Toray Teewave: další Murrayův elektrosporťák

Legendární konstruktér Gordon Murray představuje další ze svých elektromobilů. Tentokrát jde o jen 850 kg těžký sportovní vůz.

Zřejmě nikomu z milovníků automobilů nebude jméno Gordona Murraye neznámé, pod jeho vedením vznikl například slavný supersport McLaren F1. V posledních letech se však soustředí na vývoj a výrobu elektromobilů, z poslední doby si vzpomeneme třeba na zajímavé městské minivozy T.25 a T.27. Posledně zmíněný model se světu představil teprve letos v červnu, ale již nyní je zde další kousek. Nese jméno Toray Teewave AR.1 a vznikl ve spolupráci Gordonovy firmy Gordon Murray Design Limited a společnosti Toray Industries Inc.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

U Murraye tento prototyp figuruje pod kódovým označením T.32 a jde o dvoumístný sportovní automobil, jenž vzniknul během pouhých devíti měsíců. Využívá nosné struktury karoserie vyrobené technologií Toray z uhlíkových kompozitů, z nichž je vyrobena také deformační zóna přídě. Elektrická pohonná soustava vychází ze systému používaného u jistého užitkového elektromobilu, ale Gordon Murray ji výrazně vylepšil a přizpůsobil potřebám nového použití. Vůz AR.1 je svojí povahou blízký například Lotusu Elise. Jeho pohotovostní hmotnost činí 850 kg (z toho 240 kg připadá na akumulátory), což je údajně o nějakých 400 kg méně než u konkurenční Tesly Roadster.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Použitý elektromotor dosahuje nejvyššího výkonu skromných 64 koní (47 kW) a točivého momentu 180 Nm, který je dostupný hned při rozjezdu. Napájen je z li-ionového akumulátoru 16 kWh, jenž lze do plna dobít za šest hodin. Žádné oslnivé dynamické parametry ale nečekejte. Toray Teewave zrychlí z klidu na 100 km/h za 11,4 s, dosáhne nejvyšší rychlosti 147 km/h a na jedno nabití ujede přibližně 186 km/h. Přednostmi tohoto prototypu mají být kromě lehké stavby také nízko uložené těžiště a špičkové jízdní vlastnosti.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 119 300 km
Cena: 130 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 230 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků