Toyota Auris HSD: hybrid pro masy detailněji

Toyota potvrzuje své postavení v segmentu hybridních vozidel svým dalším modelem „v kůži“ Aurisu. Ten již dospěl do své produkční podoby.

Japonská Toyota není v oblasti výroby hybridních vozidel žádným nováčkem a dá se říci, že na její pozice, které se ji v této oblasti podařilo dosáhnout, se konkurence jen tak nedostane. Do dvou let chce navíc Toyota nabízet tolik hybridních možností, že vybrat si bude moci opravdu každý, ať už hledá vůz pro rodinu, nebo pro zábavu. Jednou z možných cest je i Toyota Auris HSD, která se ve své produkční formě představila teprve na ženevském autosalonu a při této příležitosti se pojďme podívat, čím bude bojovat o přízeň zákazníků.

Auris HSD má být variantou pro ty, kteří by chtěli úsporný vůz v relativně civilním obalu a netouží  zrovna po pozornosti kolemjdoucích, kterou třeba takový Prius ještě stále vyvolává. A právě ona nenápadnost velmi výrazně zvyšuje prodejní potenciál tohoto modelu. Samozřejmě, nemůžeme říci, že se od běžných verzí vybavených spalovacími motory nijak neodlišuje, změny se zde ale projevily především ve formě aerodynamických doplňků, pneumatik s nižším valivým odporem a dalších nepříliš nápadných podobách. Pozornější si zajisté všimnou i štítkování, které nás informuje o tom, že uvnitř vozu bije systém Hybrid Synergy Drive. Jinak jde ale o běžný Auris se stejně mdlým interiérem a jen nedávno omlazeným zevnějškem podobně konzervativního vzezření.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Když už jsme o pár řádků výše zmínili aerodynamické doplňky, dovolte, abychom se ještě na moment k tomuto bodu vrátili. Automobilce se podařilo právě díky nim snížit koeficient odporu vzduchu z 0,290 na 0,283. Za lepší obtékání vzduchu kolem karoserie může Auris děkovat prodlouženým nárazníkům, nové masce chladiče a bočním prahům. Pod sníženou spotřebu se v pozitivní míře podepsalo i upravení převodovky, či technologie regenerativního brzdění. Auris HSD navíc disponuje čtyřmi jízdnými režimy: EV (čistě elektrický pohon), Eco a Power, přičemž smysl čtvrtého režimu si zatím výrobce nechává pro sebe.

Nyní se už ale dostáváme k samotnému pohonu, který zabezpečuje kombinace spalovacího benzínového čtyřválce 1,8 VVT-i s výkonem 72 KW/98 koní a maximálním točivým momentem 142 Nm. Druhým ze zastoupených je elektromotor nabízející výkon 60 kW a točivý moment 207 Nm, výrobce pak udává i maximální možný výkon celé soustavy, který činí 100 kW/136 koní. Systém je přitom nastaven tak, že do rychlosti 50 km/h zabezpečuje pohon elektromotor a až po překročení této hranice nebo při prudkém zrychlení začíná zasahovat spalovací agregát. Toyota jako kombinovanou spotřebu uvádí velice slibných 3,8 l/100 km.

Auris HSD je stejně jako ostatní běžné verze nabízen se vskutku bohatou doplňkovou výbavou, od 15-ti palcových litých kol, systém kontroly stability až po zadní sportovní spoiler, či bezklíčový vstup. Očekáváme, že Auris HSD nebude cenou až natolik lákavá a příznivá nabídka a celá návratnost investice bude ve značné míře záviset od samotného nájezdu. Tento nenápadný hybrid do prodejů zamíří již začátkem léta, tehdy bychom se měli dozvědět i všechny zbývající informace.

 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Toyota Auris HSD
Toyota  2.231
Rok výroby: 2009
Stav: 143 151 km
Cena: 150 000 Kč
Toyota Avensis 1.794
Rok výroby: 2006
Stav: 195 954 km
Cena: 85 000 Kč
Toyota Land Cruiser 2.982
Rok výroby: 2007
Stav: 208 503 km
Cena: 295 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků