Toyota Corolla propadla v testech IIHS aneb Jak málo dělí úspěch od fiaska

V evropských nárazových testech úspěšná Toyota Corolla v sérii přísnějších zkoušek amerického IIHS dopadla o poznání hůř. Ovšem není se čemu divit…

Trvale rostoucí bezpečnost sériových automobilů vede instituce, které je podrobují bezpečnostním zkouškám včetně crashtestů, k úpravám metodiky a jejímu zpřísňování. Evropský institut Euro NCAP představil novou metodiku před dvěma roky, ale tím nekončí: nově podle Euro NCAP mají auta sama brzdit. V podobné situaci jsou ale také zkušebny v USA.

Technika | Video | Bezpečnost | Byznys | Crashtesty

Euro NCAP chce, aby auta uměla sama brzdit

Novou metodiku (zatím má běžet paralelně s tou stávající) zkouší také americký pojišťovací institut IIHS (Insurance Institute for Highway Safety). Podle jejích tvůrců má přesněji odpovídat reálným podmínkám při skutečných nehodách v běžném provozu. A čím se tyto nárazové testy IIHS liší od těch evropských?

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Toyota Corolla po nárazových testech IIHS (vlevo) a Euro NCAP (vpravo)

Pro IIHS i Euro NCAP jsou společné rychlosti střetu 40 mph, tedy 64 km/h. Zatímco v Evropě je překážka deformovatelná, v USA je pevná, navíc u Euro NCAP do ní vůz naráží 40 % své čelní plochy, přičemž při nových zkouškách IIHS jen plochou 25 %. Lze tedy předpokládat, že rozdíly budou značné, což příklad aktuální generace sedanu Toyota Corolla potvrzuje.

Design | Toyota | Premiéry

Toyota Corolla 2014 v evropské specifikaci (+ 28x foto)

V evropské zkoušce Euro NCAP Corolla obstála na výbornou a pět hvězdiček si zasloužila prakticky bez ztráty kytičky, u IIHS ale prakticky propadla. Jak lze pozorovat z přiloženého videa, hlava figuríny na místě řidiče výrazně vybočila stranou, sklouzla po čelním airbagu a zaklínila se mezi něj, hlavový airbag a deformující se dveře.

Bezpečnost | Auta z Číny | Crashtesty | Sedany | Ostatní značky

Čínský Qoros 3 Sedan má za sebou nárazové testy Euro NCAP – a uspěl

Podobně nelichotivě dopadla pochopitelně také další auta zkoušená tímto způsobem. Tento příklad ukazuje, jak ošemetné může být orientovat se jen podle nějakých hvězdiček…

Toyota Avensis 2
Rok výroby: 2005
Stav: 137 730 km
Cena: 64 000 Kč
Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 114 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2010
Stav: 170 266 km
Cena: 184 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků