Toyota Corolla hatchback: legenda se vrátí i jako pětidvířko (spy photos)

32 komentářů

Edie
6. prosince • 11:00

jsem na ní velmi zvědavej...snad bude odvážnější než auris..nudy bylo dost..k motorům- toyota uznala, že zaspala dobu s downsizingem

Radek.
7. prosince • 0:33

Toyota uznala...že zaspala s Downsizingem???
Bez ohledu na fakt že Turbo-Downsizing je naše evropská onanie (=metoda jak "spálit" víc aut za kratší dobu), tak i v článku píšou o zástavbě benzínové 1,8 HSD z Aurise/Priuse. Takže žádný downsizing se naštěstí nekoná...

dnpa
6. prosince • 17:56

no, ona Toyota tak uplne nepriznala, ze zaspala dobu s downsizignem (i kdyz do jiste miry to jeji predstavitel rekl),to si jen tak interpretoval nejaky cesky novinar, ktery si neumel poradne precist anglickou tiskvou zpravu.

Kocourvbotach
6. prosince • 22:23

Nepřiznala, ale upřímně a objektivně - je to tak... mám možnost srovnání 1.2 TSI 63 Kw ve Fabii s naší Corollou E12 1.4 71 Kw. Co myslíte, se kterým motorem se jezdí lépe a úsporněji?...z pohledu spolehlivosti ale jasně vítězí jednoduchá atmosféra Tojóty, o tom žádná (BTW: 52 k zatím bez závady...)

dnpa
7. prosince • 12:54

No počkej, počkej, ale nemůžeš srovnávat právě uvedenej motor TSI s již nenabízenou 1,4 od Toyoty. Toyota už má od té doby stokoňovoý 1,33 Dual VVT-i.
A jak správně uvádí někdo další - srovnáváš navíc dvě různě veliká auta, to je srovnání úplně mimo.

MickeyMon
7. prosince • 9:40

Lepe ? Zalezi ako jazdis, ta 1,2 TSI je od 5000 ot/min dead.
Usporna ? Corolla nie je trieda Fabie - daj to Octavie a okrem toho, pockaj na servis, nie len palivo zerie peniaze (toto asi fakt malokto chape), ked uz nic ine aspon sa pozeraj na zostatkovu hodnotu po 100tkm.

MickeyMon
6. prosince • 15:55

downsizing - zaspala dobu - no to nemusi byt vobec na skodu (pre zakaznika, co hlada spolahlivost ) ...

ASF
5. prosince • 6:02

Radsej kombi, ved v Japan verzia existuje a este tam dat 4 x 4 a rozsirit o 1,8.

Cjo
5. prosince • 11:11

A proda se tak 5 aut...

wind11
5. prosince • 11:33

nevies o com hovoris.
Mam corollu wg a je to auto hodne svojej povesti.
Ak by bola dostupna nova generacia corolly vo verzii kombi asi by som nebol ojedinely so zaujmom o nu.

nornik
5. prosince • 18:05

I me chybi auris combi a povazuji za velkou chybu, ze tahle karoserie chybi. Minule generaci se toho vytknout moc nedalo.

kamil
5. prosince • 20:06

Toyota se v posledních letech začala z Evropy stahovat, alespoň tak na mě působí celkové omezení nabídky. V nižší střední přestala nabízet kombi, přitom Corolla combi se prodávala pěkně dlouho. Ve střední třídě (Avensis) rezignovala na praktický liftback a nabízí jen sedan a kombi a navíc u benzínu končí u dvoulitru, přičemž předchozí Avensis nabízel i benzínovou 2.4ku. Z vyšší střední se v Evropě stáhla úplně a přestala zde nabízet Camry, kterou prodává v USA a dalších zemích, přičemž hybridní Camry spalující CNG by byla dobrá volba i pro Evropu. Celkově Toyota na Evropu začíná kašlat :-(

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Shimi
5. prosince • 20:41

to kamil: A ty se divíš? Kdo by to za ty prachy kupoval? By mě zajímalo co ta automobilka čeká. Že si někdo koupí za 600.000,- Avensise v kombíku s dýchavičnou atmosférickou 1.6 v základní výbavě na 16" plecháčích, švihadlama a manuální klimou? Oni se snad zbláznili. Je snad jasný, že tohle se prodávat nebude ani kdyby se na hlavu stavěli. O 1.8 a 2.0 se ani nemá cenu bavit, ty ceny jsou totálně mimo. 2.0 nabízet za 770.000,- !!!!, když Ford nabízí Mondeo s 1.6T 118 kW za 620.000,- a VW Passata s 1.8T 118 kW za 660.000,- WTF? On to ale není problém jen Toyoty, to se týká všeobecně japonců.

dnpa
6. prosince • 17:49

ale, ale, ale, uz jsme se dlouho nedivali do ceniku Toyoty, ze? Ona uz ta Toyota nejakou dobu neni az tak draha, jak mame zafixovano. Pokud si porovname ceny v jednotlivych segmentech, pripadne si dame trochu praci s porovnanim vybav, zjistime, ze Toyota - kdysi skutecne o poznani drazsi nez rada konkurentu - dnes uz pomerne dobre konkuruje i cenou.

kamil
6. prosince • 18:57

Toyota v ČR je drahá, stačí to srovnat s cenama v Polsku, rozdíl 170tis. na autě je docela výrazný. Spousta lidí teď jezdí Toyoty kupovat do Polska, protože se to výrazně vyplatí, podobně jako když jezdili zájemci o Superb nakupovat na Slovensko, protože nabízeli za nižší cenu, vybavenější auto s dvojnásobnou zárukou.

dnpa
7. prosince • 12:59

já myslím, o tom, zda je Toyota ve srovnání s cenami v zahraničí (ať už je to v Polsku nebo třeba v Německu) drahá nebo ne, hodně vypovídá to, že v posledním roce počet individuálně dovezených nových Toyot ve srovnání s roky předchozími poměrně rapidně poklesl. To bych chtěl vidět tu spoustu lidí, kteří jezdí kupovat Toyoty do Polska.
Ale bavili jsme se přeci původně o tom, jestli je Toyota drahá ve srovnání s konkurenty v kontextu domácího trhu, proč najednou argumentuješ cenovým srovnáním Toyoty mezi dvěma zeměmi? :-)

kamil
5. prosince • 21:36

Toyota byla vždycky drahá, stejně jako třeba VW. Dýchavičná 1.6ka ? Co potom říkáš na Mondeo s 1.6kou, Insignii s 1.6kou nebo Passata s 1.4kou TSI ? A co říkáš na Passat s dýchavičnou 1.4kou, manuální klimou, 16" plecháči a to vše v kombíku za 606tis Kč ? ;-)
Tyhle líné socka verze mají všichni, jen Toyota a VW (+ někteří další) jsou drazí.
A ten dvoulitr Avensis bys měl srovnávat s Passatem ve výbavě Highland, který stojí 730tis a ještě tam musíš něco dokoupit na to aby ses dostal na úroveň Avensise (tempomat, bi-xenony, ...), na těch 660tis. zapomeň.

Shimi
5. prosince • 22:52

to kamil: Na všechno atmosférický do 1.8 ve střední třídě všeobecně řeknu, že je to dýchavičný. O 1.4T si to ale nemyslím, právě naopak, to je solidní základ a v tomto kontextu se ta atmo 1.6 jednoduše nechytá. Navíc si nějak pozapomněl na Ford, to byl záměr? Páč ta 1.6T 118 kW za 620t. je tuplovaný hřeb do rakve Avensisu. Fordu stačí jeden motor na to, aby pokryl 3 motory Toyoty ;-) Jinak k tomu Passatu, na těch 660t. nezapomenu. Tam nebyl záměr to stavět přímo proti Avensisu s 2.0 ve výbavě Sol. Tam byl záměr ten, že VW ti tu možnost výběru vůbec dá. Chceš Passata v konkurenční výbavě jako Avensis? Máš možnost za +/- stejný peníze ale s tím rozdílem, že máš pod kapotou 1.8T, která tu atmo 2.0 zadupe do země. Chceš levnější variantu? OK, máš možnost Passata za 660t. Co proti tomu může postavit Toyota? Nic. Co může postavit Toyota proti Passatu s 2.0T 155 kW za 730t.? Nic. Co může postavit Toyota proti Mondeu s 2.0T 150 kW za 720t.? Nic. Co může postavit Toyota proti Mondeu s 2.0T 176 kW za 770t.? Nic. Mám pokračovat? Oni maj 3 benzíny z toho dva skoro nepoužitelný a ten jediný použitelný začíná na 770t. !!! To je ten kámen úrazu. Tam nejde o výbavu, tam jde o to, že nemáš jinou možnost.

kamil
6. prosince • 18:54

I ta 1.4TSI je dýchavičná, je totiž na úrovni těch 1.6ek, obzvláště když do toho člověk natankuje N95 páč ten motor je stavěn na N98 a při použití N95 ztrácí udávaný výkon. A to nezmiňuji tragédii ve formě 1.6TDI, která je mnohem línější než benzínové 1.6ky u konkurence.
Pro Toyotu je ten dvoulitr "nejvýkonější" benzínová verze, proto do ní dává pořádnou výbavu, u "top" verze není přípustné mít trapnou manuální klimu apod. S tím, že by mohli nabídnout výkonější motory souhlasím, to jsem taky o pár příspěvků výše kritizoval, v předchozí generaci byla top 2.4ka. Mohli tam dát třeba 2.5 V6 z Lexusu (pokud by tam vlezl).
Jo, Toyota je drahá stejěn jako VW nebo Honda, cenově se Fordu, Opelu nebo Renaultu moc nevyrovná. Kdyby česká Toyota nasadila ceny jako Toyota v Polsku, to by bylo jiné kafe, tam totiž Avensis 1.6 kombi v základu vyjde v přepočtu na nějakých 466tis Kč a ten dvoulitr v kombíku tam vychází na cca 604tis. Kč. Tyhle ceny by konkurence horko těžko rozdýchávala a prodeje Toyoty by rostli. Bohužel cenová politika české Toyoty je jiná.
Jinak je docela zajímavé jak Passat zaostává za Toyotou v nabídce dieselů.

dnpa
6. prosince • 17:51

Mimochodem, v segmentu kde je 70-80% objemu prodanych vozu se vznetovymi motory mozna neni az tak dulezite konkurovat cenove s benzinovou verzi, ne?

MickeyMon
6. prosince • 15:03

Na jednu stranu suhlasim s tebou o Corolle Kombi (japonci nemaju adekvatne auto v tejto triede).
Co sa tyka Passatu a spol. , tak nie.
Zober si predaje takeho Passatu 2.0T napr. v Nemecku cca 1%, no to sa oplatilo vyvijat ti poviem. Ak mozem nazvat 2.0T vyvojom (stara 2,0 s prilepenym turbom a priamym vstrekom od Mitsubishi). Taka 1,4 TSI (90kW)ma z 0 na 100 ma skoro rovnako ako podla teba udychana 1,6 VVTi bez turba. Pricom o zivotnosti tej 1,4 radsej pomlcim (pozri miestne forum, aby si nechodil daleko) a papierova spotreba uvadzana pri hladkani plynu je smiesna (pozri ADAC ekono test, Octavia 1,4 TSI v rovnakom teste mala o 0,5L vyssiu spotrebu ako 1,8 v Avensise :-P).
No a teraz vytiahni dynamicke zrychlenie na 6 ke ... oblubena disciplina novinarov, aby aspon niekde ten passat mal +.
Japonci musia stavat hlavne na spolahlivosti aj ked to teraz trochu inak vyzera (zvolavacka TTT) ...

wind11
6. prosince • 10:57

a napriek tomu co pises,na toyotu nadavaju ti co ju nevlastnia.
Ti co ju maju doma, su spokojni so svojou volbou.

Shimi
5. prosince • 19:02

Karosérii Combi v nižší střední u nás nenabízí žádná japonská automobilka, to se netýká jen Toyoty. Z pohledu zákazníka to chyba je a velká, jak je to z pohledu automobilky netuším. Ale vzhledem k faktu, že to tu žádná nenabízí, to pro ně asi moc zajímavý nebude.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Radek.
5. prosince • 22:13

A co třeba Subaru Forester a nebo Mazda 3 "hatchback"?
I když na to na první pohled třeba navypadají, svými parametry bez problémů odpovídají knedlíkovské specifikaci "Kombi nižší střední třídy"...

Radek.
5. prosince • 22:30

PS: už hezkých pár let zvětšování prostoru v "nižší střední" místo škodivkářského "protahování převisů" řeší stylem "MPV" (tj. nafouknutí i směrem nahoru).
A když už jsme u těch prostorných "nižších středních Japonců", co třeba Toyota (Corolla) Verso a nebo Mazda 5...?

Shimi
5. prosince • 23:06

to Radek: Jinak je všechno v pořádku? Co má společnýho Forester a 5dv. M3 s kombíkem v nižší střední? O MPVčkách nemluvě. Tos nějak popletl, ne? Tak ještě jednou. Nabízí japonci klasickou karosérii kombi v nižší střední? Odpovím si sám, nenabízí. Tak do toho nebudem motat SUV, hatchbacky, MPV a podobný zhovadilosti. ;-)

Radek.
6. prosince • 1:20

Sorry Shimi, ale jestli mi z uvedeného seznamu karosářských verzí kompaktů něco vychází jako zhovadilost a protimluv, pak jsou to právě pokusy o "rakváč" (teda pokud opravdu nesháníš pohřebák do krátké garáže). Český "etalon" s metrovými převisy ponechme stranou, dotaz byl na Japonce...

Shimi
6. prosince • 8:26

Radku, mrkni na celkový prodeje jednotlivých automobilek v nižší střední a potom na podíl krátká ( 5dv. ) vs. dlouhá ( kombi ) verze a hned si uděláš obrázek o tom, jak to vidí zákazníci. Ten " rakváč ", jak píšeš, je v našich končinách velice oblíbený a japonci to bohužel nedoženou ani SUVčkama a ani MPVčkama. Jak může Forester se základní cenovkou 610t. konkurovat klasickým kombíkům nižší střední třídy s cenovkou kolem 350t.? To samé platí pro MPVčka typu M5 s cenovkou 567t. Jak může M3 5dv. s 340l kufírkem konkurovat stejnětřídním kombíkům s 500 - 600l kufrem? Dokud nebudou japonci nabízet auta typu Focus kombi, Golf kombi, Astra kombi, Cee´d kombi, apod., tak se nemáme o čem bavit. To snad musíš uznat.

Radek.
7. prosince • 0:48

Ale já se přece vůbec nehádám o (ne)vkus českých zákazníků, kteří dodnes považují za nejvýhodnější řešení každoročního transportu standardní 4-členné famílie do Chorvatska služební rakváč (="český sen", na nejlevnějším možném základu). Jen se bojím, že za těch 350k v kombajnu dnes dostanou spíš bezmotorový holobyt než prostorné rodinné auto (a prostorným nemyslím jen prostor na bagáž) - a že po doplnění výbavy/motorizace na rozumnou úroveň se rychle dostanou na cenovou úroveň MPV a nebo uvedených japonců...

Mates
5. prosince • 12:09

Corolla je v česku dost opomíjené auto. Máme doma poslední model a spokojenost největší! Lidi u nás raději dají přednost octavii nebo fabii v kombíku, což je dost škoda

Radek.
5. prosince • 19:31

Skvělé, ale opomíjené bohužel především kvůli cenové politice Toyoty - která si sice správně spočítala o kolik % byla Corolla technicky lepší než srovnatelný golf/chrochtávie/A3 - jenže neodhadla, že 550-750 tisíc za relativně malé auto bez "konzernového image" tady moc knedlíků nevyplázne.
A zoufale bezpohlavní design nástupnického Aurisu (=nafouknutý facelift poslední Corolly Hatchback) snad ani nemá cenu komentovat...

Linkinn52
5. prosince • 13:18

Toyota Corolla je výborné auto.:-))

Doporučujeme

Články odjinud