Ťok: Obávám se, že kontroly dieselových motorů VW budou muset být povinné i v České republice

Servisní akce pro majitele automobilů koncernu VW s dotčenými dieselovými motory budou muset být povinné zřejmě i v České republice. Vyplynulo to z jednání českého ministra dopravy Dana Ťoka se šéfem vyšetřovací komise německého ministerstva dopravy a státním tajemníkem Michaelem Odenwaldem a ředitelem úřadu KBA Ekhardem Zinkem.

"V Německu budou muset zřejmě od příštího jara všechny automobily s dotčenými motory koncernu VW postupně na povinnou prohlídku. Stejný postup chtějí sladit v rámci Evropské unie. Po dnešní schůzce mám proto obavu, že auta s dotčenými dieselovými motory budou muset na povinnou svolávací akci i v České republice," říká po jednání ministr dopravy Dan Ťok.

Ohledně svolávacích akcí pro automobily koncernu VW bude muset podle ministra Ťoka Česká republika postupovat v Evropě jednotně. "Musíme v tomto ohledu postupovat v souladu s ostatními, proto chci ještě sladit podobu svolávacích akcí se všemi zeměmi Visegrádské skupiny, které nyní Česká republika předsedá," dodává český ministr. 

Kontroly by mohly začít až v průběhu příštího roku. Přesné detaily možné svolávací akce i další podrobnosti budou teprve otázkou dalšího jednání koncernu VW s německým ministerstvem dopravy, KBA a s ostatními evropskými autoritami.

"Je to poměrně velký počet řidičů, je to administrativně velmi náročné. Škoda Auto i Volkswagen musí být připraveni na to, jak celý postup udělat a jak případně budou majitelům aut povinnou prohlídku kompenzovat. V Německu chtějí povinné servisní prohlídky udělat při příležitosti jiné servisní kontroly těchto automobilů, aby majitele aut co nejméně obtěžovali. Stejně i my budeme chtít, aby to české majitele aut co nejméně bolelo a výrobce jim to nějak kompenzoval," říká ministr.

Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 220 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Mini One 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 127 642 km
Cena: 75 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků