Toyota Auris již brzy s novým úsporným agregátem

Japonská automobilka Toyota oficiálně představila svůj nový úsporný agregát, který bude těžit z vícero pokrokových technologii a v nabídce nahradí oblíbený 1,4litrový čtyřválec, s nímž bude mít srovnatelné parametry. 1,33 litrová novinka s názvem Dual VVT-i disponuje výkonem 74 kW/101 koní a maximálním točivým momentem 132 Nm, což je dokonce více, než u zmiňované „jednačtyřky“.

Výkon z nového menšího a o 13 kg lehčího čtyřválce na kola přední nápravy distribuuje nová šestistupňová manuální převodovka s upravenými převody tak, aby byla jízda co nejúspornější. Další technologii, která přispěje ke snížení spotřeby, je i funkce Stop&Start, která si své využití najde zejména v hustém městském provozu. Koneckonců, novinka si na 100 km v kombinovaném provozu řekne o 5,8 litru a na jeden kilometr vyprodukuje 135 gramů emisí CO2, což je v porovnání se starší 1,4 VVT-i zlepšení o zhruba 17 procent.

Nový agregát se v nabídkách u prodejců po celé Evropě začne objevovat již v průběhu příštích měsíců a jeho použití zvedne pořizovací cenu v průměru o 200 liber (6 100 Kč).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Toyota Auris a agregát 1,33 Dual VVT-i
Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 110 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2012
Stav: 115 244 km
Cena: 300 000 Kč
Toyota Avensis 1.995
Rok výroby: 2005
Stav: 172 019 km
Cena: 80 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 67 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků