Kia Rio dorazila už ve čtvrté generaci. Design karoserie se povedl, interiér dokonce ještě více!
Nové Rio automobilka Kia nedávno prezentovala na sadě skic, ty ale o sériové podobě obvykle napovídají pouze to nejnutnější. Nyní už ale máme o něco jasněji – právě dnes totiž značka zveřejnila první pořádné fotografie a nestačíme se divit, jak čtvrtá generace malého modelu prokoukla. Už ani předchůdce se nemusel za nic stydět, nyní se ale díváme na jedno z nejpohlednějších aut segmentu!
Řekli byste na první dobrou, že se jedná o sourozence modelu i20 od Hyundaie? Jistá podobnost tady je, nicméně Rio působí sportovněji. Je to dávno hlavně miniaturní maskou chladiče a velkým otvorem v předním nárazníku, kudy proudí čerstvý vzduch k motoru. Boční linky nejsou nikterak komplikované nebo dokonce přeplácané, líbí se nám výrazné kliky dveří, klasické uchycení zrcátek (předchůdce je měl na stojinách), a koneckonců také ztvárnění zádi v čele s velkými koncovými svítilnami. Je to malé, ale zároveň velmi dospělé auto, a to se nám na něm líbí!
Nová Kia Rio se vzhledově velmi povedla. V interiéru překvapí moderní pojetí a na pohled příjemné materiály.
Doslova revolucí prošel interiér, hlavně palubní deska v solně stojícím displejem nového infotainmentu HMI (human-machine interface), klasický přístrojový štít s dvojicí budíků a luxusně vypadající kožené čalounění. Rio mezigeneračně vyrostlo, vhod tedy přijde například o 10 milimetrů delší rozvor (nyní má 2580 mm), prodloužení délky o 15 mm na celkových 4065 mm mají na svědomí také výraznější nárazníky. Pět milimetrů do šířky v interiéru moc nepoznáme (šířka karoserie je 1725 mm), zmenšení výšky o 5 mm na konečných 1450 mm bychom už ale mohli.
Kia nám toho zatím o novém Riu moc neřekla. Motorová paleta se zážehovými agregáty 1.2 DOHC a 1.4 DOHC a turbodieselem 1.1 CRDi by mohla být shodná s Hyunidai i20, vhod by ale přišel také přeplňovaný litrový tříválec T-GDI, který má korejský sourozenec pouze v provedení Cross. Vůz si odbude světovou výstavní premiéru už brzy v Paříži, verze pro Evropu se začne vyrábět koncem roku, a na českém trhu se jej dočkáme na přelomu února a března.