Toyota Avensis: omlazený Japonec vstupuje na český trh

Japonská automobilka Toyota představila na autosalonu ve Frankfurtu faceliftu modelu Avensis. V současnosti tato novinka vstupuje na český trh s nabídkou šesti motorizací, čtyř výbav a cenou od 419 900 Kč.

Facelift Toyoty Avensis přinesl přepracovaný design především přední části. Jiná je maska chladiče, světla s integrovaným denním svícením a samozřejmě také nárazník. Vůz se má tvářit sebevědoměji a především se zde odráží nápadný design Avensisu příští generace. Na téma interiéru tisková zpráva hovoří o klasických novinkách typu lepších materiálů, kvalitnějšího zpracování a tak dále. Hodnocení necháme až na redakční test. Ve výbavě se objevil systém Toyota Touch s parkovací kamerou.

Toyota

Toyota Avensis: facelift celkem důkladný

Nabídka motorizací zahrnuje šest jednotek. Benzinová trojice začíná s motorem 1.6 Valvematic, pokračuje jedna-osmičkou a končí dvoulitrem o výkonu 112 kW. V případě dieselů je základem motor 2.0 D-4D 91 kW, nad ním stojí dva-dvojka s výkonem 110 kW a vrcholem je 2.2 D-CAT 130 kW. Právě u základního dieselu se toho v rámci faceliftu událo nejvíce. Motor má nové turbo, předělanou spalovací komoru, a díky tomu lepší průběh točivého momentu a emise nižší o 15%.

První cena omlazeného Avensisu s výbavou Terra a benzinovou jedna-šestkou je v rámci zaváděcích cen 419 900 Kč. Na základní kombi se žádná sleva nevztahuje, za něj zaplatíte 599 900 Kč, ale Toyota evidentně předpokládá, že takový vůz zákazníci chtít ani nebudou. Jako nejprodávanější označuje japonská automobilka Avensis kombi se základním dieselem a výbavou Sol. Za takový vůz zaplatíte díky výrazné slevě 634 900 Kč. Vrcholný diesel ve spojení s karoserií kombi a výbavou Premium stojí 769 900 Kč.

Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 110 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2012
Stav: 116 855 km
Cena: 290 000 Kč
Toyota Corolla 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 141 091 km
Cena: 65 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků