Tohle je koncept levného Porsche pro Čínu. Opravdu!

Prototyp Porsche C88 vznikl před dvaceti lety na objednávku čínské vlády. Tehdejší šéf Porsche se kvůli němu dokonce učil čínsky.

V roce 1994 vyzvala komunistická vláda Čínské lidové republiky 20 automobilek z „kapitalistického“ světa, aby navrhly koncept malého rodinného automobilu pro čínský trh. Mezi osmi, které zareagovaly, bylo i Porsche.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
C88 byl malý sedan s motorem o objemu 1,1 l

Značka z Zuffenhausenu byla tehdy ještě malým výrobcem sportovních aut, který měl dost starostí sám se sebou. Přesto se projektu ujala a během pouhých čtyř měsíců vyvinula Porsche C88 China Car. 

Číslovka v modelovém označení neznamená Heil Hitler, ale odkazuje na vypočtenou cenu 88 000 v tehdejších čínských jüanech. Vůz byl poháněn čtyřválcovým motorem 1,1 l se šestnáctiventilovou technikou.

Zajímavosti | Život řidiče | Byznys | Porsche

U příplatků se nejvíc rozšoupnou zákazníci Porsche Cayenne

Výkon 67 koní a točivý moment 105 Nm stačily ke zrychlení 0-100 km/h za 16 sekund a dosažení nejvyšší rychlosti 165 km/h. Porsche C88 totiž vážilo jen 980 kilogramů. Na délce 405 cm přitom nabízelo prostor až pětici cestujících.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Palubní deska měla na svou dobu velmi progresivní tvary

Koncept C88 představil na pekingském autosalonu v roce 1995 Wendelin Wiedeking. Celou řeč se prý naučil zpaměti v mandarínské čínštině! 

Ani to mu ale nepomohlo. Centrální vláda o rok později později projekt opustila. A Wiedeking neuspěl ani se snahou prodat projekt některé z indických automobilek. C88 dnes odpočívá v zuffenhausenském muzeu a Porsche vyvíjí pro čínský trh docela jiné modely.

Zdroj: CarNewsChina via Jalopnik

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků