Toto je nejdražší Jaguar E-Type. Proč se prodal za 185 milionů korun?

Jaguar E-Type se dá v přijatelném stavu koupit i kolem milionu korun. Ten, který se nedávno prodal za více než stonásobek, je však ze vzácné závodní série. A je to šampion.

Za 185 milionů se dá pořídit mnohé. Pokud byste se zúčastnili aukce Bonhams Scottsdale, mohli jste za tyto peníze odjet se závodním Jaguarem E-Type Lightweight. Díky tomuto obchodu se zmíněný kus stal nejdražším prodaným E-typem a zároveň nejdražším jaguarem vyrobeným po roce 1960.

Vůz je jedním z pouhých dvanácti vyrobených exemplářů. Šasi s číslem 850667 vzniklo jako desátý kus. V roce 1963, v roce své výroby, vyhrál australský šampionát vozů GT.

Pohání jej původní řadový šestiválec o výkonu 293 koní, které na zadní kola posílá skrze čtyřstupňový, krátce odstupňovaný manuál. Originální je i většina dílů karoserii či interiéru. Ceněn je tudíž jako nejzachovalejší vůz ze své série.

Zajímavosti | Design | Jaguar

Jak si designér Jaguaru nakonfiguroval svůj F-Pace? Celkem fádně...

Konkrétní E-Type ovšem zaujme i při pohledu na hodnoty, které zkoumáme na obyčejných ojetinách. Za svou pětapadesátiletou historii najel pouhých 6 437 kilometrů a vlastnili ho pouze tři majitelé.

Nový majitel k vozu dostal také zajímavé dokumenty, které jsou s vozem spojené. Například fotografie a záznamy ze závodů, ale i výrobní list se všemi specifikacemi.

Retro | Video | Fascinace | Jaguar

Jaguar XKSS znovuzrozen. Sporťák za 40 milionů zní úchvatně!

Pokud vám přijde utracených 185 milionů za auto jako šílená suma, tak vězte, že k nejdražšímu prodanému jaguaru v historii to má opravdu hodně daleko. D-Type z roku 1955 je současně druhým nejdražším autem absolutně. Prodán byl za půl miliardy korun. Přesněji za 549 988 560 korun českých.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Jaguar S-Type 2.967
Rok výroby: 2001
Stav: 169 733 km
Cena: 40 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2007
Stav: 162 312 km
Cena: 65 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků