Toyota Aygo Crazy: šílené mini

Automobilka Toyota představila studii závodního speciálu, který je postaven na základu modelu Aygo. Malý prcek je teď opravdu rychlý.

Již při krátkém pohledu na přiložené snímky je vidět, že Aygo doznalo řady změn a samotný nový kabát dává pocit velké dynamiky. Jenže Aygo nejen vypadá, že umí jezdit rychle, ale ono takové i je.

Celkový body kit je plně funkční a má svůj důvod. Řádně vytažené blatníky umožnily použit šiřší pneu a hlavně rozšířit rozchod kol pro lepší stabilitu vozu. Přední nárazník pak pomáhá usměrňovat proudění pod vozem a stará se o přívod vzduchu k brzdám.

Průduchy před zadními koly se pak starají o přívod vzduchu k chladičům a zadní křídlo pak zvyšuje přítlak při středních a vysokých rychlostech.

O pohon se stará zcela nový agregát, který je umístěn za předními sedačkami. Svůj původ má v modelu Celica a MR2 a jedná se o čtyřválec 1,8 VVT-i. Ten byl rádně naladěn a výsledkem je výkon 150 kW (205 k) a točivý moment 240 Nm. Ve spojení s nízkou hmotností 1050 kg lze očekávat opravdu dobrou dynamiku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Toyota Aygo Crazy

 

Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 110 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2012
Stav: 116 855 km
Cena: 290 000 Kč
Toyota Corolla 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 141 091 km
Cena: 65 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků