Toto je nová Kia Rio. Premiéru bude mít v Paříži

Kia Rio dorazila už ve čtvrté generaci. Design karoserie se povedl, interiér dokonce ještě více!

Nové Rio automobilka Kia nedávno prezentovala na sadě skic, ty ale o sériové podobě obvykle napovídají pouze to nejnutnější. Nyní už ale máme o něco jasněji – právě dnes totiž značka zveřejnila první pořádné fotografie a nestačíme se divit, jak čtvrtá generace malého modelu prokoukla. Už ani předchůdce se nemusel za nic stydět, nyní se ale díváme na jedno z nejpohlednějších aut segmentu!

Řekli byste na první dobrou, že se jedná o sourozence modelu i20 od Hyundaie? Jistá podobnost tady je, nicméně Rio působí sportovněji. Je to dávno hlavně miniaturní maskou chladiče a velkým otvorem v předním nárazníku, kudy proudí čerstvý vzduch k motoru. Boční linky nejsou nikterak komplikované nebo dokonce přeplácané, líbí se nám výrazné kliky dveří, klasické uchycení zrcátek (předchůdce je měl na stojinách), a koneckonců také ztvárnění zádi v čele s velkými koncovými svítilnami. Je to malé, ale zároveň velmi dospělé auto, a to se nám na něm líbí!

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Nová Kia Rio se vzhledově velmi povedla. V interiéru překvapí moderní pojetí a na pohled příjemné materiály.

Doslova revolucí prošel interiér, hlavně palubní deska v solně stojícím displejem nového infotainmentu HMI (human-machine interface), klasický přístrojový štít s dvojicí budíků a luxusně vypadající kožené čalounění. Rio mezigeneračně vyrostlo, vhod tedy přijde například o 10 milimetrů delší rozvor (nyní má 2580 mm), prodloužení délky o 15 mm na celkových 4065 mm mají na svědomí také výraznější nárazníky. Pět milimetrů do šířky v interiéru moc nepoznáme (šířka karoserie je 1725 mm), zmenšení výšky o 5 mm na konečných 1450 mm bychom už ale mohli.

Tajné | Zajímavosti | Hatchbacky | Design | Kia | Paříž 2016

Kia Rio se odhaluje na prvních ilustracích, představí se 29. září

Kia nám toho zatím o novém Riu moc neřekla. Motorová paleta se zážehovými agregáty 1.2 DOHC a 1.4 DOHC a turbodieselem 1.1 CRDi by mohla být shodná s Hyunidai i20, vhod by ale přišel také přeplňovaný litrový tříválec T-GDI, který má korejský sourozenec pouze v provedení Cross. Vůz si odbude světovou výstavní premiéru už brzy v Paříži, verze pro Evropu se začne vyrábět koncem roku, a na českém trhu se jej dočkáme na přelomu února a března.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kia Ceed 1.396
Rok výroby: 2009
Stav: 67 003 km
Cena: 95 000 Kč
Kia Ceed 1.396
Rok výroby: 2008
Stav: 92 453 km
Cena: 75 000 Kč
Kia Ceed 1.582
Rok výroby: 2012
Stav: 153 105 km
Cena: 125 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků