Toyota Auris 2010 vstupuje na náš trh

Počínaje dubnem do českých showroomů Toyoty nastupuje nové provedení Aurisu. Pojďme si shrnout jeho nejen česká specifika.

Tento stěžejní model japonské automobilky, jenž při své premiéře ukončil desetiletí trvající tradici jména Corolla, doznal optických změn na karosérii, dále na podvozku a rovněž používá nové materiály v interiéru. To vše doplňuje základní cenou těsně pod hranicí 300 000 Kč.

Auris 2010 se oproti předchozímu provedení prodloužil o 25 mm na výsledných 4 245 mm. Rozvor náprav o délce 2600 mm zůstal nezměněn. Vůz má novou kapotu, masku chladiče, světlomety, nárazník a spoiler. Při pohledu z boku pak vzhled modelu Auris 2010 vylepšují směrová světla, která jsou nyní zabudována do vnějších zpětných zrcátek. Pozměněn byl i design zadní části vozu. Rohy zadního nárazníku byly protaženy do šířky a rozšířené lemování kolem registrační značky spolu s horizontálně dělenými koncovými světly zdůrazňují stabilní široký postoj vozu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Kapličku přístrojů před řidičem a horní příruční schránku nyní pokrývá kvalitnější materiál měkký na omak (jak si ostatně zákazníci žádají). Schránka ve středové konzole je nyní o 50 mm výše a dobře poslouží i jako loketní opěrka. Nový volant obšitý kůží je kvůli vyššímu pohodlí řidiče ve spodní části zploštělý.

Přímo na volantu jsou umístěny ovládací prvky audio soustavy, stejně tak jako tlačítko palubního počítače, které se v minulosti nacházelo neprakticky za volantem. Samotné ovládací prvky byly přepracovány a změnilo se i jejich umístění s ohledem na optimální ergonomii a dosah. Na přání zákazníků došlo ke změnám i v provedení páky ruční brzdy, kde je nové tlačítko k jejímu odjištění, je použita ergonomická rukojeť z materiálu příjemného na omak a páka při uvolnění brzdy se nachází v nižší poloze. V rámci celé modelové řady bylo modernizováno čalounění sedadel, přičemž zákazníci se mohou těšit na nové provedení hlavních panelů sedadel s názvem „Tatami“

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Auris 2010 má v nabídce pětici pohonných jednotek (tři zážehové a dva vznětové). V souladu s programem Toyota Optimal Drive, o kterém jsme psali již několikrát, již všechny modely se zážehovými i vznětovými motory plní emisní normu Euro 5 (kromě motoru 1,4 D-4D 90, který bude plnit normu Euro 5 od letošního července, kdy bude standardně osazen filtrem pevných částic DPF).

V České republice by měl úlohu vlajkové lodi řady Auris převzít zážehový motor o zdvihovém objemu 1,6 l. Motor 1,6 l Valvematic v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou nebo šestistupňovou převodovkou MultiMode nabízí výkon 132 k a točivý moment 160 Nm při 4400 ot/min. Ve spojení s manuální převodovkou pak jednotka dosahuje kombinované spotřeby paliva 6,6 l/100 km a produkuje emise CO2 152 g/km. S převodovkou MultiMode je spotřeba paliva i hladina emisí ještě nižší, a to 6,3 l/100 km, resp. 146 g/km. Auris rovněž hraje významnou úlohu ve snížení průměrné hladiny emisí CO2 celé flotily vozů Toyota, která mezi roky 2008 a 2009 poklesla o plných 14 g/km a dnes činí 132 g/km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Inovované zavěšení předních kol prostřednictvím vzpěr McPherson s příčnými L-rameny umožnilo zvětšit rozchod kol. Výsledkem je nejen zlepšená stabilita vozu, ale i účinné potlačení hluku a vibrací. K zavěšení zadních kol modelové řady Auris 2010 je použito velmi účinné a prostorově nenáročné zavěšení zadních kol s torzní příčkou. Elektrický posilovač řízení (EPS) s variabilním účinkem v závislosti na rychlosti jízdy se vyznačuje strmým převodem, přičemž mezi krajními polohami volantu jsou 2,9 otáčky. Posilovač je nyní kultivovanější a nabízí řidiči lepší zpětnou vazbu.
 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Již v základní výbavě Terra Cool se objevují například manuální klimatizace, elektricky ovládaná přední okna, dálkově ovládané centrální zamykání, přepracované optitronové přístroje s čitelnějšími číslicemi v bílé barvě, nová schránka ve středové konzoli s měkkým povrchem, sloužící zároveň jako loketní opěrka, tuner MP3 a WMA a se čtyřmi reproduktory a možností připojení přes USB/konektor 3,5 mm, volant obšitý kůží s ovládacími prvky audio soustavy a palubního počítače či přepracovaná vnější zpětná zrcátka se zabudovanými ukazateli směru.

Ve stupni Luna je navíc k dispozici automatická dvouzónová klimatizace, sklápěcí vnější zpětná zrcátka v barvě karoserie, přední mlhová světla, elektrické ovládání předních i zadních oken, tuner s CD s podporou formátů MP3 a WMA a Bluetooth hands-free a dvojicí dalších reproduktorů, dokonalejší povrchová úprava prvků interiéru s chromovými doplňky a čalounění sedadel Tatami.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Stupeň Sol přidává široké spektrum dalších prvků, včetně zadních oken s ochranou proti UV záření, xenonových světlometů HID s ostřikovači, malého zadního spojleru a nových dešťových čidel. Součástí standardní výbavy jsou i 16“ kola z lehkých slitin. V interiéru vozů ve stupni výbavy Sol má majitel k dispozici systém „inteligentního“ nastupování a spouštění motoru tlačítkem, nový systém podsvícení při nastupování do vozu, automaticky stmívatelné vnitřní zpětné zrcátko, tuner s CD přehrávačem a šesti reproduktory včetně připojení prostřednictvím Bluetooth, mikrofonu a funkce rozpoznávání hlasu. Tato nejvyšší specifikace je navíc doplněna zadní parkovací kamerou s přenosem obrazu do vnitřního zpětného zrcátka.

Stěžejním modelem pro Českou republiku je Auris 2010 (5 dv.) s motorem 1,6 l Valvematic ve výbavě Terra Cool, jehož cena začíná na 334 900 Kč. Kompletní ceník inovovaného Aurisu najdete na webu Toyoty.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Toyota Auris 2010
Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 110 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2010
Stav: 170 266 km
Cena: 175 000 Kč
Toyota Avensis 1.794
Rok výroby: 2005
Stav: 95 066 km
Cena: 93 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

včera | Stanislav Kolman | 67 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků