Ťok: Obávám se, že kontroly dieselových motorů VW budou muset být povinné i v České republice

Servisní akce pro majitele automobilů koncernu VW s dotčenými dieselovými motory budou muset být povinné zřejmě i v České republice. Vyplynulo to z jednání českého ministra dopravy Dana Ťoka se šéfem vyšetřovací komise německého ministerstva dopravy a státním tajemníkem Michaelem Odenwaldem a ředitelem úřadu KBA Ekhardem Zinkem.

"V Německu budou muset zřejmě od příštího jara všechny automobily s dotčenými motory koncernu VW postupně na povinnou prohlídku. Stejný postup chtějí sladit v rámci Evropské unie. Po dnešní schůzce mám proto obavu, že auta s dotčenými dieselovými motory budou muset na povinnou svolávací akci i v České republice," říká po jednání ministr dopravy Dan Ťok.

Ohledně svolávacích akcí pro automobily koncernu VW bude muset podle ministra Ťoka Česká republika postupovat v Evropě jednotně. "Musíme v tomto ohledu postupovat v souladu s ostatními, proto chci ještě sladit podobu svolávacích akcí se všemi zeměmi Visegrádské skupiny, které nyní Česká republika předsedá," dodává český ministr. 

Kontroly by mohly začít až v průběhu příštího roku. Přesné detaily možné svolávací akce i další podrobnosti budou teprve otázkou dalšího jednání koncernu VW s německým ministerstvem dopravy, KBA a s ostatními evropskými autoritami.

"Je to poměrně velký počet řidičů, je to administrativně velmi náročné. Škoda Auto i Volkswagen musí být připraveni na to, jak celý postup udělat a jak případně budou majitelům aut povinnou prohlídku kompenzovat. V Německu chtějí povinné servisní prohlídky udělat při příležitosti jiné servisní kontroly těchto automobilů, aby majitele aut co nejméně obtěžovali. Stejně i my budeme chtít, aby to české majitele aut co nejméně bolelo a výrobce jim to nějak kompenzoval," říká ministr.

Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 119 300 km
Cena: 130 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 230 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků