Tokio 2011: v zajetí technických perliček

Právě probíhající autosalon v japonské metropoli opět dostál své pověsti. Stal se místem premiéry řady důležitých modelů.
Seznam kapitol
  1. Alpina, Honda
  2. Mazda, Nissan, Mitsubishi
  3. Subaru, Toyota, Volkswagen

Významnou část představují koncepční studie, jež jsou zatím více či méně vzdálené budoucnosti, ale také produkční modely či limitované edice. Nabízíme vám přehled nejvýznamnějších tokijských novinek, přičemž se zaměříme především (nikoli však výhradně) právě na koncepty, jež v Japonsku více než kde jinde naznačují budoucnost automobilové konstrukce.

Alpina B6 GT3

Novinka je opatřena dále modifikovanou pohonnou jednotkou používanou ve vozech Alpina B3 S Bi-Turbo. Jde o řadový šestiválec s objemem 3,0 l a přeplňováním dvojicí turbodmychadel, který díky řadě dalších vylepšení včetně nové výfukové soustavy s tlumiči Akrapovic dosahuje výkonu 408 koní (300 kW) při 6 000 ot./min. a točivého momentu 540 Nm při 4 500 ot./min.

Zajímavosti | Sportovní auta | Kupé | Sport | Premiéry | BMW | Design

Alpina B3 GT3: BMW pro vyvolené

Představitelé Alpiny slibují zrychlení z klidu na 100 km/h za 4,6 s a pokoření rychlosti 300 km/h. Alpina B3 GT3 dále disponuje špičkovou brzdovou soustavou s ventilovanými kotouči 380 x 35 mm vpředu a 355 x 32 mm vzadu a šestipístkovými třmeny vpředu a čtyřpístkovými vzadu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Alpina B6 GT3

Honda AC-X

Honda AC-X Concept má být podle svých tvůrců novou generací vozidla s pohonem typu plug-in hybrid zaručující komfortní a zábavné jízdní zkušenosti ve městě i na dlouhých vzdálenostech. Nabízí dvojici režimů pro aktivní, resp. odpočinkovou jízdu.

Zajímavosti | Premiéry | Honda | Design | Hybridy

Honda AC-X: plug-in hybrid pro Tokio

Na studii Honda AC-X je patrná inspirace modelem FCX Clarity s palivovými články, nicméně si všimneme řady poněkud agresivnějších prvků.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Honda AC-X

Honda Civic 1,6 i-DTEC

Značka Honda v Tokiu uvedla několik detailů k připravované kompaktní vznětové jednotce pro evropské provedení řady Civic. O nové pohonné jednotce hovořil na autosalonu v Tokiu šéf automobilky Honda Takanubo Ito. Má jít o přeplňovaný vznětový čtyřválec z rodiny i-DTEC s objemem 1,6 l, výkonem 120 koní (88 kW) při 4 000 ot./min. a točivým momentem 300 Nm při 2 000 ot./min.

Zajímavosti | Technika | Palivo | Premiéry | Honda Civic | Honda

Honda Civic: první informace k dieselu 1,6 i-DTEC

Značka Honda hrdě tvrdí, že její nový motor 1,6 i-DTEC bude produkovat CO2 o hmotnosti pod 100 g/km a stane se nejlehčí pohonnou jednotkou své třídy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Honda Civic 1,6 i-DTEC

Honda TS-1X

Na výstavišti Makuhari značka Honda vystavuje také nový koncept s označením TS-1X, který vychází ze sériového modelu CR-Z. Stroj je dílem oddělení Honda Access Corporation, které se zabývá především vývojem doplňků.

Honda

Honda TS-1X: „překopané” CR-Z pro Tokio

Model TS-1X se vyznačuje matově černým lakováním a agresivně pojatou sadou spoilerů kol dokola. Najdeme v ní nové nárazníky, prahové obklady i rozměrné přítlačné křídlo nad zadním oknem.

Klepněte pro větší obrázek
Honda TS-1X
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Alpina, Honda
  2. Mazda, Nissan, Mitsubishi
  3. Subaru, Toyota, Volkswagen
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 205 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků