Toyota Corolla propadla v testech IIHS aneb Jak málo dělí úspěch od fiaska

V evropských nárazových testech úspěšná Toyota Corolla v sérii přísnějších zkoušek amerického IIHS dopadla o poznání hůř. Ovšem není se čemu divit…

Trvale rostoucí bezpečnost sériových automobilů vede instituce, které je podrobují bezpečnostním zkouškám včetně crashtestů, k úpravám metodiky a jejímu zpřísňování. Evropský institut Euro NCAP představil novou metodiku před dvěma roky, ale tím nekončí: nově podle Euro NCAP mají auta sama brzdit. V podobné situaci jsou ale také zkušebny v USA.

Video | Technika | Bezpečnost | Crashtesty | Byznys

Euro NCAP chce, aby auta uměla sama brzdit

Novou metodiku (zatím má běžet paralelně s tou stávající) zkouší také americký pojišťovací institut IIHS (Insurance Institute for Highway Safety). Podle jejích tvůrců má přesněji odpovídat reálným podmínkám při skutečných nehodách v běžném provozu. A čím se tyto nárazové testy IIHS liší od těch evropských?

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Toyota Corolla po nárazových testech IIHS (vlevo) a Euro NCAP (vpravo)

Pro IIHS i Euro NCAP jsou společné rychlosti střetu 40 mph, tedy 64 km/h. Zatímco v Evropě je překážka deformovatelná, v USA je pevná, navíc u Euro NCAP do ní vůz naráží 40 % své čelní plochy, přičemž při nových zkouškách IIHS jen plochou 25 %. Lze tedy předpokládat, že rozdíly budou značné, což příklad aktuální generace sedanu Toyota Corolla potvrzuje.

Premiéry | Toyota | Design

Toyota Corolla 2014 v evropské specifikaci (+ 28x foto)

V evropské zkoušce Euro NCAP Corolla obstála na výbornou a pět hvězdiček si zasloužila prakticky bez ztráty kytičky, u IIHS ale prakticky propadla. Jak lze pozorovat z přiloženého videa, hlava figuríny na místě řidiče výrazně vybočila stranou, sklouzla po čelním airbagu a zaklínila se mezi něj, hlavový airbag a deformující se dveře.

Bezpečnost | Crashtesty | Auta z Číny | Sedany | Ostatní značky

Čínský Qoros 3 Sedan má za sebou nárazové testy Euro NCAP – a uspěl

Podobně nelichotivě dopadla pochopitelně také další auta zkoušená tímto způsobem. Tento příklad ukazuje, jak ošemetné může být orientovat se jen podle nějakých hvězdiček…

Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 110 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2010
Stav: 170 266 km
Cena: 175 000 Kč
Toyota RAV4 2.231
Rok výroby: 2006
Stav: 133 880 km
Cena: 140 000 Kč
Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Na asfaltovém povrchu zaznamenalo sportovní SUV Range Roveru zrychlení z klidu na sto za 4,7 sekundy. Jak ale automobil obstál na ostatních površích?

včera | Stanislav Kolman | 3 příspěvky
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků