Toyota Auris již brzy s novým úsporným agregátem

27 komentářů

Shimi
21. listopadu • 15:12

Pokud budem porovnávat 1.33 s 1.4, kterou má nahradit, potom říkám ano. Je to určitý přínos co se týče spotřeby a emisí, ale to je asi tak všechno. Respektive s tou spotřebou bych byl opatrný, jak už se psalo, papír snese všechno a všichni moc dobře víme, že reál je v 99% jiný. Nicméně já jsem nikdy nebyl zastáncem maloobjemových atmosfér, protože jejich smysl, ať už v nižší střední / střední, mi jednoduše uniká. Tady musím jako zastánce turbo technologií podpořit Mr.Propera. I ta malá 1.33 by byla s turbem lepší řešení než Dual VVTi. Pro ty vaše dokola omýlané sváteční řidiče bych nechal 74 kW variantu, ale s tím rozdílem, že by měli k dispozici, plácnu, 200 Nm v pěkným rozsahu od nějakých 1800 - 4000 ot., což by pro ně bylo naprosto ideální. Takže by se kluci nemuseli bát, že když už se jednou za uherák rozhodnou ten kamion předjet, jestli to stihnou nebo ne. A pro ty, co chtějí od auta i trošku něco víc, by mohli přichystat 1.6T :-D On je totiž u Aurisu docela velký problém v jedné věci a to, že když se člověk podívá na nabídku benzínů, tak jaký má vlastně výběr? 1.4 a 1.6 toť vše. To je docela málo na nižší střední, nemyslíte?P.S. A co se týče otřepaného klišé se životností, tak s tím už běžte taky do..... dom. To je pořád dokola.

PT
22. listopadu • 9:03

Ale ta 1.33 je opravdu základ určený hlavně do města, proto má StopAndGo, která má snížit spotřebu ve městě. Prvořadým účelem toho motoru je spotřeba a emise. Díky StopAndGo tam turbo použít nejde, protože by se nedochlazovalo.
Lepší než dát místo Dual VVTi turbo je dát turbo k Dual VVTi ;-) Ono se to totiž vůbec nevylučuje, důkazem je třeba předchozí generace Yarisu, který měl ve verzi TSport motor 1.5 VVTi Turbo nebo motory Mitsubishi Lanceru Evo, které mají jak turbo tak VVT (MITEC).
A co se týče životnosti turba, tak to je dáno jen a jen zacházením, resp. max. po 200tis. km je vhodná repase ložisek za nějakých 7.000,- Kč a to je vše, takže provozně je to pohoda. Na životnost motoru to vliv určitě nemá, protože znám turbo motory Saabu, které mají najeto přes 1 milion km.

Shimi
22. listopadu • 14:17

Jasně, já to beru. Nějaký základ to mít musí a v tomhle případě tu atmosféru jednoduše překousnu. Osobně bych do toho nikdy nešel, kór u takového auta, ale jsou tací, kterým to vyhovuje a já jim to rozhodně nebudu vyvracet. Já od motoru očekávám nějakou dynamiku, respektive slušnou dynamiku, a to mi atmosféra, pokud to teda není V6, nenabídne. A co se týče spojení technologie VVTi a turba, tak tady není co řešit, s tím jednoznačně souhlasím. Tenhle systém už ale hojně automobilky využívají. Ale s čím nesouhlasím, nebo lépe řečeno nevidím v tom zase až takový přínos, je technologie VVTi samostatně naroubovaná na základní motor bez použití dalších komponent jako je třeba to turbo. Pro mě přínos, plácnu, 5 koní v 6500 ot. a 5Nm v celém rozsahu neznamená nic. Někdo v tom vidí budoucnost, já v tom vidím akorát papírové snížení spotřeby a uklidnění ekologů.

PT
22. listopadu • 18:31

VVTi přináší víc než 5Nm a 5 koní, hlavně ve vyšších otáčkách, u Forďácké 1.6ky to je např. při 6.000 ot. cca + 20Nm (tedy + cca 18%) - hrubý odhad z grafu.
Asi tak pře měsícem jsem se koukal na průběh točivého momentu u 1.4 Turbo od VW a tam točivý moment ve vyšších otáčkách prudce klesá a kolem těch 6.000 jej má dokonce nižší než forďácká 1.6ka s VVT.
Ale jinak máš pravdu, že by tam mohli dát i nějaký motor na vyblbnutí, mohli by tam dát třeba 1.8ku VVTLi 141kW, kterou měla předchozí Corolla nebo ještě líp tu 1.8VVTLi s kompresorem:
http://www.autoweb.cz/autonovinky-nova-auta/toyota-corolla-compressor/2110

Shimi
24. listopadu • 13:49

Samozřejmě, že ta cifra 5 byla jako příklad, proto jsem tam psal slovo "plácnu". Je jasný, že když se porovná jak výkon tak krouťák v celém spektru, že se najdou místa, kde to je více a kde méně. Důležitá je ale jedna věc a hodně se na ni zapomíná. Srovnáváme tady, nebo respektive bavíme se zde o základních motorech, které si kupují nenároční uživatelé. A TO je ten kámen úrazu. Ty budou bezmála všichni jezdit do 4000 ot., do 6000 ot. se podívá jen malá hrstka lidí. Proč? No protože si přece tihle lidé kupují auta s takovými motory na spotřebu a pohodovou jízdu po městě a né na závodění. Tím pádem musíme porovnávat hodnoty v rozsahu 2000 - 4000 ot. protože tam se budou všichni pohybovat nejčastěji. No a tady je na tom technologie VVTi špatně, respektive přináší minimum. Když už si uváděl tu 1.6, tak u ní je rozdíl do 4000 ot. ve výkonu nulový a v krouťáku 5 Nm. Zatímco kdybysme uvažovali o 1.4 Turbo, tak tam by to byla jiná liga. V rozmezí od 2000 - 4000 ot. by byl krouťák 200 Nm kdykoliv. K čemu je pantátovi s čepicí nárůst výkonu o 10kW a 20 Nm v 6000 ot., když se tam v životě nepodívá?

petr
20. listopadu • 14:17

Motor má označení 1NR-FE a zpočátku se bude vyrábět v Japonsku s tím, že od září 2009 se výroba přesune do Velké Británie, konkrétně do továrny v Deeside v severním Walesu.

michalcenko
20. listopadu • 20:56

Nie je to ten isty motor co ide do faceliftovanej Hondy Civic? Zeby spolupraca Toyota a Honda?

petr
21. listopadu • 8:14

To nevím, motor Hondy neznám, ale pokud o něm máš bližší informace, tak to můžeš porovnat.Motor 1.33 od Toyoty:
vrtání x zdvih: 72,5 x 80,5
obsah: 1.329 ccm
kompresní poměr: 11,5:1

Lug
20. listopadu • 13:30

Zajímalo by mne, zda se tento motor objeví i v Yarisu místo dosavadní 1,3.

2609
20. listopadu • 16:36

Ano prý bude i v Yarisu.Tento motor nahrazuje 1.3 a 1.4 VVT-i.

petr
20. listopadu • 13:09

Dostane ten motor, šestikvalt a Stop&Go i Corolla sedan ?

Mr. Proper
20. listopadu • 10:26

Stejně se nemohu ubranit dojmu, že i tento motor bude jako předchozí 1.4 pro tak velké auto šlápnutím vedle, kdyby radši implementovali klidně ten starý motor, jen s malým turbem.
Rozuměj tak, že do 4500 ot. se u 1.4 s jedním člověkem skutečně nic neděje, na 5. ve 2000 ot. dát plný plyn je téměř bez efektu.... a co terpve plně naložené.

joj
20. listopadu • 22:17

Tenhle motor ma maximum krouticiho momentu (132) v 3800 otackach, takze nebude potreba cekat na vyssi otacky...

Antracit
21. listopadu • 12:43

Hmm HTP má 112 Nm v 3000 otáčkách z motoru co má o jeden válec míň a o 0,2l menší objem. Toyota ať se jde zahrabat i s Kiou Ceed 1.4 (aneb papír snese všechno)

petr
21. listopadu • 13:50

Není to o 0,2, ale o 0,13 menší objem (1.329-1.198). Přepočte-li se točivý moment na litrový obsah, tak Fabia má 94,2Nm/1 litr objemu, Toyota má 99,3Nm/1 litr objemu. U Kie Ceed to je (1.396 vs 137Nm) 98,1Nm/1 litr objemu.

Antracit
21. listopadu • 14:02

To se to dual VVTI tedy moc nepovedlo. ;-) Škodovka tedy o cca 5% menší krouťák s motorem co má o válec míň, když zanedbáme ten objem.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
PT
21. listopadu • 15:59

A jéje, tady někdo kritizuje něco o čem nemá ani páru :-D
Úkolem proměnného časování ventilů je hlavně zlepšit průběh točivého momentu v nízkých a vysokých otáčkách, tedy aby jeho křivka byla plošší. Díky tomu auto táhne lépe v nižších i vyšších otáčkách než auto bez VVT a díky tomu dosahuje i nižší spotřeby.

Antracit
21. listopadu • 17:14

Nemáš graf průběhu?

PT
22. listopadu • 9:05

Jo, ještě se můžeš kouknout na srovnání motoru 1.6 "s" a "bez" VVT od Forda:http://news.auto.cz/technika/ford-duratec-1-6-ti-vct-85-kw-vylepseny-motor-pro-novy-focus.html

PT
21. listopadu • 19:52

Tady máš srovnání obyčejné 1.8čky, 1.8 VVTi a 1.8 VVTL-i:
http://www.toyota.co.nz/ToyotaTechnology/VVT-i/VVT-i+Overview.htm

joj
21. listopadu • 15:18

Jo, a jeste kdyby Skodovka k HTP pridala 6-ti rychlostni prevodovku... :-)

ZocelenyDrapalik
20. listopadu • 12:45

Nikoliv. Japonci dobre vedi co cini. Dvojite variabilni casovani ventilu je pro bezne motory daleko chytrejsi cesta nez turbo. Promenne casovani je pomerne robusni a spolehlive narozdil od choulostiveho turba. Je to technologie levna - priplatek 6tis a to i za StopAndGo - kolik je priplatek za turbo? Narozdil od turba, ktere spori jen na papire, je to take technologie usporna. Mozna dava o trochu mensi vykon, ale kolik zakazniku to v teto tride oceni? Obavam se, ze maloobjemove trubomotory, ze kterych jsou dnes vsichni nadseni, se za par let zmeni v cernou diru pohlcujici penize uzivatelu. Kazda oprava turba - financni katastrofa. Naopak si myslim, ze evropsti vyrobci by jako sul potrebovaly vice podobnych uspornych benzinovych motoru s variabilnim casovanim. Spotreba temer jako dyzl, cena a spolehlivost uplne nekde jinde. To je take mimochodem duvod, proc takovy motor v evropskem aute budeme hledat obtizne - kdo by pak kupoval milovane predrazene dizly? Bravo Toyota.

Petr
20. listopadu • 16:02

Zlata slova Drapaliku. Take nechapu tu touhu po maloobjemovych turbomotorech. Spolehlivost miziva, spotreba dobra jen na papire, jak pises, nakaldy na prip. opravu enormni.
Staci se podivat na 1.4TSI od VW - na tricet let stary motor nalepili turbo, prip jeste kompresor aby mohli vykonove konkurovat jinym vyrobcum. To umi kazdy jouda.
Kvalitni atmosfericke benziny jako ma Honda, Hyundai, nebo ted Toyota jsou mnohem lepsi, levnejsi a spolehlivejsi cestou, ale to holt clovek musi ty motory umet navrhnout.

ZocelenyDrapalik
20. listopadu • 16:49

Mozna se pletu, ale pricina je podle mne stejna jako u vseho v koncernu - investovat nula nula nic, co nejvice recyklovat stavajici technologii a prodat to za maximum. Vezmu stary motor, prilepim turbo a prodavam. ( Stejny pripad jako - vezmu cele stare auto, udelam facelift a prodam to jako novy model). VVT vyzaduje sahnout do konstrukce stavajiciho motoru vice. Chvili to trva a neco to stoji. Ale vysledek stoji za to.
VVT motor+6ti R prevodovka + StopAndGo. Nemuzu si pomoct. Vidim poctivy technicky pristup k reseni usporneho a pri tom dostatecne vykonneho auta dneska. Kdyz to srovnam s ruznymi "Green line" modely - stary motor + osizena 5ti stupn. prevodovka bez pokrocileho managementu (stopAndGo) - tak tady vidim jen nechutny pokus o marketingovy ojeb.

Dominik
20. listopadu • 19:11

V čem je třeba horší motor Ford 1,6 Ti-VCT 85kW? Plně variabilní časování, proměnná délka sacího potrubí apod...? Marketing dělají všichni, VW svůj už prokouknutý, ale Toyota, Honda apod. zase ten svůj - na kvalitní atm. motory... Ford myslím nikdy nedělal extra dobrý motory...ale jako teda je...?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
petous
20. listopadu • 21:41

Horší je hlavně v ceně.

petr
20. listopadu • 11:34

Tohle je základní motor určený pro klidné řidiče na krátké trasy a jízdu po městě, který má navíc výhodu nižší sazby povinného ručení. Velkou výhodou je i 6ti stupňová manuální převodovka díky čemuž se s tím dá jet "úsporně" i po dálnici, to nenabízí ani nový Golf :-D
Jinak souhlas s tím, že by mohli motorovou paletu rozšířit. Pro milovníky turba by tam mohli dát 1.5ku Turbo, kterou montovali do Yarise TSport nebo 1.8 VVTLi 141kW resp. 1.8 VVTLi kompressor z předchozí generace Corolly:
http://www.autoweb.cz/autonovinky-nova-auta/toyota-corolla-compressor/2110

Doporučujeme

Články odjinud