Toyota díky PCS před chodcem nejen brzdí, ale umí se mu i vyhnout

Koncern Toyota pracuje na vylepšeném provedení systému pro předcházení střetů. Ten má umět nejen brzdit, ale také zasáhnout do řízení.

Soustavy pro nouzové brzdění v případě hrozícího střetu zažívají mohutný rozmach a ve své nabídce je již má většina velkých automobilek. Pokud řidič nedává pozor a hrozí střet s jiným autem nebo chodcem, systém nejprve řidiče na riziko upozorní, a pokud stále nereaguje, začne sám brzdit. V rychlostech běžných pro městský provoz, v němž mimochodem k podobným střetům dochází nejčastěji, je taková soustava schopná riziko havárie odvrátit, ve vyšších rychlostech pak alespoň snižuje následky střetu.

Zajímavosti | Bezpečnost | Byznys | Volvo

Volvo prodalo milion vozů s bezpečnostním systémem City Safety

Připomeňme, že mezi protagonisty v zavádění těchto systémů patří Volvo se svým City Safety. Automobilka Toyota ale chce ve snahách o eliminaci havárií jít ještě dále, přičemž ani jiné koncerny v tomto ohledu rozhodně nespí. V současnosti Toyota testuje svůj přednárazový systém (PCS) kombinovaný se soustavou Pedestrian-Avoidance Steer Assist. Ten umí před překážkou nejen samočinně brzdit, ale skrze zásahy do řízení se jí také vyhnout. A jak to funguje?

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Toyota svůj přednárazový systém (PCS) kombinovaný se soustavou Pedestrian-Avoidance Steer Assist
 zkouší také na vozech Prius

V případě, že se vám do jízdní dráhy chystá vstoupit chodec, systém vás nejprve varuje kontrolkou v přístrojovém štítě, a pokud na toto varování nezareagujete, začne brzdit. Pokud to k odvrácení havárie nestačí, umí změnit směr jízdy vašeho vozu. Ve své současné podobě tato soustava vybočí auto nejvýše o 700 mm, přičemž jej nikdy nenechá opustit jízdní pruh, ovšem lze předpokládat, že se zapojením dalších senzorů schopných spolehlivě sledovat celé okolí vozu bude schopna i výraznějších manévrů při zachování bezpečnosti provozu.

Bezpečnost

EuroNCAP: nejlepší bezpečnostní inovace

Přemýšlíte teď nad situacemi, v nichž by takový systém mohl selhat nebo se zachovat nepředvídatelně? To zatím neřešte, zatím se jen testuje. Podle vyjádření představitelů značky Toyota bude přednárazový systém (PCS) kombinovaný se soustavou Pedestrian-Avoidance Steer Assist dostupný v sériové produkci v průběhu roku 2015.
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Toyota Avensis 2
Rok výroby: 2005
Stav: 137 730 km
Cena: 64 000 Kč
Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 114 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2010
Stav: 170 266 km
Cena: 184 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků