Toyota Avensis: facelift celkem důkladný

Automobilka Toyota evropskému publiku představila modernizovanou řadu Avensis. A změn je poměrně dost. (+ video)

Nový Avensis modelového roku 2012 se vyznačuje drobnými retušemi obou karoserií sedan a kombi Tourer a jejich interiérů, jakož i novými elektronickými soustavami. Základní vnější rozměry obou karoserií zůstaly nezměněny, ale obdržely novou příď s přepracovanou maskou chladiče s chromovanými lištami (je součástí nového nárazníku) a nižší a členitější svítilny s vestavěnými zdroji LED pro denní svícení. Obě karosářské verze se pak vyznačují novými sdruženými svítilnami vzadu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Sedan se těší také z nového zadního nárazníku a chromované lišty nad zadní tabulkou SPZ, v závislosti na stupni výbavy se dodávají šestnáctistupňová plechová kola, nebo sedmnácti či osmnáctipalcové lité ráfky. Podsvícení přístrojového štítu je nyní bílé (dosud bylo červené) a středová konzole byla upravena s ohledem na snadnější ovládání palubních soustav. Použity jsou nové čalounické a obkladové materiály, jež mají být odolnější proti opotřebení zvláště v místech častého kontaktu rukou řidiče a spolujezdce.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Toyota Avensis v modelovém roce 2012 navíc nabízí nový multimediální systém, který bude k dostání ve verzích pojmenovaných Touch, Touch and Go a Touch and Go Plus. Všechny tři přitom obsahují dotykový displej s úhlopříčkou 6,1 palce, připojení Bluetooth, projekci signálu couvací kamery a přehledné ovládání komfortních funkcí. Touch and Go a Touch and Go Plus pak v závislosti na konkrétním trhu přidávají správu SMS a e-mailů, navigaci a audisosoustavu s jedenácti reproduktory.

Ačkoli výběhové provedení řady Avensis pohodlně dosáhlo na pětihvězdičkové hodnocení EuroNCAP za ochranu posádky a chodců, nová verze přidává další prvky podporující úroveň aktivní i pasivní bezpečnosti. Za příplatek lze přiobjednat například soustavu Pre-Safe využívající předního radaru a varující řidiče před hrozící kolizí. Když pak řidič začne brzdit, systém přitáhne bezpečnostní pásy a umocní brzdný účinek. Pokud vyhodnotí riziko havárie jako neodvratné, vymačká z brzd maximum, aby omezil následky kolize.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Soustavy ABS s EBD, stabilizací ESP a TCS jsou standardem pro všechny verze. Dále je třeba zmínit možnost objednání adaptivního tempomatu a systému varujícího před opuštěním zvoleného jízdního pruhu. Na pohonných jednotkách se nic nezměnilo, pouze nejslabší diesel 2,0 D-4D s výkonem 125 koní (93 kW) dostal nové turbodmychadlo a upravené spalovací prostory, díky čemuž razantně klesly emise CO2 z výchozích 142 na výsledných 119 g/km. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 110 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2012
Stav: 116 855 km
Cena: 290 000 Kč
Toyota Corolla 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 141 091 km
Cena: 65 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků