Tohle auto vyhraje Le Mans a překoná Bellofův rekord na Nordschleife

Už dlouhých jednatřicet let se na nejvyšším místě žebříčku časů na kolo na legendární Nordschleife vyhřívá hodnota 6:11,13, kterou stanovil Stefan Bellof se svým Porsche 956 během kvalifikace na závod 1000 km Nürburgringu v roce 1983.

Tuto hodnotu chce překonat tým studentů ze dvou technických univerzit v Eindhovenu hybridním prototypem, který v sobě spojuje to nejlepší z formule 1 a speciálů pro Le Mans.

Zajímavosti | Život řidiče | Škoda | Statistiky

Majitelé vozů Škoda jsou nejchytřejší, ukázal průzkum

Tým studentů má vůbec velmi odvážné plány. Vedle překonání rekordu Stefana Bellofa chtějí už v roce 2017 vyhrát 24 h Le Mans. Problém ale bude v tom, že i když dostanou certifikát od pořadatelů FIA a ACO, maximálně jim umožní start z tzv. boxů číslo 56, které jsou určené pro nebodované a nehodnocené prototypy neodpovídající aktuálním regulím. Podobnou výjimku měl třeba Nissan DeltaWing.

Hybridní prototyp InMotion IM01 zužitkovává všechny poznatky z F1, které jsou dnes zakázané, jako třeba aktivní aerodynamiku a foukané difuzory. Z Le Mans si zase bere celokapotáž pro lepší aerodynamickou efektivitu. Inspirace ve studii RedBull X2014 je vcelku zjevná.

Zajímavosti | Život řidiče | Byznys | Palivo

Budou brzy naftová auta jezdit na kafe?

Pohon obstarávají čtyři elektromotory, každý má na starosti jedno kolo. Šťávu pak akumulátorům dodává Wankelův rotační motor, který slouží pouze jako generátor elektřiny. Speciál IM01 bude samozřejmě sbírat i zbytkovou energii při brzdění. Tým si dal za cíl zvýšit efektivitu spalovacího motoru na 60 %, což bude u Wankelova principu asi trochu problém. Nicméně potenciál tu určitě je.

Nezbývá než studentům z Eindhovenu držet palce. Je pěkné, že se v dnešní době dokáže mezi mladými někdo nadchnout i pro něco jiného než militantní cykloaktivismus.

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2003
Stav: 172 195 km
Cena: 92 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2003
Stav: 142 369 km
Cena: 60 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků