Toto je zbytek sportovních atmosfér na českém trhu. Moc jich není [galerie]

Kategorie sportovních automobilů s atmosférickým motorem je druh, který zřejmě brzy vymře. Pokud sháníte cenově dostupný vůz s touto technikou, moc vybírat si už nemůžete.

Jak jsme se nedávno přesvědčili, aut osazených tříválcovým motorem je dnes na trhu už poměrně dost a jejich počet se neustále zvyšuje. Jak ale kdosi v diskuzi pod tímto článkem připomněl, bez zajímavosti není ani pohled na opačný konec aktuální nabídky. Co všechno se nabízí zájemcům o sportovní vůz s klasickým atmosférickým motorem? 

Zajímavosti | Život řidiče | Technika | Dacia | Škoda | Palivo | Ford | Volkswagen | BMW | Peugeot | Citroën | Kia | Škoda Octavia | Volkswagen Golf | Ford Focus | Škoda Rapid | Ford Mondeo | BMW řada 3 | Ford C-Max | Kia Ceed

Škoda Octavia 1.0 TSI není jediná. Podívejte se, kde všude koupíte tříválec

Dobrou zprávou je fakt, že ještě pořád taková auta k dispozici jsou a některé automobilky se této koncepce drží i u svých novinek. Vzpomeňme třeba na Audi R8 nové generace, které dorazilo na trh relativně nedávno a které u nás pořídíte výhradně s atmosférickým desetiválcovým motorem. Jenže to se bavíme o ne zrovna cenově dostupné kategorii. Ta je bohužel v současnosti jediná, kde si můžete vybírat. Jestli sháníte něco levnějšího, máte už skoro smůlu.

Třeba takové BMW docela hezky dokumentuje to, jak se dnes věci mají. V nabídce už nenajdete žádný automobil s atmosférickým motorem, až na jednu výjimku. Tou není nic jiného než modei i3 ve verzi REX, kde je atmosférický dvouválec pracující jako generátor.

Zájemci o něco svižného s atmosférou a rozumnou cenou musí sáhnout buď po Suzuki Swift Sport (u něj se ale také hovoří o přechodu na přeplňovanou jednotku), dražší alternativou je Mazda MX-5, Toyota GT86, sesterské Subaru BRZ, dosluhující Nissan 370Z nebo osmiválcový Ford Mustang. To je vše.

Níže v tabulce najdete přehled dalších na českém trhu prodávaných atmosférických sportovních modelů. Schválně jak bude vypadat podobný přehled za dva roky.

Model Motor Výkon
Audi R8 5.2 FSI V10 397 kW 
Audi R8 Plus 5.2 FSI V10 449 kW 
Ferrari F12 Berlinetta 6.3 V12 545 kW 
Ferrari GTC4Lusso 6.3 V12 507 kW
Ford Mustang  5.0 TI-VCT V8 310 kW 
Lamborghini Huracán 5.2 V10 449 kW 
Lamborghini Aventador  6.5 V12 552 kW 
Lexus GS F 5.0 V8 351 kW
Lexus RC F 5.0 V8 351 kW
Maserati GranTurismo / GranCabrio 4.7 V8 338 kW 
Mazda MX-5 G130 1.6 I4 96 kW
Mazda MX-5 G160 2.0 I4 118 kW 
Morgan 3-Wheeler 2.0 V2 75 kW
Morgan 4/4 1.5 I4 82 kW
Morgan Aero 8 4.8 V8 270 kW
Morgan Plus 4 2.0 I4 115 kW
Morgan Plus 8 4.8 V8 270 kW
Morgan Roadster 3.7 3.7 V6 209 kW
Nissan 370Z (Roadster) 3.7 V6 241 kW
Nissan 370Z Nismo 3.7 V6 253 kW
Porsche 911 GT3 3.8 H6 350 kW
Porsche 911 GT3 RS 4.0 H6 368 kW 
Porsche Panamera  3.6 V6 228 kW 
Porsche Panamera GTS 4.8 V8 324 kW 
Subaru BRZ 2.0 H4 147 kW 
Suzuki Swift Sport 1.6 I4 100 kW 
Toyota GT86 2.0 H4 147 kW 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků