Toyota Auris HSD: hybrid pro masy detailněji

24 komentářů

petr
8. března • 7:43

Docela by mě zajímalo co myslí tím, že tam dali pneu s nižším valivým odporem. Pokud tím myslí, že nahradili např. Pirelli P7 gumou Bridgestone ER300, tak je to OK. Ale jestli tam cpou hnusy typu Michelin EnergySaver, tak bych je s chutí nakopal do ..., stejně jako ostatní automobilky s jejich Greenline, Blueline a podobnými zhovadilostmi.
Najednu stranu stahují do servisu auta, protože mají delší brzdnou dráhu a pak na ta auta cpou podobné ekohovadiny, které taktéž prodlužují brzdnou dráhu a to o několik metrů !

m
8. března • 11:11

ak to budu Michelin ako u Priusu tak silna stranka veci bude okrem malej hlucnosti aj ich vydrz. s Priusom mam na letnych 90.000 km a pneu stale nie su na minimalnom kontrolnom bode vysky dezenu :-O To ked porovnam s poslednym VW konzern autom kde som kazdych 18.000km vymenil sadu pneu za 400 evri...

petr
8. března • 12:47

Je otázkou, která guma od Michelinu tam je. Rozdíl v brzdné dráze mezi Michelin Pilot Primacy HP a Michelin Energy Saver (rozměr 205/55 R16) je + 0,7 metru na suchu a + 2,6 metru na mokru (tam je dokonce horší o 2 metry než celoroční Goodyear Vector 4Seasons).
Ten Energy Saver je dle toho testu jedna z nejtišších gum při rychlosti 50 km/h, bohužel při 80 km/h je nejhlučnější. Ve valivém odporu je Energy Saver nejlepší.

Radek.
8. března • 14:50

Bodeť by nebyla lepší ve valivém odporu a horší v gripu, když kvůli těm extra širokým drážkám kontaktní plocha odpovídá zhruba o třetinu užší pneumatice - a to platí i o chování na silnici. Samozřejmě k ježdění "na dědka" jsou pořád víc než dobré. A co se opotřebení "Energy Saverů" týče, tak to mi zatím připadá asi 2× rychlejší než co si pamatuju třeba na starých MXT...

x12345678
8. března • 17:09

Chtěl bych vidět jak ten jouda jezdí,když (údajně......) ošoupal sadu za 400Eu každých 18t km. Když pominu to, že je to úplná pitomost a navíc to až zas tolik nezáleží na autě, jako na trotlovi za volantem, je faktem, že ecopneumatiky jsou dost drsným zásahem do bezpečnosti provozu. Ty dva tři metry navíc na mokru (plus něco k tomu za vyšší hmotnost hybridního ústrojí + akku) můžou chodce stát život. Jenže to se ve statistikách tak nějak neobjeví.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Skyline
8. března • 21:27

1) Jestli nekdo sjede pneu za 18k km, nemusi byt nutne trotl. Napriklad ja to umim mnohem rychleji a jako trotl si vazne nepripadam. Znam lidi, kteri sadu sjedou za par dnu a taky bych o nich nerekl, ze jsou trotli. Mas nejaky mindrak, ktery si tady hojis?2) Ekopneu se ve statistikach projevi pozitivne. Ackoliv spousta hlupaku si mysli, ze zakony a stat vubec nas maji chranit, realita je takova, ze ucelem je pravy opak. A ekopneu se k tomuto ucelu vyborne hodi. Vic bouracek = vice strachu mezi hlupci = vice "piratu" = lepsi opodstatneni dalsi a dalsi buzerace.

m
8. března • 21:55

mam za to, ze na Priuse su Michelin Pilot.

petr
9. března • 6:47

Tak to je dobrá zpráva, ty jsou celkem dobré a mají taky velký nájezd.

jogurt
11. března • 22:05

A zkusil jsi na nich na hladkém asfaltu zatočit????

Vana666
8. března • 6:40

není 72 kW / 142 Nm u osmnáctistovky při dnešní módě downsizingu nějak málo ?

Lovap
8. března • 7:22

Ani nie :-) Mám totiž taký dojem, že motory používané v hybridoch sú upravované a používajú niečo ako Atkinsonov cyklus, alebo také niečo. Asi to nejako zvyšuje účinnosť, ale zároveň to znižuje výkon ...

Skyline
8. března • 11:04

Atkinsonuv cyklus pouziva Honda u R18 a ma 103 kW, takze tady zakopana sabaka nebude.

x12345678
8. března • 17:16

Není důvod motory hnát na vysoký výkon, když část momentu zajistí elektromotor. Jenže je tu problém, a to objem energie vracené a uchované v akumulátorečku. A ten je zatím pořád naprosto směšný. U menších aut včetně toyoty hluboko pod 1kWh, u nového touaregu například 1,7kWh (. A to je, soudruzi dejme si ruku rovně, skoro totéž jako nula, jde o energii JEDNOHO AŽ JEDENAPŮL decilitru benzínu!!!). Na leštění ega to sice stačí, valný význam v úspoře paliva a pseudomodly současné doby, tedy Cé Ó dva, to nemá ani omylem.

Vana666
8. března • 17:27

x12345678: jak se to vezme - třeba na zatáčkovité cestě kde furt brzdíš a zrychluješ, nebo ve městě při skákání mezi semafory ta kilowatthodina pomůžepochopitelně na prázdné dálnici neznamená nic

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jogurt
8. března • 20:23

mno, ehmm, jo. Ve městě to smysl má. Možná pro taxikáře. Jinak tedy zatím rozhodně ne. Jeden decilitr benzínu uložíš do akumulátoru a neceký decilitr využiješ zpět. Pořád je to proklatě málo. Takových zatáčkovitých cest moc není. Já nepochybuji o tom, že to jednou smysl mít bude. Momentálně je to ale bublina o ničem. V horách význam žádný, 1kWh je málo. Na dálnici význam nulový. V plynulém provozu ve městě význam skoro žádný. Ve stau, kdy nezrychlíš ale jen poskakuješ význam nula. Na hlavních tazích, kde se jede plynule rovněž význam žádný. Jinak řečeno, hybridní technologie je zatím díky neefektivní akumulaci energie, pouze hračka pro joudy, co chtějí být "in".

w211
8. března • 21:15

vy to zrejme nechapete. 1,5t auto potrebuje na zrychleni na 54km/h cca 40Wh pri 100% ucinnosti. tutez energii promeni brzdy v teplo kdyz znovu zastavi. a to se opakuje va meste pomerne casto. pokud hybrid alespon 25% teto energie pri brzdeni naakumuluje a znovu pouzije ne rozjezd, snizi o tech 25% spotrebu ve meste. totez plati o stau a principialne take pro klasicky pulsujici dalnicni provoz (akcelerace 60-120 a spomaleni 120-60 atd.) kde je ovsem potreba naakumulovat cca 160Wh.
takze ta 1kWh zase neni v praxi tak malo. pohadky o ciste elektrickem provozu jsou pochopitelne jen PR pro ekofanatiky :)

x12345678
9. března • 9:58

Tohle tu ale nikdo nezpochybňuje. Problém je v tom, že :-a) auto brzdí pouze limitem výkonu elektromotoru, což není to pravé ořechové. Nemalou část energie tedy stejně maří v brzdách.
-b) elektrický pohon+akumulace ani zdaleka nedosahuje 100% účinnosti, realita uvedení 1,5T vozu do pohybu při aku 0,8kWh je nějakých 7-8 cyklů, zbytek se samozřejmě ne zrovna efektivně doplňuje spalovacím motorem.
-c) tahle celá legrace funguje pouze ve městě a nikde jinde. Na dálnici je spotřeba vyšší než u nehybridu díky vyšší hmotnosti a nešťastně voleným motorům, na silnici mimo obec je efekt hybridu minimální, pokud se jede plynule. Já nepopírám přínos hybridní (a nejlépe plug-in, jenže tam je resp. bude daňový problém) technologie někdy v budoucnu, až budeme mít k dispozici lehké a trvanlivé elekrické, chemické nebo kinetické akumulátory s dobrou účinností a kapacitou alespoň 15kWh. Do té doby ale jde o psychomasáž bez valného smyslu v praxi. Stejně jako vodík a palivové články s řídkou hustotou energie, neskutečným opruzem spojeným s použitou technologií a absurdní cenou.

puklafuk
13. března • 23:54

...me se na tomhle vlakne nelibi jedna vec, ze se tady nadava lidem, kteri by si to potencialne kopili z toho ze si chteji lestit ego, nebo chtej bejt proste IN, a zaroven ti stejni lidi rikaji ze do budoucna je to dobra vec a ze si to jednou snad i koupi. Chapete co chci rict jo? Jak by se to do toho 'budoucna" asi tak dostalo, kdyz by se nedelal tenhle postupnej vyvoj, a nekupovali to ted ty "inovatori co si lesti ego"? :-) Tj. abyste si to v budoucnu mohli koupit i vy, musi se delat postupnej vyvoj a musi to kupovat lidi i ted (kdy je dle vas akumulace nanic atd....), tak jim prosim nadavejte do pak jinejch individui, protoze az v budoucnu budou ty hybridy "dokonaly", budete z toho zit hlavne vy, co si svoje ego nelestite.

x12345678
15. března • 16:22

Nebuď přecitlivělý, nikomu se tu nenadává. Jen se tu na základě velmi pofidérního přínosu současných verzí hybridů pochybuje nad jejich smyslem a přeneseně nad tím, zda má smysl utrácet větší peníze za něco, co (zatím!) defakto žádný smysl nemá.
Proč si v současné době někdo koupí hybridní vůz:
1) chce být za každou cenu zelený (otázkou je, zda s hybridem zezelená víc než bez něho)
2) jezdí z valné většiny po městě
3) nesplňuje ani 1) ani 2), pak se jedná o člověka, který naletěl reklamním fintám automobilek

Carlos
23. července • 21:54

Já bych si třeba takové auto koupil z důvodů:
1. Má automatickou převodovku, kterou chci.
2. Má typ automatické převodovky eCVT, který je nejméně poruchový oproti jiným.
3. Je to klasická 1,8 4-válec atmosféra. Nechci downsizované malé motory s turbem a ani tříválce.
4. Má dobrou výbavu a jízda s ním mě nadchla.Nebo je snad lepší Rapid 1,4 TSI DSG? Dle řady recenzí se s tímto typem automatu špatně parkuje a prý není vhodný na popjíždění v kolonách, brzy se pak pokazí. No ale přece na to si automat kupuju, aby se mi dobře popojíždělo v kolonách.

josé
9. března • 11:03

Ad c) Myslel jsem, že je v běžném povědomí, že hybridy jsou určené hlavně města.

jogurt
11. března • 22:03

U lidí, kteří jsou v obraze, ano. Jenže dvě značky jednoho výrobce se snaží tvrdit, že jejich vozy (a zejména jejich parodie na SUV) mají supernízkou hybridspotřebu i na dálnici a to je samozřejmě naprostá lež. Jenže spousta troubů tomu věří.......

Vana666
8. března • 20:41

jougurt: sice do akumulátoru moc neuložíš a tpátky získáš ještě míň, ale tenhle postup můžeš několikrát opakovat a v součtu se to třeba už nějak projevíjinak ale souhlas, neefektivní akumulace a malá kapacita jsou zásadní překážky které ze všech hybridů i čistých elektromobilů dělají pořád jen hračky pro nadšencedokud nebudou akumulátory, nebudou ani elektromobily

jogurt
8. března • 21:12

No třeba takový touareg hybrid. 34kW a 1,7kWh znamená, že na elektromotor to pojede na plný výkon 3 minuty do úplného vybití a tentýž čas potřebuješ elektromotorem plným výkonem brzdit (při teoretické 100% účinnosti, což je utopie), abys to zase dobil naplno. A to není hračka pro nadšence. To je směšné. Smysl by to mělo s motorem V6 TDI, který sám o sobě nežere zas až tak moc. S benzínovým turbem je to ale kombinace pro blázny. Tedy pro USA.

Doporučujeme

Články odjinud