To, že Volkswagen šidil emise, bylo „veřejné tajemství“, tvrdí Volvo

37 komentářů

Petr
5. července • 4:56

Na počátku podvodu s emisemi stojí eurobyrokrati s minimálním technickým vzděláním a bez špetky přirozené inteligence, kteří svými normami chtěli dosáhnout prakticky nulových emisí. A když k tomu přičteme zbabělost manažerů automobilek, kteří místo, aby poctivě řekli, že takovou normu již splnit nelze, uchýlili se k různým fintám. Na konci byla čísla která eurobyrokracii potěšila. A zatloukla další hřebíček do rakve EU.

Míra
5. července • 12:00

Naopak, všichni velice dobře věcí co a jak, nejsou to žádní hlupáci. Jen mají jiné zájmy, než obyčejní lidé.
A upřímně - ono to často ani jinak než diraktivně nejde. Kdo by si dobrovolně sám sobě něco omezil, zakázal, nebo si za něco připlatil, kdyby nemusel? No nikdo.
Dá se to přirovnat k firmě. Vedení firmy taky vydává nejrůznější příkazy a nařízení, které jsou běžným zaměstnancům málokdy příjemné, ale jinak to prostě nejde. Kdyby vedení firmy rozhodovalo podle toho co se líbí a nelíbí zaměstnancům, přišla by firma na buben za pár dní.
Problém dnešních politiků je pouze v tom, že si zvykli brát lidi jako póvl a vůbec se neobtěžují s těmi "v podzámčí" jakkoliv komunikovat a cokoliv vysvětlovat. Lidi je potřeba motivovat, ne na ně kašlat, nebo jim ještě vyhrožovat.

ddd
7. července • 10:23

No k firmě bych to až tak nepřirovnával. To je dost mimo mísu. Narozdíl od eurokratů firma zaměstance živí. Koho chleba jíš, toho píseň zpívej. Když se mně to nelíbí, jdu do jiné firmy. Z EU se tak snadno neodstěhuji. Ale mě teda nějaký úředník z EU neživí. Naopak já živím jeho a v tom je docela rozdíl. Automobilky stejně jako jiné firmy odvádí nemalé daně a z nich pak žijí tito tvorové, kteří by nejraději udělali i EUnařízení, kdy má vyjít slunko, kdy mám jít s*át, kolik toho vy*rat, v jakém tvaru atd.

Míra
7. července • 11:47

Vůbec jsi nepochopil o čem jsem mluvil. Nemluvil jsem o způsobu financování, ale rozhodování a řízení státu, a pro lepší představu jsem použil to, co všichni znají - firmu. Že firma jako celek má úplně jiné priority než zaměstnanec a při rozhodování a vydávání interních pokynů se nerozhoduje podle přání zaměstnanců, ale podle zájmů firmy jako celku. Stát je v mnoha případech ve stejné situaci.
U státu a EU každý nadává, že způsob řízení nevyhovuje jednotlivcům. Ale vždyť to ani nejde. Jak jsem psal minule - kdo by sám sobě něco zakázal pro obecné dobro, nebo třeba pro zlepšení čehosi? No nikdo. V takových případech to opravdu bez direktivního způsobu řízení nejde. A v tu chvíli by měli nastoupit politici - to je přesně jejich funkce - a komunikovat s věřejností, dostatečně vysvětlit a odůvodnit potřebu chystaných opatření a veřejnost k tomu motivovat a přesvědčit. A dělá to někdo z nich? Ani jeden. Jen se mezi sebou přetahují o prachy a moc. V tom je problém dnešní "demokracie".

Hloupej Honza
4. července • 10:42

Upřímně podle mně kdo je fanda a trochu tomu rozumí jsou mu nějaké EUROx ukradené a stejně podle toho auto neukupuje. To řeší "ekokologové" a obyčejní Frantové, kteří stejně auto-revue nečtou a o "vo co gou" vědí leda z bulváru..

Stanislav Novák
3. července • 19:52

Základam výzvu něco jako "Teach VW to human responsibility" Cílem je web s možnosti lidí vyjádřit "Vyzívám koncern VW ke placeni výzkumu rakoviny po celém světe po neomezenou dobu protože vědomě šířil rakovinotvorné látky až ve 40x nasobnem mnozstvi než ostatní a to po celem svete, nikoli jen v USA" a samozřejmě možnosti zvolit důvod a pripadny muj následek. Uvod vyzvy je ze zklamali pravni a politické sily EU .... takze cilem bude mit co nejvíce 'lajku' podporujici spravnou věc, napada me ze když se prida třeba cela firma, tak muzeme pod prohlaseni nikdy by jsme nepodvadeli pridat jeji logo...a samozrejme sila sireni myslenky je v sociálních sitich, nejde mi o zisk, ale o napravu, Kdyby se někdo ke me chtěl pridat a pomoci s rozjezdem, neváhejte me kontaktovat, bude potřeba rozvijet webove stranky, socialni site, pribehy lii s rakovinou, schaneni clanku o dieselgate o které se da oprit, kontaktovat verejve email adresy instituci, firem, podnikatelu mailem s nabídkou reklamy, proste takovy projekt který by mohl napravovat firmy, které nevahaji jit pro peníze přes mrtvoli

Tomáš
3. července • 20:40

Já zakládám projekt Naučte Standu Nováka psát gramaticky správně, dřív, než z nás budou mrtvolY. Staníku a budeš taky trestat ostatní firmy, co znečišťují svět? Je jich asi 3 miliardy :)

Stanislav Novák
3. července • 22:59

Nikoho trestat nechci, pouze bych rad ukazal ze si nenecham kalet na hlavu, ale to jste nepochopil, takže mě teď napadá ze trestat lidskou blbost by se asi mělo...

Míra
3. července • 21:21

Tomáši, k vašemu projektu se rád přidám.

Kuk Vykuk
3. července • 12:32

Čínkský Volvo se teď akorát tak zviditelňuje chytrejma kecama na účet jinech automobilek.

Martin Motyčka
1. července • 22:03

Mise splněna... VW podojen o slušnej balík, tím to končí a jede se dál...

mpolan
2. července • 17:22

Ne, tohle opravdu není prostor pro konspirační teorii. Už jsi zapomněl, jak Dieselgate vznikla? Kdy agentura chtěla POTVRDIT, že VW jsou nejlepší a nejčistější diesely na světě?
Ne, ty jsi to vlastně ani nevěděl, ty jsi fanoušek koncernu...

Martin Motyčka
2. července • 22:57

ne.. celej Deiselgate je důsledek toho, že emisní normy vymejšlejí lidi, kteří nemají ani tušení jak funguje spalovací motor...

mpolan
3. července • 11:32

No tak nic... tady je veškerá snaha marná.

gamblik
2. července • 23:10

V Evropě možná. Zato v USA jsou emisní normy přesně tak, jak bych si je představoval já. 2.0 TDI neprojde a 5.7 Hemi ano. A tak to má být.

!
3. července • 20:51

Aktuální 2.0 TDI v USA projde 5.7 chytráku.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
gamblik
3. července • 22:51

Těší mne hlupáku. Bavíme se tu o Dieselgate a 2.0 TDI s podvodným softem neprojde. VAG musí všechny auta stáhnout zpět (pokud si to podvedený zákazník bude přát) a zatím neví, co s nimi udělá, protože u mnoha kusů pouhá výměna SW za ne-fixlovací nestačí. Nejde tu teď o to, jestli jsou normy nesmyslné, nebo ne, ale o to, že ostatní popravdě řekli, že se na ně nedostanou. VW se na ně dostal podvodem a ještě se bil v prsa, jaké to má "clean diesely". To je docela svinstvo, ne? Ale to už je jedno, za leden 2016 se prodalo v USA méně než 250 ks naftových aut. Škoda, že tohle číslo nemůžeme vidět i u nás v Evropě, natož alespoň v ČR :(

tom
3. července • 19:39

Dik, ale ten sajrajt co lita ze studeneho Hemi s dieslem moc nezada...

ello
2. července • 22:45

Ja doteraz nechápem čo si vlastne sefovia VW mysleli. Že im na ten podvod nikdy nepridu, že im to budú donekonečna žrať.. Tú ich čistotu. 14 miliard v riti a bohužiaľ v konečnom dôsledku si to odnesie zákazník. Už teraz sa nájdu kritické pohľady napr. na Audi Q7, kde sa setrilo viac ako je zdravé s ohľadom na cenu...

mpolan
2. července • 22:52

Inu, prémie není o tom prémiově si jezdit, ale především prémiově vydělávat...

ello
3. července • 21:21

Hm.... asi niečo na tom bude.

Míra
2. července • 7:53

Povedlo se na jedničku - Evropa rozhádána a oslabena, a ještě podojena.

Mičurin
1. července • 18:58

Nepochopím jak mohli být náckové tak naivní. Začnou a prohrají dvě světové války a potom ještě tohle...

milan_a
2. července • 9:31

pretože keby neboli naivní, tak by nazačali válku a podvádět

Pepa
1. července • 20:56

Německý imperialismus zastavíš jednoduše,nekupuj VW a Bundeswehr nebude mít peníze. Musíme být sami uvědomělí a ne se pořád spoléhat na Rusko.

neodborník
1. července • 21:09

Tohle je místo, kde se píše o autech, ne ruský politický fanklub....

Pepa
1. července • 22:28

Však jsem pod článkem VW-dieselgate napsal nekupujme VW,pro USA mají peněz dost,pro Evropu nic a ani ty motory ve všech státech povinně neupravi. Ale peníze na pobíhání v maskáčích po Polsku mají,do autoservisů bych je nahnal.

sokar
1. července • 18:48

A neměli by tedy soudit i VOLVO, když se přiznalo, že o tom vědělo, ale nic pro to neudělalo ? Dyť to je spoluvina;-)

jcv
1. července • 15:52

V dieselu jezdi plebs, cestaci a druholigovi manazeri. Panstvo a znalci jezdi v benzinu :-)

stealth01
3. července • 18:55

Dneska dopoledne jsem jel na schůzku v benzinové R6 317kW a teď jedu na rock for people v dieselové R4 147kW. Jsem znalec nebo plebs?

lethal924
7. července • 10:44

M3 a O2 RS?

bzzz
4. července • 13:50

Jsi za vodou a v pohode :-)

Hat
2. července • 15:31

Ja nevim, ale jezdi se v autech. Jestli jezdis v nafte, nebo benzinu, tak asi budes peknej dezo.

ello
4. července • 8:11

Tak Hat asi vieme ako to myslel stým benzínom/ naftou, ale pobavil si ma s tvojou odpoveďou.

USA
1. července • 15:35

to je zajimavy
volvo spolu s Renaultem patri k automobilkam, které v realu prekracuji laboratorni limit NOx az radove.
na druhou stranu fixlujici vw limit prekracuje "jen" několikrát

kluc
2. července • 9:22

VW překračoval limity řádově několikrát. Ty už jsi skočil jen na koncernovou propagandu, kdy se testovaly poprůserová auta. Ovečky sežerou každou propagandu.

USA
3. července • 22:10

v době, kdy v eu platila euro5, byl usa byl limit na NOx cca 5x prisnejsi.
tedy v době, kdy v EU vw prekracoval limit na NOx několikrát, v USA to bylo radove.
v ty době ale část konkurence prekracovala radove i euro5, takze USA by to bylo skoro o 2 rady

Doporučujeme

Články odjinud