Toyota a Ford budou spolupracovat na vývoji hybridního SUV

Automobilky Toyota a Ford podepsaly předběžnou smlouvu o spolupráci na vývoji nové soustavy hybridního pohonu určené pro lehká nákladní vozidla a pro modely spadající do kategorie SUV. Výsledný produkt by měl přijít na trh v horizontu deseti let. Vzájemná spolupráce má urychlit vývoj a ušetřit náklady. Jediné, co se zatím o chystané novince ví, je fakt, že bude mít pohon zadních kol. Budoucí hybridní modely automobilky Ford a Toyota sice dostanou společný technický základ, ale zástavbu do konkrétních vozů si zajistí každý výrobce zvlášť.

ČTĚTE TAKÉ: Toyota sází na hybridy. Příští rok začne prodávat tři nové modely

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Kromě nové hybridní soustavy budou Ford a Toyota spolupracovat také v oblasti telematiky. Tento druh spolupráce se týká výhradně technologií, přičemž jednotlivé automobilky budou i nadále vyvíjet své vlastní palubní produkty a funkce samostatně. Podpis formální dohody se očekává do příštího roku.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 110 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2012
Stav: 116 855 km
Cena: 290 000 Kč
Toyota Corolla 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 141 091 km
Cena: 65 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků