Toyota Aygo přichází se známou technikou [první jízdní dojmy]

Po ženevské premiéře přichází nová kolínská trojčata na trh. V menším předstihu jsme nedaleko Amsterdamu vyzkoušeli první z nich – Toyotu Aygo.
Seznam kapitol
  1. Nová Toyota Aygo: fakta
  2. Ceny, První jízdní dojmy
  3. Fotogalerie

Ačkoliv se mluví o nové generaci, přesnější by možná bylo označení „důkladný facelift“. Nové Aygo stojí na stejném základu a používá stejný motor jako předchozí generace. Vše se ale samozřejmě dočkalo řady úprav tak, aby byl nejmenší model v české nabídce japonské automobilky lepší.

Zatímco rozvor náprav zůstal nezměněn, délka narostla o 25 mm. Pět milimetrů z této hodnoty připadlo na přední převis karoserie, zbytek má na svědomí zadní převis. Karoserie je zároveň o pět milimetrů nižší, o osm milimetrů byl zvětšen rozchod kol na obou nápravách.

Video | Design | Hatchbacky | Toyota | Premiéry | Peugeot | Citroën | Ženeva 2014

Toyota Aygo, Peugeot 108 a Citroën C1: kolínský trojboj podruhé

Také celková šířka se nezměnila, přesto Toyota uvádí o 40 mm více místa v úrovni loktů. O deset milimetrů narostla délka prostoru mezi pedály a středem zadního sedáku, přední a zadní cestující mají mezi sebou pouze o jeden milimetr více. Sedí se o 10 mm níže, prostor nad hlavou přibral sedm milimetrů. Kromě jiného za to může vyboulená střecha, která zároveň vylepšuje aerodynamiku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Aygo už nechce být roztomilé. Ve velkém míří na mladé lidi. Tomu odpovídá jak design, tak velké možnosti individualizace. 

Zavazadelník je objemnější. Dostal navíc 29 litrů, takže máte v základu k dispozici 168 litrů. Kromě nepatrně delší zádi má toto na svědomí výše položený kryt zavazadelníku.

Toyota Aygo celkově zhubla. Automobilka uvádí díky různým opatřením úsporu dvanácti kilogramů. Karoserie je ovšem tužší. Přidáno bylo 112 nových svarů. Dohromady byste jich na karoserii našli 544. Pracovalo se rovněž na odhlučnění.

Testy | Toyota

Test: Toyota Aygo 1.0 VVT-i – nikdy nekončící příběh

Litrový tříválec taktéž zůstal, Toyota ovšem snížila tření v motoru a tím také spotřebu. Nová verze používá kromě jiného recirkulaci výfukových plynů, pracuje s tzv. Atkinsonovým cyklem, úpravy se dočkal také například systém vstřikování nebo sání. Mimochodem sání bylo vylepšeno i s ohledem na výraznější zvuk motoru, který se údajně zákazníkům líbil. Později dorazí také výkonnější jednotka s objemem 1,2 l původem od PSA.

Z praktického pohledu je nejdůležitější nižší spotřeba a jiný průběh točivého momentu. Ten má výraznější nástup v rozmezí od 1200 do 2000 ot./min a potom zhruba od 2800 do 4400 ot./min. Namísto původních 93 Nm je aktuálně k dispozici 95 Nm. Výkon vzrostl o 1 kW na 51 kW.

Klepněte pro větší obrázek 
Upravený motor nabízí nepatrně lepší parametry a hlavně jiný průběh točivého momentu.

K dispozici je pětistupňová manuální převodovka, kterou lze nahradit pětistupňovým robotem X-Shift. Toyota Aygo bude vznikat v klasickém provedení a v ekologické verzi. Ta má vylepšenou aerodynamiku (kryty podvozku, přední spoiler), pneumatiky se sníženým třením a prodloužené převody (třetí, čtvrtý a pátý stupeň).

Prodloužené převody byste našli také při porovnávání X-Shift se základním manuálem. Robotizovaná převodovka ovšem dostala zkrácený stálý převod. Důležitá věc: ekologická verze se v ČR prodávat nebude. Pro úplnost ale dodejme, že všechna auta, která byla na mezinárodní prezentaci osazená manuálem, prošla právě těmito ekologickými úpravami.

A jaké jsou ceny a naše první dojmy? Vše najdete v následující kapitole.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Nová Toyota Aygo: fakta
  2. Ceny, První jízdní dojmy
  3. Fotogalerie
Toyota Corolla 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 141 091 km
Cena: 70 000 Kč
Toyota Corolla Verso 2.231
Rok výroby: 2006
Stav: 101 413 km
Cena: 83 000 Kč
Toyota  2.231
Rok výroby: 2009
Stav: 143 151 km
Cena: 160 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 67 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků