Toyota Aygo přichází se známou technikou [první jízdní dojmy]

Po ženevské premiéře přichází nová kolínská trojčata na trh. V menším předstihu jsme nedaleko Amsterdamu vyzkoušeli první z nich – Toyotu Aygo.
Seznam kapitol
  1. Nová Toyota Aygo: fakta
  2. Ceny, První jízdní dojmy
  3. Fotogalerie

Ačkoliv se mluví o nové generaci, přesnější by možná bylo označení „důkladný facelift“. Nové Aygo stojí na stejném základu a používá stejný motor jako předchozí generace. Vše se ale samozřejmě dočkalo řady úprav tak, aby byl nejmenší model v české nabídce japonské automobilky lepší.

Zatímco rozvor náprav zůstal nezměněn, délka narostla o 25 mm. Pět milimetrů z této hodnoty připadlo na přední převis karoserie, zbytek má na svědomí zadní převis. Karoserie je zároveň o pět milimetrů nižší, o osm milimetrů byl zvětšen rozchod kol na obou nápravách.

Video | Hatchbacky | Premiéry | Design | Peugeot | Toyota | Citroën | Ženeva 2014

Toyota Aygo, Peugeot 108 a Citroën C1: kolínský trojboj podruhé

Také celková šířka se nezměnila, přesto Toyota uvádí o 40 mm více místa v úrovni loktů. O deset milimetrů narostla délka prostoru mezi pedály a středem zadního sedáku, přední a zadní cestující mají mezi sebou pouze o jeden milimetr více. Sedí se o 10 mm níže, prostor nad hlavou přibral sedm milimetrů. Kromě jiného za to může vyboulená střecha, která zároveň vylepšuje aerodynamiku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Aygo už nechce být roztomilé. Ve velkém míří na mladé lidi. Tomu odpovídá jak design, tak velké možnosti individualizace. 

Zavazadelník je objemnější. Dostal navíc 29 litrů, takže máte v základu k dispozici 168 litrů. Kromě nepatrně delší zádi má toto na svědomí výše položený kryt zavazadelníku.

Toyota Aygo celkově zhubla. Automobilka uvádí díky různým opatřením úsporu dvanácti kilogramů. Karoserie je ovšem tužší. Přidáno bylo 112 nových svarů. Dohromady byste jich na karoserii našli 544. Pracovalo se rovněž na odhlučnění.

Testy | Toyota

Test: Toyota Aygo 1.0 VVT-i – nikdy nekončící příběh

Litrový tříválec taktéž zůstal, Toyota ovšem snížila tření v motoru a tím také spotřebu. Nová verze používá kromě jiného recirkulaci výfukových plynů, pracuje s tzv. Atkinsonovým cyklem, úpravy se dočkal také například systém vstřikování nebo sání. Mimochodem sání bylo vylepšeno i s ohledem na výraznější zvuk motoru, který se údajně zákazníkům líbil. Později dorazí také výkonnější jednotka s objemem 1,2 l původem od PSA.

Z praktického pohledu je nejdůležitější nižší spotřeba a jiný průběh točivého momentu. Ten má výraznější nástup v rozmezí od 1200 do 2000 ot./min a potom zhruba od 2800 do 4400 ot./min. Namísto původních 93 Nm je aktuálně k dispozici 95 Nm. Výkon vzrostl o 1 kW na 51 kW.

Klepněte pro větší obrázek 
Upravený motor nabízí nepatrně lepší parametry a hlavně jiný průběh točivého momentu.

K dispozici je pětistupňová manuální převodovka, kterou lze nahradit pětistupňovým robotem X-Shift. Toyota Aygo bude vznikat v klasickém provedení a v ekologické verzi. Ta má vylepšenou aerodynamiku (kryty podvozku, přední spoiler), pneumatiky se sníženým třením a prodloužené převody (třetí, čtvrtý a pátý stupeň).

Prodloužené převody byste našli také při porovnávání X-Shift se základním manuálem. Robotizovaná převodovka ovšem dostala zkrácený stálý převod. Důležitá věc: ekologická verze se v ČR prodávat nebude. Pro úplnost ale dodejme, že všechna auta, která byla na mezinárodní prezentaci osazená manuálem, prošla právě těmito ekologickými úpravami.

A jaké jsou ceny a naše první dojmy? Vše najdete v následující kapitole.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Nová Toyota Aygo: fakta
  2. Ceny, První jízdní dojmy
  3. Fotogalerie
Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 110 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2012
Stav: 116 855 km
Cena: 290 000 Kč
Toyota Corolla 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 141 091 km
Cena: 65 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků