Top 10 nejprodávanějších aut v Evropě za celý rok 2013

Na evropském trhu se v roce 2013 prodalo přes 12,3 milionu aut. Všechny důležité značky si pohoršily, pouze s jedinou výjimkou. Škoda se mezi Top 10 nedostala.

10. Opel/Vauxhall Astra – 194 683 kusů

Klepněte pro větší obrázek

Statistiky JATO Dynamics počítají dohromady Astry s logy Opelu i britského Vauxhallu, ale je to logické, jde o totožná auta. U Corsy je tomu také tak, ale k té se ještě dostaneme. Astrou začněme žebříček modelů, bohužel dost nelichotivě. V roce 2012 se jich totiž prodalo 230,3 tisíce, což znamená pád o 15,4 %.

Kombi | Premiéry | Opel

Opel Astra 2.0 CDTI BiTurbo: vrcholný diesel pod další kapotou

Faceliftem si Astra prošla už v létě téhož roku, takže ještě nějaký čas musí vydržet ve stávající podobě. Postupně se ozšiřuje nabídka motorů, například o turbodiesel 1.6 CDTI a zážehový 1.6 Turbo pro GTC. V některých státech je k dostání ještě i Astra Classic generace H, u nás už z nabídky zmizela.

Pokračujte na 9. místo: 

Předchozí KAPITOLY Následující
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2003
Stav: 172 195 km
Cena: 92 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2003
Stav: 142 369 km
Cena: 60 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 10 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků