Šidák
20. prosince • 8:45

No VW snad není potřeba zmiňovat :-DBMW je pro mne hrozně rozporu plné. Vzhledem si mne získaly, ale když pak přijde na řadu rozum a podívám se do statistik TUV a dalších organizací zabývajících se spolehlivostí a kontrolou vozů, tak vystřízlivím.

Dusan
20. prosince • 8:52

Ona zadna premiovka neni nekde moc kolem spicky, jsou to pomerne slozita auta nabita nejnovejsi technikou a to se projevuje. Plus samozrejme upadek BMW v obdobi 2003+ byl velmi zrejmy a velmi hluboky. Uvidime jak budou dlouhodobe fungovat nove modely.

Skyline
20. prosince • 8:49

Tak pro Zeliho to potreba zminovat je, on je tak zfanatizovany a vyduneny z toho, ze s TDI najel pres 250k km, ze pri vedeni svate valky proti vsem ostatnim (predevsim asijskym) nejak zapomina, co a proc mu vlastne vadi:-) BMW na tom spatne rozhodne neni, ale kdo si ho koupi ve smradlaku nezaslouzi slitovani a at je to klidne krap. Benzinove R6 jsou nekde jinde.

WinDiesel
20. prosince • 15:47

To jsem viděl na jednom 8letém BMW R6 kde jsou......... V pr.........
Tvoje svatá válka s diesely si nezadá s Tebou kritizovaným Zelím.
Mimochodem, benál je TAKY ropný výrobek.
Mimochodem, benzíny taky smrdí. A řada z nich víc než diesely.
Jediná auta (jakkoli nejsou bezemisní), která nesmrdí, jsou elektromobily.

Zelí
20. prosince • 8:58

Nejsem žádný fanatik hitlerwágnů. To co uvádím je bohužel realita.
Co mohu potvrdit je jenom to, že nefandím šikmookým vykukům, kteří jenom vyčůraně pajcují a pajcují a pajcují.

Petr Šidák
20. prosince • 8:36

Skoro bych řekl, že je to spíš mínus pro Toyotu. Mají svoje D4D, které v žebříčcích obsazují vždy první místa co se spolehlivostí týče, na rozdíl od průměru v podobě BMW, kde se neplatí za kvalitu, ale za podivný znak vyražený na bloku.

Zelí
20. prosince • 8:52

Toyota na tom nic neprodělá. V každém pohledu je to pro ně výhodné. I kdyby ty motory byly zdrojem četných poruch ( ale tomu moc nevěřím) mají výborný argument, my za to nemůžeme, to víte je to jenom bmw. Tím jejich elitní značka lexus jenom stoupne a bmw půjde dolů. Pro bmw je to marketingově hodně, hodně nebezpečné. Dobrovolně by na to nepřistoupili, musí být pod obrovským tlakem.

Dusan
20. prosince • 11:07

Marketingove je to uplne jedno. Naprosta vetsina kupujicich vubec netusi kdo ten motor dela. Kolik lidi asi tak vi, ze Ford uz TDCI motory nedela a ze dnesni TDCI ve Fordech jsou ve skutecnosti HDI motory od PSA?

WinDiesel
20. prosince • 15:42

Já to vím a vím také, že 1,6 D není motor BMW ale PSA, podobně jako benzíny 1,6 THP jsou od BMW, jakkoli se vyrábí ve Francii.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Martens
20. prosince • 18:38

Máš to přesně naopak, 1,4 a 1,6 a 2,2 HDi jsou motory Ford. Poslední nafta bez problémů od PSA je 2,0 16v. Řeším ty šunty furt dokola. U 1,6 ucpané sací koše a s tím související zadřené kliky a rozpadlé turba. Ohoblované vačky ve 200000 km, ucpané sání a sací kanály v hlavě, atd.... no hrůza a děs. A montují to do Fordu, Mazdy, Peugeotu, Citroenu, Volva. Jestli to budou stejné paskvily v toyotách, no máme se na co těšit. Na druhou stranu aspoň bude co žrát :-)

WinDiesel
21. prosince • 18:56

Nemám to naopak,
motory 1,4 DV4 / 1,6 DV6 / 2,0 DW10 / 2,2 DW12 v osobních aplikacích jsou od PSA, některé z nich si ale v licenci vyrábí Ford pro svoje značky v Dagenhamu (Volvo, Mazda, jakkoli již Fordu nepatří, Mazda částečně), motory 2,7/3,0 V6 a 3,8/4,4 V8 byly vyvinuty pod kuratelou Fordu pro Citroën, Peugeot, Jaguar a Range Rover.

Zelí
20. prosince • 20:01

Ford po průserech s motory 2,2 ctdi, které dávali do svého superšpičkového mondea, z výroby těchto motorů vycouvali a kupují motory od psa (neplést s kočkou), které jsou o několik tříd lepší než ta ostuda od forda.

Petr Šidák
20. prosince • 8:24

Smutné. Aneb, jak zničit pověst Toyoty jednou smlouvou.Sbohem nesmrtelné D4D v Avensis, Auris a Corola. Od teď dostanete pod kapotu průměr.Ne nadarmo byla Corola nejspolehlivějším autem světa a BMW 3 se drželo ve středu tabulek. Zajímalo by mne, proč se vedení Toyoty snaží automobilku zničit.

Honza
27. prosince • 16:48

Osobně s tím nemám zkušenost, ale podle recenzí stojí novější verze D4D za starou belu (narozdíl od té původní, asi 10 let staré). Hlavně prý nejsou moc spolehlivé.

Kadel
21. prosince • 8:28

Mas s "nesmrtelným" D4D nejaky zkusenosti? Ja jo a po osmi letech jsem koupil Avensis zase, ale v benzinu, diesel od Toyoty uz nikdy nechci. Pravdou je, ze po 285tis km na motoru bylo vse puvodni, ale pri -10 jsem nebyl schopnej auto nastartovat. Tata ma stejnej motor ve Versu. Rok se trapi s cerpadlem a SCV ventily, minuly tyden opet nenastartoval a ma stejny nazor jako ja, diesel uz nikdy. Precti si Toyota forum, kde jsou problemy jen s diesely a to jeste nemluvime o krivejch hlavach na DCATech.

WinDiesel
20. prosince • 8:33

Souhlasím s tvrzením, že vedení Toyota zdárně pracuje na zničení automobilky. Nicméně snad trochu uklidním tvrzením, že se v žádném případě nejedná o nahrazení nabídky, ale o pokrytí části potřeby, jedná se vlastně pouze o 1,6, jehož společný projekt s Isuzu zabila Toyota před 2 lety v době "krize mozků", kdy se hromadně rušily projekty které dnes chybí.
Toyota má v nabídce jak 2,0 D4D tak 2,2 D4D v asi 6 verzích, některé verze vypadnou. A do malých a středně velkých vozů přibydou 1,6 D4D.
Tyto kroky jistý smysl dávají.

XAWAX
21. prosince • 11:34

Panove, kdybyste vedeli jak tezky to TME ma... Cokoliv prosadit pod dohledem TMC je pomerne narocny ukol. Kdybychom aspon byli tak dulezity market jako north america nebo asia, ale bohuzel nejsme. V kazdem pripade, na zniceni automobilky nepracujeme, naopak, bude lip ;)

WinDiesel
21. prosince • 18:50

Přesně vím jak to na TMCZ, TME a TMC chodí a tvrdím, že pánové na zničení automobilky opravdu pracují. Tvrdohlavě prosazují:
1 - hybridy, které vlastně nikdo nechce a které se nedají prodávat bez finančních dotací a úlev
2 - kvalitu, kterou nikdo neocení
3 - bezpohlavní design, který nikoho nepřitáhne
4 - pseudoekologii, která odrazuje (recyklované materiály v kabině Auris)

XAWAX
21. prosince • 20:10

1 - dotace, jak rikas, jsou a budou, a ano, jsou v soucasne dobe potreba. Jen ale pockej az nam zdani kazdy projety kilometr, az se zacne koukat nejenom na CO2, ale i PM a tak dale, to bude zabava. A to nebude dlouho trvat. Souhlasim, ze diesly jsou v tuto chvili potreba, ostatne tento clanek potvrzuje, ze i toyota si toho je vedoma.
2 - jak se to vezme, ja si myslim, ze kvalitu lidi oceni. Rozhodne lepsi, nez mit image francouzskych aut (prestoze nejsou tak spatna, jak se rika).
3 - design, kamen urazu. Bohuzel, tady se ten vztah mezi TMC a TME projevuje asi nejvic. Videl jsi puvodni prototyp Aurisu? To bylo paradni auto, ovsem seriova podoba je priserna. Ale zlepsuje se, MC Avensis uz vypada docela k svetu, novy RAV se mi taky libi, stejne tak i dalsi modely. Na druhou stranu, designovy rozdil mezi FT86 a GT86 je propastny (i tak to ale neni spatne).
4 - filosofie znacky

PT
20. prosince • 19:09

Je otázkou zda to nebylo spíše dobré rozhodnutí to s tím Isuzu. Když vezmu dieselový 3.0 V6, který Isuzu vyrobilo pro Saab a pak jej kupoval i Renault, tak to byla treagédie a i Saab od těch motorů rychle utekl k Fiatu. Podobně dopadl 1.7D od Isuzu, který kupovala Honda a Opel.

WinDiesel
21. prosince • 18:46

Motor 3,0 V6 měl problémy, ale 1,7 byl bezporuchový pohodový motor s nízkou spotřebou. Existuje od roku 1998 až do dnes, původní výkon 55 kW se proměnil v dnešních 96 kW.
Takže opatrně s těmi rychlými soudy.

Petr Šidák
20. prosince • 8:39

Díky za vysvětlení. Asi je potřeba najít nějaký mezistupeň mezi 1,4 a 2,2 s 2,0. A musím uznat, že je to o fous lepší řešení než jak to dělá VW (který by prostě vzal 2,0 a uřízl by mu válec) .A koneckonců tu pořád máme to nejspolehlivější VVTI, Který bude vždy nejlepší volbou :-D

WinDiesel
20. prosince • 7:40

Pan redaktor si hezky protiřečí..... :-D
Sice Lexus prodal 24x méně vozidel než BMW........
Ale spolehlivě si vystačí se žážehovými motory.........
Pravdou je, že přesně to, co Lexusu chybí, jsou dieselové šestiválce. A 6válce BMW by se zatraceně hodily.
Pravdou je také to, že motory 1,6 a 2,0 jsou 4 válce a tudíž by stejně v Lexusu nemohly být použity.........
Pravdou je také to, že při slabých prodejích Lexusu v Evropě by 6válec diesel mohl výrazně pomoci a BMW přece nebude podporovat svého konkurenta, zatímco Toyota loví v jiných vodách, Lexus je sice spíše potenciálním, slabým, ale přecejen přímým konkurentem BMW.
Poznámka pod čarou: Infinity M s dieselovými motory Mercedes...... již brzy.

Zelí
20. prosince • 8:44

BMW na tom spojení jenom tratí. Sklonil hlavu a přijal roli podružné značky od japonského konkurenčního veličenstva. To sdělení zní : Vaše motory se hodí do našeho low endu pro masy do toyoty, pro naši elitní značku lexus máme svoje - lepší motory. Tím degradovali báva na nižší stupeň než lexus. Co víc si mohli šikmoocí přát. To je výsledek celé transakce. Dokresluje to jaké zoufalství musí u bmw být, aby na něco takového přistoupili.
A to si pište, že toyota to v tomto směru maximálně využije ve svůj prospěch.

st
28. prosince • 13:30

Jelikož má Toyota pověst výrobce jedněch z nejkvalitnějších a nejspolehlivějších aut, tak mi nepřijde divné, že používají motory BMW. Konec konců v historii motory z Bavorska používal kde kdo. Např. Opel.

PT
20. prosince • 19:16

Je otázkou zda na tom nakonec nebude tratit spíše Toyota, záleží na tom co všechno poskytnou BMW v oblasti hybridů kde Toyota technologicky jendoznačně kraluje. Aby nakonec pak díky tomu nevytlačilo BMW Lexuse (na poli hybridů) na americkém trhu.

puk123
20. prosince • 9:04

Ale houby, firmám je úplně jedno, jestli prodají konečnému zákazníkovi nebo jiné firmě, důležitý je zisk. Motory se prodávají sem a tam už od nepaměti. Zákazníkům BMW bude lhostejné, že stejný motor odebírá i Toyota.

Skyline
20. prosince • 8:30

Pan WinDiesel se smeje jinym a sam v tom ma zmatek:-DLexus si spolehlive vystaci se zazehovymi motory, ovsem celosvetove. V Evrope navic chrochtaky ma a zrovna ty 4 valce, ktere dle tebe nemohou byt pouzity. Ropne sestivalce jim samozrejme chybi, opet ale pouze v Evrope.Lexus je "slabym" konkurentem BMW?:-D Rekl bych, ze v Mnichove si to nemysli, aspon ne pri pohledu na statistky v USA. Naopak, Lexus je velmi silny a kdyby spatne neodhadl Evropany a misto hybridu se sem pustil s poradnym smradem, byl by dnes prodejne uplne jinde.

PT
20. prosince • 19:05

Dieselový V6 Toyota v Evropě má, montuje jej do Land Cruiseru.

WinDiesel
21. prosince • 18:43

V6 ani I6 Toyota nebá, ten sjončil v Lancruiseru 100. Landcruiser 90/95, 120 , 160 mají 4válec 3,0 D4D a Landcruiser 200 má 8 válec 4,5 D4D.
Takže opatrně - Toyota dieselový 6válec nemá už dlouhou řádku let - cca 8 let.

PT
22. prosince • 19:32

Máš pravdu, omluvám se, ten třílitr je opravdu čtyřválec. Já viděl třílitr a automaticky my v hlavě naskočil šestiválec, protože na čtyřválce tohoto objemu člověk jen tak nenarazí :-)
Máš tedy pravdu, dieselový šestiválec Toyota v Evropě nemá.

Dusan
20. prosince • 8:50

Problem Lexusu v Evrope neni jenom v tom chybejicim smradu, ale i v tom ze v Evrope nasadily ceny srovnatelne s nemeckou konkurenci na kterou proste nemaji. Zaroven jim v Evrope chybi silna asijska komunita, ktera je v USA velmi dulezitym zdrojem prijmu. V Evrope neni dostatek lidi, kteri by byli ochotni si koupit japonskou skoropremiovku za cenu nemecke premie.

Skyline
20. prosince • 9:04

To je omyl, Lexus na nemeckou konkurenci ma a v mnohem ji predci. Co nema je image a to je v teto tride pochopitelne velmi dulezita komodita (resp. nejdulezitejsi pro ochotu platit ty penize navic oproti nepremiovkam). Z toho pak pochopitelne plyne nedostatek lidi.Nicmene prave ty ropaky jsou urcujici - mit Lexus ropne V6, prodal by dnes klidne desetinasobek. Bohuzel pro Lexus, Japonci se rozhodli, ze budou podporovat ekologii a cekali, ze to lidi zaujme. Jenze v socialistickem smradu EU neni na takove veci misto, asi je to z pohledu Brusele konecne reseni duchodove otazky.

Dusan
20. prosince • 11:06

Kam by ty dieselove V6 daval? Do LSka coz je model v kategorii ve ktere i Nemci prodaji par aut rocne? Do GSka, ktere na nemeckou premii nemelo ani omylem? Do prtavouckeho ISka kam diesel dodavali ve forme IS220D a stejne byly prodeje mizive?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Skyline
20. prosince • 11:33

Co to je za otazku? Copak A4/3/C nema V6 ropu? Pokud ano, proc je to pro IS coby vrchol ropne nabidky divne? Ze to nebude trhak je snad jasne, ani ostatni neprodaji vic sestivalcu nez ctyrvalcu, ale image je image.GS na DE premii nemelo v cem? Dival ses nekdy na konkurenci v dobe, kdy to auto melo srovnatelne soupere? Nemyslim samozrejme posledni rok-dva, kdy ma konkurence nove modely a na GS ten vek zacina byt videt. Dulezitejsi ale je, ze u "petky" je 30d asi tak 9 na jednu 30i. U LS je to opet o tom, ze vetsina prodeju konkurence jsou smradlaky.Proste celkove ma Lexus sanci oslovit ani ne polovinu a mozna ani ne tretinu zakazniku konkurence jen proto, ze nema diesel. To je hodne velka cast trhu, ktera mu utika a utikat bude, pokud se neco nezmeni (tedy bud Lexus prida ropu nebo se zakaznici prestanou predhanet kdo bude mit vetsi briketak - co z toho je jednodussi/pravdepodobnejsi je snad jasne).

WinDiesel
20. prosince • 15:56

v USA Lexus ztrácí:za poslední měsíc:1 - Mercedes-Benz 28.000 jednotek (s diesely i hybridy)
2 - BMW 26.000 jednotek (s diesely i hybridy)
3 - Lexus - 19.000 jednotek (s hybridy)
Mercedesy bude nyní vystavovat v USA E300CDI diesel-hybrid a E400CDI benzín-hybrid - ať si každý vybere podle svého......

PT
20. prosince • 19:03

Hold se proti Toyotě spikla příroda :-D
Nejdříve tsunami a teď povodně v Thajsku, díky čemuž nemá Toyota dostatek dílů k výrobě.
http://www.auto.cz/toyota-pry-chce-plne-obno... ... Ikdyž ten pokles prodejů není jenom tím.

Paalava
20. prosince • 19:20

Holt jste chtěl napsat holt. Hold znamená úplně něco jiného.

Skyline
21. prosince • 11:06

:-D Klasicke Werichovske:
"Vzdejme hold!"
"Ze bychom to holt vzdali?"

Antiautomat
20. prosince • 8:06

diesel do Lexusu si kupi len masochista

Paalava
20. prosince • 19:15

No, v Evropě by se asi pár masochistů našlo. Jenže pro Lexus je rozhodující amerika (USA a Kanada). A tam s naftou přijít nelze. A už vůbec ne u premiových aut.

WinDiesel
20. prosince • 8:28

Vidím že je mezi námi sposta masochistů kupujících BMW, Mercedesy, Jaguary, Volva, Infiniti ............ to vše v dieselu. :-D

Skyline
20. prosince • 8:34

To vidis spravne, dodnes jsem nepochopil, proc ma nekdo BMW, ktere chrochta. Pripada mi to jako kupovat flasku dvanactilete whisky, ve ktere je ale nality Old Smuggler. Nemusi to chutnat, hlavne, ze to dobre vypada a dolivani te pekne flasky smugglerem vychazi levneji, nez kdyby mel clovek kupovat ty dvanactky.

st
28. prosince • 13:25

protože Ti lidí umí počítat. Proč bych měl jezdit za 10-12 litrů benzínu, když můžu jezdit za 6-7 litrů nafty. Navíc dnes už na první pohled nepoznáte (z pohledu, běžné jízdy) zdali máte naftové či benzínové srdce.

Honza
27. prosince • 16:41

Ano, trefa na hlavičku - :-D. Spousta lidí si dnes BMW kupuje kvůli dojmu, ne kvůli ježdění. A koupí se dostanou za limity svých finančních možností a pak je každý litr spotřeby dobrý ...
Ale většinou je důvod pro diesel je čistě prozaický - firemní car policy.

Doporučujeme

Články odjinud