Toyota chce vítězství z Le Mans. Závodit bude se třemi vozy

Hned tři speciály japonské automobilky budou v letošním roce na startovním roštu závodu 24 hodin Le Mans. Oficiálně to potvrdila sama Toyota.

Teprve nedávno automobilka Audi oznámila odchod z kategorie LMP1 šampionátu WEC a mnozí se báli, že závody již nebudou tak napínavé. To alespoň zčásti napraví Toyota. Japonská automobilka totiž od letošního roku nasadí na startovní rošt hned tři své prototypy.

Dieselgate | Audi

Audi opouští legendární závod Le Mans, budoucností je Formule E

Není žádným překvapením, že očekávání Toyoty jsou vysoké. Vždyť posádka jejich vozu přišla o vítězství v loňské čtyřiadvacetihodinovce Le Mans v posledních minutách kvůli mechanické poruše. Tým slibuje, že modely TS050 budou letos ještě vyladěnější. Poprvé se hybridně poháněný speciál představí během květnového závodu v belgickém Spa.

Zajímavosti | Sportovní auta | Ford | Sport | Hybridy | Audi | Toyota | Ferrari | Porsche

Toyota promarnila šanci vyhrát 24 h Le Mans 2016 tři minuty před koncem

Lídrem třetí posádky bude závodník Stephane Sarrazin, jeho dva kolegové budou oznámeni později. Druhou posádku tvoří Jose Maria Lopez, Mike Conway a Kamui Kobayashi a třetí tým se skládá ze Sebastiena Buemiho, Anthonyho Davidsona a Kazuki Nakajimy - bývalých jezdců F1.

„Snažíme se na všechno co možná nejlépe připravit a jsme odhodlaní zvítězit,“ komentoval nasazení třetího vozu do vybraných závodů šampionátu WEC Toshio Sato, prezident týmu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Toyota  2.231
Rok výroby: 2009
Stav: 143 151 km
Cena: 150 000 Kč
Toyota Avensis 1.794
Rok výroby: 2006
Stav: 195 954 km
Cena: 85 000 Kč
Toyota Land Cruiser 2.982
Rok výroby: 2007
Stav: 208 503 km
Cena: 295 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků