Tohle Ferrari je v Praze k mání za 10,6 milionu Kč. Proč stojí tolik?

Pokud si chcete pořídit automobil jako investici, můžete se podívat po veteránech, případně sporťácích, kterých se vyrobilo jenom pár. Jeden takový je nyní na prodej v Praze.

Možná si říkáte, proč za tak velkou bombu považuji Ferrari 599 GTB Fiorano, když šlo v letech 2006 až 2012 o docela normální gran turismo? Důvod je prostý – během šesti let produkce se vyrobilo pouze 30 kusů s manuální šestistupňovou převodovkou, která již dnes ve sportovních automobilech v podstatě vymírá. Vždyť právě Fiorano bylo posledním sériově vyrobeným Ferrari, které se dalo s manuálem pořídit, tedy alespoň pomineme dva kousky otevřené Californie, které jsou už dnes kdoví kde.

Tiskové zprávy

FERAT2: Unikátní český motocykl

Vůz, který vidíte na fotografiích, je na prodej v oficiálním pražském dealerství Ferrari a stojí 10.611.000 Kč. Dealer vysokou cenu správně opodstatňuje tím, že jde o jeden z pouhých deseti kousků určených pro evropský trh, zbytek skončil v USA. Jenom pro srovnání – ve Scuderii Praha byste našli ještě jedno Fiorano, ovšem s poloautomatickou převodovkou Ferrari SuperFast. A jeho cena? Pouhých 3,6 milionu korun. Přitom oba vozy byste od sebe rozeznali až po nahlédnutí do interiéru…

Zajímavosti | Design | Retro | Škoda | Sportovní auta | Fascinace

10 unikátních českých aut, o kterých jste možná nikdy neslyšeli

Exkluzivní Ferrari 599 GTB Fiorano s manuální převodovkou bylo uvedeno do provozu 7. srpna 2007, má najeto 9.800 kilometrů a je v bezvadném stavu. Ve výbavě nechybí bluetooth, automatická klimatizace, elektricky ovládaná okna, CD přehrávač nebo palubní počítač, původní majitel si pak připlatil třeba za dvacetipalcová kola, karbon-keramické brzdy, červené brzdové třmeny, sedadla Daytona nebo žlutý otáčkoměr. Tohle auto navíc dále poroste na ceně – vždyť v době uvedení na trh se Fiorano prodávalo za 6,1 milionu korun a dnes je cena kousku na fotografiích skoro dvojnásobná!

Ojetiny | Retro | Byznys | Fascinace | Maserati

Unikátní Maserati Boomerang se o víkendu prodalo za 89 milionů

Tenhle vůz je zkrátka perfektní investice a budoucí majitel by byl blázen, kdyby s ním jezdil každý den a bezhlavě točil kilometry v centrech velkých měst. Pod kapotou pracuje vidlicový dvanáctiválec o objemu 5999 kubických centimetrů, výkon je 456 kW a točivý moment má 608 N.m. Stará dobrá točivá atmosféra! Z klidu na 100 km/h vůz zrychlí za 3,7 sekundy a dokáže se rozjet až na 335 km/h.

Ferrari 599 GTB Fiorano manual - technická data a česká cena
Motor V12
Zdvihový objem [cm3] 5999
Největší výkon [kW] 456
Točivý moment [N.m] 608
Převodovka 6M
Max. rychlost [km/h] 335
Zrychlení 0-100 km/h [s] 3,7
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] 21,3
Suchá hmotnost [kg] 1690
Délka [mm] 4665
Šířka [mm] 1935
Výška [mm] 1336
Rozvor [mm] 2750
Objem zavazadelníku [l] 320
Objem palivové nádrže [l] 105
Cena [Kč] 10.611.000
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

dnes | Radek Pecák
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků