Toyota dostane motory BMW, Lexus však nikoli

V rámci nového kontraktu začne zanedlouho Toyota kupovat vznětové motory od BMW, ale Lexusy se jich nedočkají.

Zprávou počátku tohoto měsíce bylo uzavření důležité dohody o spolupráci mezi koncerny Toyota a BMW, jež by se měla soustředit na sdílení nákladů na společný vývoj hospodárných vozidel. Prvním hmatatelným produktem této dohody má být instalace vznětových čtyřválců BMW s objemy 1,6 a 2,0 l do vozů značky Toyota od sezóny 2014.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Stávající čtyřválcové diesely BMW patří ve třídě 1,6 - 2,0 l k tomu vůbec nejlepšímu...

Zároveň se nabízela otázka, zda Toyota počítá s jejich zástavbou také do vozů své prestižní značky Lexus, ale odpověď je stručná: nikoli. Představitelé Toyoty i BMW se totiž nyní nechali slyšet ve smyslu tom, že se vznětovými motory se u značky Lexus nepočítá. Důvodů je několik. Především, Lexus se v posledních letech poměrně úspěšně etabloval jako technologický novátor a průkopník hybridních soustav, jež si zatím spolehlivě vystačí s kvalitními zážehovými motory.

Klepněte pro větší obrázek 
... zatímco Lexus je dobře znám svými vyspělými hybridními pohonnými soustavami

Další důvod je o mnoho prozaičtější. Zástavba nového motoru je vždy náročná technicky i finančně a dieselové motory by se v Luxusech prodávaly prakticky pouze v Evropě. Za prvních 11 měsíců letošního roku se přitom v Evropě prodalo jen 24 623 vozů Lexus, přičemž třeba právě BMW zde za stejnou dobu umístilo 24x tolik aut. 

Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 110 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2012
Stav: 116 855 km
Cena: 290 000 Kč
Toyota Corolla 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 141 091 km
Cena: 65 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků