TOP 10 nejlepších aut, která jsme letos testovali

Také v roce 2013 se nám do rukou dostala velká spousta zajímavých automobilů. Která byla ta nejzajímavější?

Je už tak trochu tradicí ohlédnout se na konci roku a rekapitulovat, cože jsme to všechno řídili. Také rok 2013 byl v tomto směru velmi bohatý. Postupně se nám do rukou dostalo mnoho zajímavých aut ze všech možných kategorií. Za zmínku stojí například do terénu upravený Volkswagen Crafter, který sice vypadá jako obyčejná dodávka, ale mimo silnice přejede (téměř) všechno.

Dostalo se také na zcela opačný konec nabídky. Svezli jsme se třeba ve Fordu Mustang, došlo dokonce na hodně ostrý sedan Jaguar XFR-S nebo menší specialitu v podobě Range Roveru Evoque v limitované edici Sicilian Yellow.

To všechno jsou nesmírně zajímavá auta, ale do našeho žebříčku se nakonec nedostala. Co nás tedy napříč redakcí zaujalo nejvíce?

10. Volkswagen Golf 4Motion

Volkswagen Golf je auto z kategorie těch, u kterých se hledají nějaké nedostatky velmi složitě. Že jde o povedený vůz, to nakonec dokazuje také titul Auto roku 2013. Verze s pohonem všech kol jezdí ještě o něco lépe než základní hatchback, který si sám o sobě počíná nadprůměrně. Nový Golf se zkrátka velmi povedl.

Testy | Technika | Volkswagen | Premiéry | Volkswagen Golf

Test Volkswagen Golf 2.0 TDI 4MOTION: Něco za něco

9. BMW i3

Pokud u BMW dodrží vše, co slíbili, pak se nám v podobě nového elektromobilu dostal do rukou začátek velké automobilové revoluce. Když pomineme všechny možné technologie a použité materiály, pak tu je minimálně jedna dost zajímavá vlastnost. Dosud se elektromobily snažily být normálními auty, přičemž koho nebavilo jezdit ekologicky, ten se v autě musel jednoznačně nudit. BMW i3 je v tomto jiné, je to snad první elektromobil, za jehož volantem najdete i nějakou tu zábavu.

Technika | Elektromobily | Video | BMW | První svezení

5 věcí, které byste měli vědět o BMW i3 První jízdní dojmy

8. Lexus IS 250

Základní Lexus IS dostal na dnešní dobu spíše průměrně výkonný motor, takže ani jízdní parametry nejsou podle tabulek nic moc. Jenže zdání klame. Tenhle sedan nás dostal svým absolutním komfortem, precizním zpracováním a právě svým „průměrně výkonným motorem“. Základní šestiválec má příkladně sametový chod, lineární zátah a ve vysokých otáčkách moc pěkný zvuk. Lexus k tomu všemu přidal ještě zajímavý poměr cena/výbava.

Testy | Lexus

Test Lexus IS 250: stará škola

7. Ford Fiesta ST

Fiesta ST bývá označována za nejlepší ostrý Ford za hodně dlouhou dobu, což se potvrdilo také v našem testu, kde jsme ji postavili vedle nového Clia RS (mimochodem tohle auto je žhavý kandidát na titul „největší zklamání roku“) a Clia RS předchozí generace. Ostrá Fiesta je velice zábavná, má výborné řízení a především perfektní podvozek. Kdo měl to štěstí, tomu se za jejím volantem vybaví Peugeot 205 GTi, což je velmi pádný argument, proč zařadit tento malý hatchback do Top 10.

Testy | Technika | Ford | Renault | Srovnávací testy | Názory

Test Renault Clio RS 2013 vs. Ford Fiesta ST vs. Renault Clio RS 2011

6. Subaru BRZ

V redakci jsme už dříve přivítali Toyotu GT86, takže bylo přece jasné, co nás čeká, když jsme šli vyzvednout BRZ. Kdo rád řídí, ten musí být nadšený z každé projížďky. Ano, jde o auto v podstatě velmi jednoduché, často odsuzované za nedostatek výkonu nebo průměrný podvozek. Všechny zmíněné výhrady jsou do jisté míry pravdivé, ale kdo potřebuje podvozek naladěný tak, aby auto zajelo rekordní čas někde na okruhu. BRZ je především o dostupné zábavě, a to jak cenou, tak svým nastavením.

Testy | Subaru | Sportovní auta | Kupé

Test Subaru BRZ – kdo řekl, že mu výkon nestačí?

5. BMW M6 Gran Coupé

O zábavu jde také u další novinky, se kterou jsme se setkali, i když tentokrát to je s pořizovací cenou poněkud horší. Přeplňovaný osmiválec, maximum 560 koní, stovka za 4,2 s, nejvyšší rychlost 305 km/h a také zde ještě docela příjemné chování pro řidiče, kteří si troufnou zmáčknout tlačítko odstavující z provozu stabilizaci. BMW M6 Gran Coupé je neskutečně rychlé, výkon motoru nebere konce a je to klasická zadokolka. Co více si můžeme přát.

Testy | Video | BMW | SUV | Sportovní auta | Srovnávací testy | Porsche

BMW M6 Gran Coupé vs. Porsche Panamera Turbo: nebe, peklo

4. Porsche 911 4S

Porsche 911 není žhavou novinkou letošního roku. Možná si vzpomenete třeba na vánoční test z roku 2012. Do redakce jsme si čtyřkolku vzali znovu, a to kvůli srovnání s Audi R8. Porsche znovu potvrdilo, jak precizně svůj legendární model vyrobilo. Můžete jet téměř v naprostém komfortu a kochat se, zmáčknete několik tlačítek a rázem jste tím nejrychlejším, co se po silnicích pohybuje. Už se nemůžeme dočkat, až k nám dorazí provedení Turbo.

Testy | Audi | Sportovní auta | Srovnávací testy | Porsche | První svezení

Duel: Audi R8 4.2 FSI vs. Porsche 911 Carrera 4S na českých silnicích

3. Range Rover

Podle hesla „hlavně nic neměnit, jen to udělat lépe“ vypustil Land Rover na trh jedno z technicky nejvyspělejších aut. Range Rover se při běžné jízdě chová jako limuzína, když ale přijde na věc, je v terénu schopen předvádět neuvěřitelné věci. Na silničních pneumatikách, samozřejmě. Sluší se doplnit, že v průběhu roku dorazil Range Rover Sport, který je ještě o něco lepší. Kromě pohodlí a terénu totiž dokáže předvést i zajímavou jízdu na zatočených silnicích.

Testy | SUV | Land Rover | Off-roady

Test Range Rover TDV6 - hlavně nic neměnit

2. Mercedes-Benz třídy S

Kolem vlajkové lodi automobilky Mercedes kolovaly velké spekulace ještě v době, kdy jsme nevěděli, jak vůbec bude vypadat. Mělo jít o nejlepší auto na světě, mělo také jít o vůz, který nahradí zaniklou značku Maybach. Dost důvodů k tomu, abychom si mysleli, že to automobilka se všemi prohlášeními už trochu přehnala. Jenže pak se „esko“ dostavilo na test, zapnuli jsme si masáž lávovými kameny a vyrazili k prvním testovacím kilometrům. Třída S je výkladní skříní automobilky Mercedes a je opravdu na co se dívat. Pokud není nejlepším autem na světě, pak je určitě jedním z nich.

Testy | Mercedes-Benz | Luxusní auta | Sedany

Test Mercedes-Benz S 350 BlueTec: V naprostém pořádku

1) Jaguar F-Type

Mezinárodní prezentace Jaguaru F-Type pro nás byla jedním z největších zážitků uplynulého roku. Když si dáme dohromady prázdné, široké a velmi klikaté okresky španělského vnitrozemí a osmiválcovou verzi nesmírně povedeného Jaguaru, nemůže tomu být prostě jinak. Jaguar se po dlouhé době vytasil s čistě sportovním modelem a legendám typu Porsche 911 nadělal nejednu vrásku na čele. Zábava, rychlost a k tomu všemu moc pěkný design. Další argumenty nejsou potřeba.

Video | Sportovní auta | Kabriolety | První svezení | Jaguar

Jaguar F-Type: první jízdní dojmy

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

včera | Radek Pecák | 35 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků