Toyota Crown pro rok 2014: cestování v čase...

Pokud na vás některé evropské modely působí konzervativním dojmem, toto vám možná poněkud upraví úhel pohledu…

Zatím poslední verze modelové řady Toyota Crown byla zavedena loni. V pořadí se jedná již o čtrnáctou generaci, přičemž ta první byla představena v už roce 1955. Rodina této řady je nyní tvořena typy Crown Royal Saloon, Crown Athlete a poprvé i Crown Hybrid. Vozy povyrostly do všech stran, získaly poněkud dynamičtější vzezření a zpětná zrcátka se přestěhovala z předních blatníků na pro Evropana více obvyklá místa na předních dveřích.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Řada Crown Sedan slouží v Japonsku autoškolám i taxislužbám, ale kupují ji i konzervativní soukromníci

Jméno Toyota Crown ale žije i v paralelním provedení, jež je velmi blízké podobě, v níž se řada Crown vyráběla v první polovině osmdesátých let minulého století. Jde vesměs o účelové stavby pro speciální účely, ovšem ani těm se průběžná modernizace nevyhýbá. Zatím poslední sada úprav přichází právě nyní a jejími prvky jsou zejména upravený přístrojový štít a rozšířená standardní výbava zahrnující také stabilizační systém pro všechny verze.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Pohled do interiéru působí jako návrat v čase i po poslední modernizaci...

Toyota Crown Sedan se vyrábí v několika verzích, například jako taxi (Comfort SG) nebo jako vůz pro autoškoly. A tento sedan, to je opravdu kus auta: na délku měří 4 830 mm a o jeho pohon se stará konvenční zážehový čtyřválec s objemem 2,0 l a výkonem 113 koní, jehož točivý moment se na kola zadní nápravy přenáší skrze čtyřstupňovou automatickou převodovku.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 110 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2012
Stav: 116 855 km
Cena: 290 000 Kč
Toyota Corolla 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 141 091 km
Cena: 65 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 20 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků