Tohle je koncept levného Porsche pro Čínu. Opravdu!

Prototyp Porsche C88 vznikl před dvaceti lety na objednávku čínské vlády. Tehdejší šéf Porsche se kvůli němu dokonce učil čínsky.

V roce 1994 vyzvala komunistická vláda Čínské lidové republiky 20 automobilek z „kapitalistického“ světa, aby navrhly koncept malého rodinného automobilu pro čínský trh. Mezi osmi, které zareagovaly, bylo i Porsche.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
C88 byl malý sedan s motorem o objemu 1,1 l

Značka z Zuffenhausenu byla tehdy ještě malým výrobcem sportovních aut, který měl dost starostí sám se sebou. Přesto se projektu ujala a během pouhých čtyř měsíců vyvinula Porsche C88 China Car. 

Číslovka v modelovém označení neznamená Heil Hitler, ale odkazuje na vypočtenou cenu 88 000 v tehdejších čínských jüanech. Vůz byl poháněn čtyřválcovým motorem 1,1 l se šestnáctiventilovou technikou.

Zajímavosti | Život řidiče | Byznys | Porsche

U příplatků se nejvíc rozšoupnou zákazníci Porsche Cayenne

Výkon 67 koní a točivý moment 105 Nm stačily ke zrychlení 0-100 km/h za 16 sekund a dosažení nejvyšší rychlosti 165 km/h. Porsche C88 totiž vážilo jen 980 kilogramů. Na délce 405 cm přitom nabízelo prostor až pětici cestujících.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Palubní deska měla na svou dobu velmi progresivní tvary

Koncept C88 představil na pekingském autosalonu v roce 1995 Wendelin Wiedeking. Celou řeč se prý naučil zpaměti v mandarínské čínštině! 

Ani to mu ale nepomohlo. Centrální vláda o rok později později projekt opustila. A Wiedeking neuspěl ani se snahou prodat projekt některé z indických automobilek. C88 dnes odpočívá v zuffenhausenském muzeu a Porsche vyvíjí pro čínský trh docela jiné modely.

Zdroj: CarNewsChina via Jalopnik

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 67 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků