Tohle Volvo má 2400 koní, 6000 Nm a chce být nejrychlejší na světě

Volvo sice u osobních automobilů sází už výhradně na čtyřválcové motory, případně na nový tříválec vyráběný v Číně, ale tato automobilka stále umí udělat velmi výkonný agregát s větším počtem válců. Jeden takový se představí v upraveném tahači, který má ambice být nejrychlejším na světě.

Testy | SUV | Srovnávací testy | Luxusní auta | Audi | Volvo

Srovnávací test: Audi Q7 3.0 TDI quattro vs. Volvo XC90 D5 AWD

Speciálně postavený tahač se jmenuje Iron Knight a jeho základní parametry jsou opravdu působivé. Volvo vzalo řadový šestiválec D13, který si v mnoha různých verzích můžete pořídit do běžně prodávaných tahačů této značky, a ten důkladně upravilo. Motor dostal vodou chlazený mezichladič a rovnou čtyři turbodmychadla, plus samozřejmě upravenou elektroniku. 

Bezpečnost | Život řidiče | Technika | Příslušenství | Volvo

Volvo věří, že autonomní systém budou řidiči zapínat jen na dálnici

Výsledek má parametry 1765 kW (2400 koní) a 6000 Nm, přičemž vůz samotný váží přibližně 4,5 tuny. S motorem pak spolupracuje dvouspojková převodovka I-Shift Dual Clutch. 

Jak to celé dopadne, respektive jak rychlý Iron Knight nakonec bude, na to si musíme ještě chvíli počkat. Volvo svůj expresní tahač představí v akci 24. srpna. Případní zájemci mohou vše sledovat prostřednictvím kanálu Volvo Trucks na YouTube. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volvo V50 1.997
Rok výroby: 2004
Stav: 213 831 km
Cena: 65 000 Kč
Volvo XC90 2.4
Rok výroby: 2006
Stav: 174 699 km
Cena: 230 000 Kč
Volvo S80 2.4
Rok výroby: 2010
Stav: 124 859 km
Cena: 279 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků