Toyota Avensis: facelift celkem důkladný

Automobilka Toyota evropskému publiku představila modernizovanou řadu Avensis. A změn je poměrně dost. (+ video)

Nový Avensis modelového roku 2012 se vyznačuje drobnými retušemi obou karoserií sedan a kombi Tourer a jejich interiérů, jakož i novými elektronickými soustavami. Základní vnější rozměry obou karoserií zůstaly nezměněny, ale obdržely novou příď s přepracovanou maskou chladiče s chromovanými lištami (je součástí nového nárazníku) a nižší a členitější svítilny s vestavěnými zdroji LED pro denní svícení. Obě karosářské verze se pak vyznačují novými sdruženými svítilnami vzadu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Sedan se těší také z nového zadního nárazníku a chromované lišty nad zadní tabulkou SPZ, v závislosti na stupni výbavy se dodávají šestnáctistupňová plechová kola, nebo sedmnácti či osmnáctipalcové lité ráfky. Podsvícení přístrojového štítu je nyní bílé (dosud bylo červené) a středová konzole byla upravena s ohledem na snadnější ovládání palubních soustav. Použity jsou nové čalounické a obkladové materiály, jež mají být odolnější proti opotřebení zvláště v místech častého kontaktu rukou řidiče a spolujezdce.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Toyota Avensis v modelovém roce 2012 navíc nabízí nový multimediální systém, který bude k dostání ve verzích pojmenovaných Touch, Touch and Go a Touch and Go Plus. Všechny tři přitom obsahují dotykový displej s úhlopříčkou 6,1 palce, připojení Bluetooth, projekci signálu couvací kamery a přehledné ovládání komfortních funkcí. Touch and Go a Touch and Go Plus pak v závislosti na konkrétním trhu přidávají správu SMS a e-mailů, navigaci a audisosoustavu s jedenácti reproduktory.

Ačkoli výběhové provedení řady Avensis pohodlně dosáhlo na pětihvězdičkové hodnocení EuroNCAP za ochranu posádky a chodců, nová verze přidává další prvky podporující úroveň aktivní i pasivní bezpečnosti. Za příplatek lze přiobjednat například soustavu Pre-Safe využívající předního radaru a varující řidiče před hrozící kolizí. Když pak řidič začne brzdit, systém přitáhne bezpečnostní pásy a umocní brzdný účinek. Pokud vyhodnotí riziko havárie jako neodvratné, vymačká z brzd maximum, aby omezil následky kolize.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Soustavy ABS s EBD, stabilizací ESP a TCS jsou standardem pro všechny verze. Dále je třeba zmínit možnost objednání adaptivního tempomatu a systému varujícího před opuštěním zvoleného jízdního pruhu. Na pohonných jednotkách se nic nezměnilo, pouze nejslabší diesel 2,0 D-4D s výkonem 125 koní (93 kW) dostal nové turbodmychadlo a upravené spalovací prostory, díky čemuž razantně klesly emise CO2 z výchozích 142 na výsledných 119 g/km. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 110 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2012
Stav: 115 244 km
Cena: 300 000 Kč
Toyota Avensis 1.995
Rok výroby: 2005
Stav: 172 019 km
Cena: 80 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků