Toyota Auris HSD: konfekční hybrid zná svou českou cenu

Možná vám hybridy nejsou proti srsti, však při určitém stylu jízdy dokážou být znatelně efektivnější než konvenční čtyřkoloví soukmenovci, ale vadí vám, že mnohdy vypadají jak z jiné planety. Typický kompaktní hybrid Toyta Prius již sice znatelně zevšedněl, ale pořád vypadá zvláštně. A taková Honda Insignt na tom není lépe.

Jistě i proto s Toyota rozhodla opatřit hybridní technologií konfekčně vyhlížející model Auris. Od dob představení Aurisu HSD je tak jasné, že si jednoho dne budete moci pořídit hybridní kompakt, v němž nebudete vypadat jak E.T. na výletě. A ten den právě nastal.

Toyota totiž vůz právě uvedla český na trh. Pozoruhodné je, že Auris se tak stává vůbec prvním a zatím jediným modelem, který umožňuje volit mezi zážehovým, vznětovým nebo plně hybridním pohonem. Připomeňme, že pohon Hybrid Synergy Drive je schopen fungovat samostatně i ve spojení se zážehovým motorem 1,8 l VVT-i. Maximální systémový výkon zážehového motoru a elektromotoru činí 136 k, což Aurisu HSD ve spojení s bezstupňovou převodovkou E-CVT umožňuje akcelerovat z 0 na 100 km/h za 11,4 s a dosahovat nejvyšší rychlosti 180 km/h.

Plně hybridní Auris přitom nabídne kombinovanou spotřebu paliva jen 3,8 l/100 km v kombinovaném eurocyklu, což je nesporně zajímavé číslo. Má tak nízké emise CO2, ale produkuje též výrazně nižší emise NOx než vozy se vznětovým motorem o srovnatelném výkonu. Auris se navíc dokáže krátkodobě pohybovat i v režimu elektromobilu, kdy produkuje přímé nulové emise, zvládne tak ale ujet jen vzdálenost 2 km při rychlosti do asi 50 km/h.

Pro český trh je Auris HSD nabízen ve třech specifikacích (Luna, Sol a Lux). Základní cena modelu Auris HSD ve výbavě Luna je 549 900,- Kč vč. DPH a tato specifikace obsahuje např. automatickou klimatizaci, elektrický posilovač řízení (EPS), 7 airbagů včetně kolenního u řidiče, přední mlhová světla, světla LED pro denní svícení, hliníková kola, vyhřívání předních sedadel, rádio + CD přehrávač s podporou MP3 a WMA+Aux-in/USB, palubní počítač, centrální zamykání dveří s dálkovým ovládáním či asistent pro rozjezd v kopci. Specifikace a ceny dalších verzí najdete na stránkách Toyoty.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Toyota Auris HSD
Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 110 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2012
Stav: 116 855 km
Cena: 290 000 Kč
Toyota Corolla 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 141 091 km
Cena: 65 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků