Toyota Corolla facelift: nezmar v novém

Po standardním hatchbacku Toyota Auris se modernizace dočkalo i jeho čtyřdveřové provedení nesoucí stále klasické jméno Corolla.

Toto legendární jméno patří v automobilovém průmyslu k legendám, a jak se zdá, ani jeho postupné nahrazování Aurisem jej však z povědomí jen tak nevymaže. Vždyť jen v Evropě se během loňského roku prodalo na 62 000 vozů Corolla, což tomuto modelu přineslo titul vůbec nejlépe prodávaného sedanu třídy C. A na letošek si právě pro Corollu u Toyoty přichystali menší „lifting”.

Podobně jako v případě Aurisu, ani u Corolly žádné velké změny nečekejte, jedná se spíše o drobné retuše karoserie a interiéru. V otázce techniky se modifikace omezují snad jen na „šikovnější“ palubní elektroniku a skutečnost, že nyní již všechny nabízené pohonné jednotky odpovídají firemnímu heslu Optimal Drive a plní emisní normu Euro V.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na první pohled tak na Corolle zaznamenáme především přepracovanou příď s nově tvarovanými světlomety, maskou a nárazníkem s širokou mřížkou kryjící otvor pro přívod vzduchu k chladičům. Podobné je to i na opačném konci karoserie s modifikovanými, omlazenými svítilnami, nárazníkem a prostorem pro poznávací značku, jež v úhrnu Corolle přináší optický dojem širšího vozu. Decentní proměnu završují nová škála litých ráfků a nová sklopná zpětná zrcátka s vestavěnými bočními blikači. Dostupných bude devět barevných odstínů, mezi nimiž přibyly nové odstíny modré a červené.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Při práci na interiéru nové Corolly se konstruktéři Toyoty soustředili především na zvýšení dojmu kvality. Volant je vespod plochý a jeho věnec nabyl na své tloušťce, na palubní desce, dveřích a volantu v závislosti na stupni výbavy přibyly části imitující matný hliník. Změnily se potahové materiáy sedadel, mezi nimiž se nově objevuje také Alcantara, nový je kombinovaný přístrojový štít s proměným odstínem podsvitu a na multifunkčním klíči se objevilo zvláštní tlačítko pro dálkové odjišťování víka zavazadlového prostoru. Vylepšená audiosoustava obdržela zdířky USB a AUX a možnost propojení s telefonem skrze Bluetooth. Nové středové zpětné zrcátko Gentex kromě automatického zatmavování může také zobrazovat signál z couvací kamery.

Na výběr jsou známé zážehové jednotky 1,33 Dual VVT-i a 1,6 Valvematic, milovníci nafty mohou volit z dieselů D-4D dodávaných v objemech 1,4 a 2,0 l.

Inovovaná Corolla se pochopitelně začne prodávat ještě letos, v ceníku neočekáváme žádné změny.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Toyota Corolla 2010
Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 110 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2012
Stav: 116 855 km
Cena: 290 000 Kč
Toyota Corolla 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 141 091 km
Cena: 65 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků