Toyota Auris HSD: konfekční hybrid zná svou českou cenu

Možná vám hybridy nejsou proti srsti, však při určitém stylu jízdy dokážou být znatelně efektivnější než konvenční čtyřkoloví soukmenovci, ale vadí vám, že mnohdy vypadají jak z jiné planety. Typický kompaktní hybrid Toyta Prius již sice znatelně zevšedněl, ale pořád vypadá zvláštně. A taková Honda Insignt na tom není lépe.

Jistě i proto s Toyota rozhodla opatřit hybridní technologií konfekčně vyhlížející model Auris. Od dob představení Aurisu HSD je tak jasné, že si jednoho dne budete moci pořídit hybridní kompakt, v němž nebudete vypadat jak E.T. na výletě. A ten den právě nastal.

Toyota totiž vůz právě uvedla český na trh. Pozoruhodné je, že Auris se tak stává vůbec prvním a zatím jediným modelem, který umožňuje volit mezi zážehovým, vznětovým nebo plně hybridním pohonem. Připomeňme, že pohon Hybrid Synergy Drive je schopen fungovat samostatně i ve spojení se zážehovým motorem 1,8 l VVT-i. Maximální systémový výkon zážehového motoru a elektromotoru činí 136 k, což Aurisu HSD ve spojení s bezstupňovou převodovkou E-CVT umožňuje akcelerovat z 0 na 100 km/h za 11,4 s a dosahovat nejvyšší rychlosti 180 km/h.

Plně hybridní Auris přitom nabídne kombinovanou spotřebu paliva jen 3,8 l/100 km v kombinovaném eurocyklu, což je nesporně zajímavé číslo. Má tak nízké emise CO2, ale produkuje též výrazně nižší emise NOx než vozy se vznětovým motorem o srovnatelném výkonu. Auris se navíc dokáže krátkodobě pohybovat i v režimu elektromobilu, kdy produkuje přímé nulové emise, zvládne tak ale ujet jen vzdálenost 2 km při rychlosti do asi 50 km/h.

Pro český trh je Auris HSD nabízen ve třech specifikacích (Luna, Sol a Lux). Základní cena modelu Auris HSD ve výbavě Luna je 549 900,- Kč vč. DPH a tato specifikace obsahuje např. automatickou klimatizaci, elektrický posilovač řízení (EPS), 7 airbagů včetně kolenního u řidiče, přední mlhová světla, světla LED pro denní svícení, hliníková kola, vyhřívání předních sedadel, rádio + CD přehrávač s podporou MP3 a WMA+Aux-in/USB, palubní počítač, centrální zamykání dveří s dálkovým ovládáním či asistent pro rozjezd v kopci. Specifikace a ceny dalších verzí najdete na stránkách Toyoty.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Toyota Auris HSD
Toyota Avensis 2
Rok výroby: 2005
Stav: 137 730 km
Cena: 64 000 Kč
Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 114 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2010
Stav: 170 266 km
Cena: 184 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků